Toon posts:

[Ervaringen] Medion Akoya P9614 - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

aldi verkoopt de MEDION AKOYA P9614 all-in-one pc met multitouch.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4012/4464533633_0fe29cbd66.jpg

• 23,6" Multitouch Full HD 16:9 breedbeeldscherm (ca. 60 cm)
• Intel® Pentium® processor T4500 (2,3 GHz, 1 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)
• NVIDIA® GeForce® GT330M DirectX®10 met 512 MB geheugen en digitale HDMI- en VGA-uitgang
• VGA en HDMI-ingang om digitale apparaten zoals spelconsoles aan te sluiten
• 1 TB (= 1000 GB) harde schijf
• 4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
• 8x multistandaard dvd/cd-brander
• geïntegreerde 1.3 megapixels webcam en microfoon
• geïntegreerde DVB-T/DVB-S/DVB-S2/analoge tv-tuner met afstandsbediening voor HD-TV ontvangst
• wireless LAN IEEE 802.11 n-Standard tot 300 Mbit/s, IEEE 802.11 b/g compatibel
• bluetooth 2.1
• Medion® Comfort Light
• incl. draadloos toetsenbord en draadloze muis
• compleet softwarepakket met Windows® 7 Home Premium (OEM-versies)

Te koop vanaf 799€

Ik ben zeer geïntereseerd in deze all in one pc maar ik vraag mij toch nog een paar dingen af:

-Kan je games zoals bv. call of duty modern warfare 2, crisis,... spelen op deze pc of is dat niet zijn sterkste punt? (Ik ben geen hardcore gamer dus het moet niet echt een krachtpatser zijn als je er maar af en toe eens een game op kan spelen is het goed.)

-wat zijn de voordelen en nadelen van deze pc?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 19:55 ]

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
vreemd, ik zie hem niet op de Aldi site staan.

Verwijderd

Topicstarter
simsim schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 23:42:
vreemd, ik zie hem niet op de Aldi site staan.
http://aldi-bn.aldi.be/index.shtml
http://www.aldi.medion.com/md98320/be_nl/

Ik denk dat ze alleen in de begische Aldi's te koop zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit het met de vingerafdrukken op het touchscreen zouden deze hard zichtbaar zijn of valt dat nog mee?
Ik heb nog nooit met een touchscreen gewerkt vandaar deze vraag.

Verwijderd

ik ben ook info aan het zoeken.
zou me niet druk maken over vingerafdrukken, die schermen zijn ervoor gemaakt dus ik veronderstel dat wel zal meevallen (heb zelf wel geen ervaring)
maar heb ook vragen over de processor en videokaart.
zijn namelijk versies voor in een laptop...en heb eigenlijk nog nooit gegamed met een laptop dus vraag me af wat het aan kan.

Verwijderd

Een knaller is het zeker niet qua hardware maar best een leuke pc waar je wel games op kunt spelen. Verwacht echter geen full detail op 100FPS.

• Harros
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05-2010
een LCD pc zoals deze is gebaseerd op de techniek in een notebook pc, en is meer bedoeld op weergave werk (internet, simpele games, foto's weergeven, film kijken, office taken etc) dan op rekenwerk (video's monteren, serieus gamen, zoals cod)...

de nadelen zijn gelijk aan die van een notebook (zoals hij is blijft hij, je kunt niet praktisch een andere videokaart plaatsen, een extra schijf of een 2e dvd-brander)

Het is dus zeker niet bedoeld voor gaming, al heeft deze pc met een 330MGT toch een redelijke videokaart waar je COD MW wel mee zal kunnen spelen... of de uitbreidingen het later ook doen is dan de vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Weet er messchien iemand een all in one pc met ongeveer dezelfde functie's als deze MEDION AKOYA P9614 maar dan met een krachtiger systeem? Want zo een hdmi-output vind je bijna nergens (of je moet al snel meer dan 1000€ betalen en dat vind ik net iets te duur).

Of is er messchien de mogelijkheid om de cpu/gpu te "overclocken"?

alvast bedankt.

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-12 14:29
Dit type PC's zijn qua hardware net als laptops, maar zijn helemaal gefocust op Multimedia. Qua vingerafdrukken zal het meevallen, hoewel je er wel af en toe eens een doekje overheen mag halen. Games kán wel met deze pc, maar het is eigenlijk niet echt leuk. Ze zult alles op zijn allerlaagst moeten zetten, en dan nog is het de vraag...\

Het is verder een heel mooi ding, voor een zeer nette prijs. Maar hij is eigenlijk alleen leuk voor multlimedia. Voor andere toepassingen is het meer een touch gimmick. Verder is het scala aan software voor touch pc's nog erg klein. Oh enne, nee je kunt hem niet overklokken.

P.s. Ik spreek niet uit ervaring, voor geen goud neem ik zo'n ding :P Maar ik baseer mijn verhaaltje hier over wat ik heb gehoord en gelezen. (En dat is best veel)

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand hem al gekocht?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:50 ]

Verwijderd

ja ben hem gaan halen...

valt goed mee enkel het scherm is van glas en werkt een beetje als een spiegel...een beetje veel.
zit dicht bij de raam zie mezelf constant
vingerafdrukken vallen goed mee

prestaties kan ik niet zoveel over vertellen nog niet, heb enkel battlefield heroes gespeeld en het beeld is beter dan met mijn 8600 GT
enkel vraag ik me af hoe het zit op langere termijn ... hij is stil..heel stil dus geen ventilators! vraag me af hoe het zou zijn als ik langer speel.

zal het nog merken zeker.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand al één van de nieuwere games op deze pc geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 19:12 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:15:
heb enkel battlefield heroes gespeeld en het beeld is beter dan met mijn 8600 GT
Dat is dus onzin, het beeld verandert echt niet als je het op een andere videokaart speelt. Het enige wat er kan veranderen is de snelheid. Maar BFH kun je nog spelen op een P4'tje geloof ik :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Deze PC is vanaf 29 mei in de aanbieding bij Aldi in Nederland

Verwijderd

Topicstarter
sanook schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:21:
Deze PC is vanaf 29 mei in de aanbieding bij Aldi in Nederland
Wel met qwerty toetsenbord.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Uhm, hier in NL gebruikt iedereen ook QWERTY tobo's. ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:34:
Uhm, hier in NL gebruikt iedereen ook QWERTY tobo's. ;)
Dat wist ik niet. :?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica