Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:27
Hoi allemaal,

ik ben in het bezit van een MSI N260GTX Twin Frozr OC videokaart, maar sinds kort vertoond de kaart allerlei rare glitches in windows en als ik video's afspeel. (zie afbeelding).
Daarnaast als ik een game opstart of andere grafische tools op start (picassa bijvoorbeeld), crashed de boel.

Ik heb dus het idee dat m'n videokaart aan het overlijden is (als hij dat al niet is), maar wil graag even jullie mening weten, voordat ik er mee terug naar de winkel ga.

De kaart is niet overgeclocked en draait op de laatste drivers.

Wat denken jullie? RIP??

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/screenshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
Die is inderdaad kapot,
Artifacts wijzen op defect geheugen van de kaart

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
fijn, heb die kaart net 2 maand :/

Gevalletje garantie zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
pdebie schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:42:
fijn, heb die kaart net 2 maand :/

Gevalletje garantie zullen we maar zeggen.
Waarschijnlijk wel, wat je wel zou kunnen proberen is de drivers opnieuw te installeren.
Ook zou je de kaart in een ander systeem kunnen testen.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Wat voor een voeding zit er in?
Dat soort ongein kan ook van een overlijdende voeding zijn, meegemaakt bij diverse mensen.
Krijgt ie te weinig stroom of het fluctueert als een gek en dan gaan de VRM's en geheugenchips moeilijk doen.

[ Voor 31% gewijzigd door DaLoona op 15-05-2010 10:26 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38
Is wel erg kort door de bocht, om meteen te veronderstellen dat de kaart kapot is.

* Heeft de kaart op deze drivers het wel al twee maanden gedaan, of heb je de drivers ge-update?
* Heb je de drivers eens verwijderd, en opnieuw geinstalleerd? (eventueel oudere driver proberen).
* Heb je Afterburner geinstalleerd? Kijk hier je temperaturen even na.

Maw, heb je iets meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk videokaart kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is de boel recht te trekken op iets lagere kloksnelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-07 17:34

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zou em in een ander systeem testen.. sluit je al het andere uit

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik heb oudere versies van de drivers geprobeerd en de laatste versie, probleem blijft bestaan. uiteraard eerst elke keer netjes de oude drivers gedeinstalleerd alvorens ik de andere installeerde.

Ik heb helaas geen tweede systeem tot mijn beschikking.

Kaart is inmiddels al terug naar de winkel. Ze leveren een nieuwe. Als die binnen is, zullen we het zien of het inderdaad de kaart was.
Pagina: 1