Geluid loop niet gelijk met het beeld, hoe kandit ??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Het probleem is, dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld op mijn LCD TV.
Het geluid loopt iets voor, dan het beeld. Als je er op let is het echt irritant en frustrerend.
Het beeld is messcherp en werkelijk perfect, nu het geluid nog....
Wie waar dat aan ligt en hoe kan ik dit oplossen ??
ter info:
Ik heb een 7.1 surround versterker (zonder HDMI aansluiting overigens).
Samsung LCD (LE40B651)
Panasonic Blu Ray speler (heeft helaas geen coax uitgang).

Blu-ray speler is verbonden met de HDMI naar de TV en voor het geluid met een goede optische kabel naar mijn receiver.
Voor de rest heb ik een 5.1 opstelling zonder subwoofer.

[ Voor 6% gewijzigd door Dixie op 15-05-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doet je TV niet iets met postprocessing van het beeld?
Ik heb eens gewerkt met zo'n Philips Ambilight ding dat iets deed met het beeld voor truemotion, daardoor kreeg het beeld een vertraging. Zodra je dan het geluid niet meer via de TV liet lopen had je dezelfde vertraging erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk of je op de receiver een vertraging kan in stellen voor het geluid.
En anders eens alle postprocessing opties uitzetten op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Ik heb het geluid van mijn Samsung TV helemaal uit staan (0), dus alle geluid gaat tussen de receiver en de blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Op mijn receiver heb ik zitten spelen met de optie " time delay" helaas gaf dat geen soelaas. Alleen dat je het per kanaal harder en zachter kan instellen. Wellicht moet ik op de TV iets instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Flymo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:33:
Op mijn receiver heb ik zitten spelen met de optie " time delay" helaas gaf dat geen soelaas. Alleen dat je het per kanaal harder en zachter kan instellen. Wellicht moet ik op de TV iets instellen...
Hoeveel milliseconden kan je het vertragen dan? En om welke receiver gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je tv doet aan beeldprocessing wat wat vertraging oplevert,

Je kunt het geluid van de TV doorlussen naar de versterker of de LCD in game mode(minder vertraging ten koste van beeld processing) zetten

Mooiste zou zijn als je de delay in de versterker zou kunnen instellen, maar dat kan dus niet?

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 15-05-2010 00:36 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

google eens op lypsinc en je zult zien dat dit een veel besproken (ook op got, talloze topics) probleem is van lcd tv's.

oplossingen. Versterker met delay of een plasma tv kopen (of een htpc bouwen en daar de audio vertraging instellen)

edit. plasma is sneller dan lcd dus heeft dit probleem meestal niet. Echter als je op een plasma ook alle post processing op max gaat zetten heb je hetzelfde probleem

ik werd er zelf zo gek van op mijn samsung lcd dat ik een pioneer plasma heb gekocht (aangezien ik stereo draai een ging zin had om weer een extra reciever te kopen enkel voor de delay)

