Toon posts:

Beeld flikkering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een raar probleem:

Ik gebruik mijn tv aan mijn pc via hdmi. De laatste tijd begint mijn beeld constant te flikkeren op 1080p en 1080i 60hz, terwijl hij het hiervoor altijd goed deed op deze settings.
Als ik hem nu op 50 hz zet knippert hij ongeveer heel even om de minuut en dit is heel irritant tv kijken.
Ik heb al eens een monteur naar de tv laten kijken en met de tv is niks mis mee, want als ik gewoon tv zenders kijkt knippert hij niet.
Kan dit liggen aan de hmdi kabel of videokaart?
Mijn pc monitor staat ook gewoon op 1080 60 hz

Alvast bedankt

ps mijn hoogste hz setting is 60 hz (staat in boekje en geeft ook op me pc aan dat dat ingebouwd is)

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Wat meer info, voordat mensen kunnen helpen.

Wat voor HDMI kabel gebruik je, een dun slap ding van 15 meter, of een fatsoenlijk stevige van 1.5mtr?
Om welk type tv gaat het?
Wat voor videokaart zit er in je computer.

In ieder geval, hetgene wat je als eerste kan testen is of het aan de computer ligt of niet; door een andere computer met HDMI uitgang erop aan te sluiten. Knippert hij daar dan niet, zijn we in ieder geval alweer een stap verder.

Ik heb trouwens ook dat mijn TV (Pana' P42G10) "knipperde", met mijn ATI 2900XT, onder Win7. Dat bleken uiteindelijk brakke ATI drivers te zijn. Opgelost door eerst Catalyst 8.10 te installeren, en daarna 10.4. :/

(die "knipper" bij mij was overigens een heel vreemd effect, nog het beste te omschrijven als de Degauss functie op een CRT, voor een franctie van een seconde, die elke 5 minuten opnieuw "zijn ding deed")

[ Voor 21% gewijzigd door SirNobax op 15-05-2010 10:06 ]

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een goede 1.5 m kabel
Mijn tv is een Philips 42pfl5604h/12
Mijn videokaart is nvidia geforce 7900gs

En ik heb geen andere computer met een hdmi of dvi aansluiting, maar op mijn normale computer monitor (Philips 223E) heb ik helemaal geen problemen in die resolutie. Ik heb ook wel eens geprobeerd om de kabels te verwisselen in de poorten maar dat hielp ook niet.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En je drivers? Heb je die geupdate / enkele versies van geprobeerd?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de laatste updates van me videokaart en me tv