Toon posts:

5870 Eyefinity: 2xDVI 1xHDMI niet mogelijk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand WAAROM dit niet mogelijk is? of heb ik het mis?
volgens "ATI eyefinity setupguide v1.pdf" zijn er 6 configuraties mogelijk, en 2xDVI 1xHDMI staat er niet bij :(

2xDVI 1xDP staat wel in de lijst en heb ik geprobeerd via passieve adapter, maar werkt niet (moet een aktieve adapter zijn kwam ik achter, en die vind ik te duur). En een HDMI->DVI adapter is ook maar een stekker, dus ook passief lijkt me. Maar waarom?? snap-ut-nie :)

• Gevallen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-02 23:44
Omdat er in de chip maar 2 DVI/VGA (dus ook HDMI) interfaces zitten, en 6 DP. Bij een passieve converter wordt er nog steeds een DVI-interterface gebruikt, maar dan over de DP-connector. Voor 3 schermen moet er dus minimaal 1 DP gebruikt worden.

Ken je mij van CO?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
DP->VGA is heel goedkoop.... beeld verlies is zeker als side-monitor niet opmerkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
tnx Gevallen en Vipeax!! heb toch nog een korte extra vraag :)

ik heb een passieve Displayport->DVI converter liggen. is het niet voldoende om daar een DVI->VGA stekkertje op te zetten en dan aan te sluiten op de VGA poort van monitor3? (is er voorschil met gebruik van DVI og VGA kabel, dus de DVI->VGA stekker "voor" of "na")?

heb een Displayport->VGA converter besteld, en toen bedacht ik me ineens of ik die eigenlijk wel nodig heb..., :D

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
test het en je hebt het antwoord

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
gelijk heb je, maar ben niet thuis en kan dus niet zelf proberen :)

[edit] nu zelf getest. met dubbele converter werkt NIET. snap eigenlijk niet waarom, maar het 3e scherm wordt niet gedetecteerd, noch door windows noch door ATI drivers.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 14:49 ]

Pagina: 1