[ Voor 56% gewijzigd door Ray op 15-05-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Het gaat om een Jamo AVR-793, wat geluid betreft een uitstekende receiver, met zware ringkern trafo's.
Echter kan je niet heel veel instellingen doen.
Op de Jamo zit wel een "Delay Config" echter daar praten ze over afstanden in feet en 0 to F meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Flymo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:44:
Het gaat om een Jamo AVR-793, wat geluid betreft een uitstekende receiver, met zware ringkern trafo's.
Echter kan je niet heel veel instellingen doen.
Op de Jamo zit wel een "Delay Config" echter daar praten ze over afstanden in feet en 0 to F meter.
Dat zal waarschijnlijk voor je boxen setup zijn zodat het geluid bij jouw oren op tijd aankomt.
Je kan inderdaad proberen je tv in game modes te zetten. En anders via je tv te laten lopen indien je tv het geluid door kan geven zonder er iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
OK, ik zal de TV proberen op Game modes te zetten. Maar wat en hoe kan ik via de TV het geluid doorlussen naar mijn receiver zoals jullie vertelden. Is dat met de optische kabel of iets anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Flymo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:51:
OK, ik zal de TV proberen op Game modes te zetten. Maar wat en hoe kan ik via de TV het geluid doorlussen naar mijn receiver zoals jullie vertelden. Is dat met de optische kabel of iets anders??
Ik neem aan dat er een HDMI kabel naar je tv gaat. Indien je TV een optisch of COAX digitaal uitgang heeft het geluid door kan geven kan je de tv op je receiver aansluiten. Door dat het geluid nu via je tv gaat is er een kans dat het dan misschien wel synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
M'n Samsung TV heeft zowel een optisch of COAX digitaal ingang, maar is toch GEEN uitgang ....
Dus gaat er dan van de blu-ray speler UIT, geen (optische) kabel naar de receiver (zoals nu) ?? En moet ik het dan van de TV rechtstreeks doorlussen naar de receiver IN-gang) ?

Ik zal morgen het e.e.a. proberen en laat het jullie weten.

Ik dank jullie allen voor een reactie.

[ Voor 16% gewijzigd door Dixie op 15-05-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Terw_Dan schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:24:
Doet je TV niet iets met postprocessing van het beeld?
Ik heb eens gewerkt met zo'n Philips Ambilight ding dat iets deed met het beeld voor truemotion, daardoor kreeg het beeld een vertraging. Zodra je dan het geluid niet meer via de TV liet lopen had je dezelfde vertraging erin zitten.
Jup, het beruchte Digital Natural Motion van de hogere Philip LCD series. Zorgt voor een 200ms delay wat echt zeer veel is. Overigens hebben sommige Sony modellen het ook doordat de techniek hetzelfde is.
Flymo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:06:
M'n Samsung TV heeft zowel een optisch of COAX digitaal ingang, maar is toch GEEN uitgang ....
Dus gaat er dan van de blu-ray speler UIT, geen (optische) kabel naar de receiver (zoals nu) ?? En moet ik het dan van de TV rechtstreeks doorlussen naar de receiver IN-gang) ?
Post eens een afbeelding van de achterkant van de tv, kan op de Samsung site zo geen Samsung LE40B651 vinden, wel de Samsung LE40B650. Sowieso zal je geen digitale coax op je tv hebben aangezien alleen merken als Philips en Loewe dat gebruiken, andere merken gebruiken veelal optische toslink. De geluidsingangen op een tv zijn veelal om geluid mee te sturen bijvoorbeeld vanaf een pc die beeld en audio apart verstuurt: bijvoorbeeld beeld over VGA en dan geluid over 3,5mm jack. Maar kan is groot dat je gewoon een optische uitgang op de tv hebt zitten die je dan naar de receiver kan linken.

Echter...
Bestaat er de kans dat de audio out van de tv niet is gesynced met het beeld en dat je dus hetzelfde probleem houdt. Dit is per tv verschillend en je zou dus moeten proberen of de audio out dus ook delay heeft. En dan is er nog het punt dat er maar zeer weinig tv's zijn die audio als Dolby Digital doorsturen vanaf de invoer. Dus als de Blu-ray speler dan Dolby Digital doorstuurt naar de tv is de kans groot dat de tv er gewoon Dolby 2.0 van maakt en dat naar de receiver stuurt. Er zijn tv's die wel Dolby Digital doorsturen, maar dat is zoals gezegd zeldzaam. En dan is er nog de andere audio - DTS - en dat wordt nog minder ondersteund.

Al met al kan je het wel proberen aangezien je nu al een optische kabel tussen de Blu-ray speler en de receiver hebt liggen en je de optische kabel dus gewoon naar de tv kan verplaatsen. Kwestie van proberen of bovenstaande op jou tv van toepassing is. Anders wordt het in het menu van de tv duiken en beeldverbeterende software uitzetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Als ik de optische kabel van de Blu-ray speler op de TV aansluit, dan lijkt het mij dat ik geen surround geluid meer over de receiver heb. Want de optische kabel stuurd juist het surround sound aan....
Van de Blu-ray speler gaat er niks meer naar de receiver, alleen een HDMI kabel naar de TV.

