Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Bij mij valt sinds ik heb geupgraded naar 10.04 firefox steeds uit op mijn netbook. Een website laden kan, maar zodra er flashelementen op de site staan valt het geheel zonder foutmelding uit. Hij valt ook uit als ik een menu'tje wil oproepen (configuratie, addons, voorkeuren menu etc). Ik kan dus ook nergens iets configureren of proberen.

Heb al geprobeerd hem helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren, heb ook flash geuninstalled en opnieuw geïnstalleerd, en ook in het home menu de config files van .mozilla steeds verwijderd. Niks lost het op. Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:49

Sebazzz

3dp

Probeer eens te kijken wat voor foutmeldingen geprint worden wanneer je firefox vanaf de commandline start.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Sluit hij ook plots af als je een of een paar supergrote afbeeldingen in firefox openzet? Als ik (Fedora 12 i.c.m. FIrefox 3.5.x) 2-3 tabjes met elk een plaatje van iets van 5000x4000 pixels openzet, wordt er meestal *een* proces gekilld. Meestal is dit Firefox maar soms ook dingen als je session :(

Van Flash enzo heb ik nog geen last gehad, maar het zonder melding uitvallen gebeurt hier dus vaker.
kijk ook eens in je dmesg nadat hij is uitgevallen (wss gekilld)

[ Voor 22% gewijzigd door lolcode op 14-05-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

Probeer eens Chrome uit, moet je even zoeken naar de beta dacht ik. Hier zit flash al bij ;). Je moet dan de .deb downloaden en installeren.

Je kan bij software ook een 'free' of juist de 'nonfree' van adobe installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Sebazzz schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:42:
Probeer eens te kijken wat voor foutmeldingen geprint worden wanneer je firefox vanaf de commandline start.
"Attempting to load the system libmoon
Segmentation fault"

Een kleine google laat zien dat het aan moonlight ligt, het is ook een probleem dat net de kop op is gestoken. Uninstall van moonlight lost het op. bedankt voor het meedenken en nu maar hopen dat er snel een fix komt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:58
Anoniem: 187577 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:45:
Probeer eens Chrome uit, moet je even zoeken naar de beta dacht ik. Hier zit flash al bij ;). Je moet dan de .deb downloaden en installeren.

Je kan bij software ook een 'free' of juist de 'nonfree' van adobe installeren.
Dat is natuurlijk maar symptoombestrijding ;) Zegt Bugbuddy nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het probleem is dus al opgelost met het uninstallen van moonlight. Evengoed bedankt voor t meedenken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
Mijn ervaring is dat 9 van de 10 crashes worden veroorzaakt door extenties. In het algemeen kun je bij Firefox dus het beste eerst alle pugins en extenties 1 voor 1 uitschakelen als je problemen hebt met crashes. In toekomstige versies draaien extenties in een apart proces, maar zover is het nog niet...

[ Voor 25% gewijzigd door zordaz op 15-05-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
@zordaz kan je niet beter omgekeerd werken? ze 1 voor 1 enabelen en zien of de pagina nog laadt?

Maar dan moonlight crasht is wel bijzonder te noemen. Op welke pagina crasht bij bijvoorbeeld?
moonlight is nl de linux port door de mono devs van silverlight, *niet* van flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
GuntherDW schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:10:
@zordaz kan je niet beter omgekeerd werken? ze 1 voor 1 enabelen en zien of de pagina nog laadt?
Dat is inderdaad eigenlijk een nog betere troubleshoot methode. In de praktijk heb ik echter altijd het probleemgeval kunnen achterhalen door het een voor een disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Mja hoeveel plugins heb jij misschien geinstalleerd staan in firefox?

De meeste problemen komen namelijk bijna nooit door firefox zelf, maar door de horden plugins die mensen installeren :p.
Het is tijd dat de dezelfde methodologie als chrome gebruiken, elke plugin zijn eigen proces.
Dan zie je perfect wat er crasht, itt de hele browser die onderuit gaat.

offtopic:
Daarom gebruik ik persoonlijk opera,
werkt perfect out of the box waarbij je bij firefox horden aan plugins nodig hebt
Pagina: 1