• RJP95
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2023
Aan het eind van het schooljaar krijg ik, als ik op de zelfde cijferkoers blijf zitten als nu, een mooi tv'tje aan de muur op mijn kamer hangen (aan het einde van mijn bed waarschijnlijk).

Op de TV gaat vooral gegamed worden, met mijn Xbox 360 die ook als Media-Center gebruikt gaat worden.
Nu zit ik al te twijfelen aan het formaat: 26 inch of 32 inch. Bigger is Better of wordt 32 inch een overkill als hij aan het einde van mijn bed hangt?(Natuurlijk wordt hij niet alleen vanuit mijn bed gebruikt, wordt een beetje krap met zijn vieren :'))
EN, wordt het 720P of 1080P? Op een 26 inch scherm heb ik wel het gevoel dat 1080P een beetje te veel van het goede is, maar geld dit ook voor 32 inch? Ook heb ik weleens een opmerking ergens op het internet gelezen dat de mééste games ge-upscaled worden van 720P naar 1080P :?

Kort samengevat: 26 inch of 32 inch? Full-HD of HD-ready?

Alvast bedankt

Spartans don't die, they're only missing in action.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:46

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik zou gewoon 32" Full HD halen. Prijsverschil is nu zo klein dat het niet meer de moeite waard is om naar HD-ready schermen te kijken vind ik.

Al kan je wel enkele goedkope HD-ready 32" LCD's halen. Die heb je al voor ~300 euro in huis ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Bolletje op 14-05-2010 22:17 ]

Verwijderd

32 inch! Bij shooters merk je waarom ;)

Als je full-hd kan betalen dan kan je dat doen, maar het is geen noodzaak bij 32 inch.

• RJP95
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:18:
32 inch! Bij shooters merk je waarom ;)
Shooters! :Y) Die speel ik graag, 32 inch krijgt nu toch wel de voorkeur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:10

FeaR

In GoT we trust

Of je het verschil tussen 720p en 1080p gaat zien op dat formaat hangt ook af van de kijkafstand. Persoonlijk zou ik voor 32" gaan, dit omdat een 26" veelal (niet altijd) gewoon een standaard pc-scherm is met een tuner ingebouwd waar een 32" meer al een volwaardige tv is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zou sowieso voor 32 inch gaan, en dan vanwege het kleine prijsverschil voor Full HD.

Ik heb zelf ook een Full HD 32 inch aan het einde van mijn bed staan, en ik denk dat je het toch wel zou merken als het 720p zou zijn, zit er soms aardig dicht bij.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb zelf een 4x4 meter slaap kamer. Daarin had ik tot voor kort een 32" HD-ready tv staan. Achteraf gezien had 26" te klein geweest dus ik zou als ik jou was gelijk voor 32" gaan. Nu heb ik hem vervangen (omdat ik er niet tevreden mee was) met een Full HD 32". Het verschil is op mijn kijkafstand duidelijk te zien. Daar komt ook nog eens bij dat Full HD tv's (betere) 24P verwerking hebben, wat de ervaring weer ten goede komt.

Ik heb dan ook een Samsung LE32B550 aangeschaft bij de MM voor 450,- .

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• RJP95
OK, Full-HD 32'' zal het waarschijnlijk wel worden, maar is dit voldoende, of moet ik toch echt dieper in de buidel tasten?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Wat jij voldoende vindt, is voldoende. De één vindt die tv meer dan genoeg, de ander vindt het helemaal niks, dat moet iedereen voor zichzelf weten ;) Ga 'm anders eens in de winkel ofzo bekijken, weet je gelijk of je er een beetje tevreden over bent.

The devil is in the details.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

ik zou idd, zoals hierboven, gewoon naar de MM of BCC gaan.. Gewoon de modellen bekijken die jij geschikt vind..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• RJP95
Ik ben net naar de BCC gegaan, en een LED tv van €1000 is inderdaad een stuk betere kwaliteit dan een ''gewone full-hd tv'' van €450 maar dat ''goedkope dingetje'' zoals ze dat daar zeiden heeft nog steeds een zeer goede kwaliteit. Dus ook de goedkopere tv's zijn goed genoeg voor mij

Pagina: 1