PS. technisch (+ de aansluitingen) is de Samsung LE40B651 het zelfde als de LE40B650.

[ Voor 13% gewijzigd door Dixie op 15-05-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als de Samsung LE40B651 gelijk is qua aansluitingen aan de LE40B650 vraag ik me af waar jij die digitale coax ingang vandaan haalt. Ben je toevallig niet in de war met de coax ingang die er is om het tv-signaal op binnen te laten komen?

Het idee is overigens om je Blu-ray speler het beeld en audio over HDMI je tv in te laten sturen en dan vanuit je tv de optische kabel leggen naar de receiver. Het geluid zal dan door de tv gaan. Alleen kunnen daar dus nadelen aan zitten zoals ik in mijn vorige post had gezegd. Kans is redelijk klein dat je op die manier nog surround geluid hebt, maar het is het proberen waard. Ik zou toch eens op zoek gaan naar die game-mode op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
@ FeaR1986

Ja, je hebt gelijk, sorry er zit geen coax ingang op.
Toch maar op zoek gaan naar die game-mode op de tv.

Thanx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Helaas zie ik op mijn Samsung LCD TV geen "game mode" stand, dus ik ben bang dat ik met het probleem moet leren leven...
Er schijnt wel een apparaatje in de handel te bestaan die het kan verhelpen, maar wat het is weet ik niet.
Iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:58
Ik heb zelf een Samsung tv (ouder model 40LEnogiets).
Het eerste wat ik heb gedaan is alle "verbeterings" opties uitgezet. Vaak maken ze het slechter, dus dat helpt dan ook niet. Daarnaast heb je ook nog de vertraging. Ikzelf heb nergens last van wanneer ik via de BD-speler films kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Ik merkte dat het maar een klein percentage is die problemen bij Blu-ray's films geeft met lipsyncronisatie .
Dus ik vind het prima zo. Beeld is wel verschrikkelijk mooi bij de Samsung.
Ik denk ook dat de TV instellingen per kabel provider kunnen verschillen. Kwestie van uitproberen.
Ik vind dat de artifacts (trappetjes effect) bij Ziggo digitale uitzendingen, nog teveel waarneembaar is. (niet HD, die ik heb helaas niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Flymo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:03:
Helaas zie ik op mijn Samsung LCD TV geen "game mode" stand, dus ik ben bang dat ik met het probleem moet leren leven...
Er schijnt wel een apparaatje in de handel te bestaan die het kan verhelpen, maar wat het is weet ik niet.
Iemand een idee ???
Een delay box.

Bijvoorbeeld een van deze: http://www.felston.com/products.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Ok, ja , dat is hem.
Lijkt me een leuk zelfbouwprojectje voor Electuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je weet zeker dat je receiver geen ingebouwde lip sync heeft? Veel receivers hebben dat namelijk wel gewoon...

De instellingen die jij aan het doen was zijn voor speakers die niet helemaal optimaal opgesteld staan. Met die instellingen kun je dat corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:12
TS, heeft nu al een paar keer de tip gehad om alle "verbeter" opties uit te zetten. Dat heeft bij mijn Samsung ook gewerkt, met die opties aan zag het beeld er niet uit. Heb gelijkt toen met een callibratie dvd (THX gebeuren) de kleuren beter ingesteld, dat gaf een wereld van verschil!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
ik222 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:16:
Je weet zeker dat je receiver geen ingebouwde lip sync heeft? Veel receivers hebben dat namelijk wel gewoon...

De instellingen die jij aan het doen was zijn voor speakers die niet helemaal optimaal opgesteld staan. Met die instellingen kun je dat corrigeren.
Nee, ik heb op mijn Jamo AVR-793 geen lip sync instelling mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Cobb schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:41:
TS, heeft nu al een paar keer de tip gehad om alle "verbeter" opties uit te zetten. Dat heeft bij mijn Samsung ook gewerkt, met die opties aan zag het beeld er niet uit. Heb gelijkt toen met een callibratie dvd (THX gebeuren) de kleuren beter ingesteld, dat gaf een wereld van verschil!
Waar kan ik die callibratie dvd halen/kopen ? Is daar een kopie van te verkrijgen?
Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Cobb schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:41:
Ik heb op mijn Samsung LE40B651 geen "verbeter" opties, alleen de waardes van instellingen worden merendeel in cijfers uitgedrukt en practisch alles heb ik in standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het vervelend blijft doen zou ik zeggen kijk is voor een nieuwe surround receiver. Kost niet zoveel meer tegenwoordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:48:
Als het vervelend blijft doen zou ik zeggen kijk is voor een nieuwe surround receiver. Kost niet zoveel meer tegenwoordig!
Ik sta op het punt precies dát te doen, omdat mijn Yamaha versterker al 15+ jaar oud is.
Kan het zijn dat mijn 'lipsync' probleem zit in het feit dat het beeld van mijn DVD (geen Blu-Ray) speler via HMDI naar mijn nieuwe LED TV gaat en het geluid d.m.v. tulp naar mijn versterker?
En: kan ik door aanschaf van een Denon receiver (AVR-1513 of 1911) dit probleem uit de wereld helpen?

Tenslotte: sluit ik dan mijn DVD-speler alleen maar via mijn receiver aan d.m.v. HMDI (evenals mijn TV), zodat de receiver het hart van mijn systeem wordt, of moet ik ik voor beeldoverdracht toch mijn DVD rechtstreeks via HDMI op mijn TV aansluiten en de audio via tulp op mijn versterker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Daar zit inderdaad je probleem: je verstuurt beeld en geluid tegelijk maar de het beeld wordt eerst bewerkt en verwerkt door de TV. Het beeld komt daardoor later op de TV dan het echt verstuurd is. Het geluid krijgt een dergelijke behandeling niet en loopt dus voor op het beeld. Kan van enkele tientallen - niet merkbare - milliseconden zijn tot enkele - zeer merkbare - honderden milliseconden. Je kan het oplossen door de TV op Game-mode te zetten of alle beeldverwerking uit te zetten. Echter met SD-materiaal als DVD zou ik dat niet aanraden.

Maar heb je 2.0 Stereo of 5.1 (of 7.1) via RCA naar je receiver liggen? Indien je slechts 2.0 hebt kan je ook de Audio Out van de TV gebruiken. Die is veelal gesynchroniseerd met het beeld en dan ben je van de delay af. Werkt dus niet als je surround aanstuurt aangezien er geen TV's zijn met meerkanaals analoog uit.

Door de aanschaf van een receiver kan je inderdaad lip-synch oplossen. De receiver vertraagt dan het geluid ten opzichte van het beeld waardoor alles (beter) in synch loopt. Aansluiten is simpelweg alle apparatuur met HDMI naar de receiver en dan één HDMI-kabel naar de TV. Er zijn ook receivers die analoog (component, VGA, composiet en S-Video) om kunnen zetten naar digitaal (HDMI) zodat je echt maar één kabel naar de TV hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Je TV doet van alles en nog wat met het beeld signaal. Daar zit dus de vertraging hoe je het ook aansluit (of je moet de audio uit van de TV pakken voor je versterker, dan heb je kans dat die ook vertraagd wordt). Je kan alle beeldverbeterende opties uit zetten (game modus) om de vertraging te verminderen.

Of je kan het audio signaal net zo veel vertragen. Met een receiver waar een delay op in te stellen is of een delay box. Als je een receiver aansluit dan wordt dat idd het hart van je setup.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1