Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05-2010
Mijn BEN abonnement betreft natuurlijk bellen & internet. Nadat ik de simcard in het toestel deed werkte bellen en smssen direct. Maar het sms-je met de internetinstellingen bleef weg. Een sms met 'internet HTC Desire' als inhoud naar 1300 leidde tot een bericht dat het toestel niet werd herkend en ik de instellingen van de T-mobile site moet halen. Dat blijk niet te werken ! :(

De klantenservice deed navraag bij de technische dienst die ijkoud beweerde dat het gewoon zou moeten werken met de Desire. Niet dus, en ik moest dan maar bij een T-mobile winkel navragen. Daar stelde men vast dat hun (T-mobile) instellingen correct in het toestel staan, alleen stond deze niet 'aan' maar uit dus. Helaas bleek aanzetten nog niet tot internet op mijn mobiel te leiden.

Enig zoeken op internet en wat proberen loste dit probleem op. De 'APN' in de T-mobile-instellingen had niet de juiste naam. Er staat bij T-mobile "internet" en dit moet voor BEN zijn: "internet.ben" waarna de boel direct correct werkte. >:)

Met deze instelingen werkt mijn BEN internet-abonnement nu zoals het hoort:
Naam: BEN internet
APN: internet.ben << DIT WIJZIGDE IK DUS
Proxy: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Poort: 8080
Gebruikersnaam: <niet ingesteld> (= niets invullen, maar "Ben" werkt ook !)
Wachtwoord: <niet ingesteld> (= niets invullen, maar "Ben" werkt ook !)
Server: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMSC: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMS-proxy: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMS-poort: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 240
MNC: 16
Verificatietype: PAP
APN-type: <niet ingesteld> (= niets invullen)

Harmen.

Harmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Ja
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-01-2022
Harmen, ik heb me speciaal geregistreerd om dit bedankje te kunnen sturen. Scheelt me een hoop gezoek ... en het werkte meteen! Groet Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10 13:27

IEF

Why so serious?

Move naar Telecomproviders.

Voor latere referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Harmen,

Ik ben erg blij dat je de instellingen hierop heb gezet, heb vandaag gebeld met BEN ivm de mms instellingen maar die wilden ze me niet geven voor mijn HTC Desire. Ik moest maar zoeken op forums :( , nou ik dacht ik kan het hooguit vragen. Heb jij toevallig ook de mmsinstellingen????
En kun je die asjeblieft plaatsen???? Ben erg blij met mijn Desire, kan ik mijn mmsjes niet lezen :-((

Groetjes
Sarina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Omdat het over de instellingen op een telefoon gaat, en niet zozeer over een telecomprovider zelf, schop ik deze door naar ABM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk! Ik hoop dat ik daar dan de instellingen kan vinden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 22:30 . Reden: ABM gevonden :-)) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:13
Buiten het feit het ben internet tegenwoordig om te huilen is, ben ik je toch dankbaar voor de gegevens. Het werkt nu iig, en anders had ik paar weekjes helemaal zonder mobiel internet gezeten. Zou toch zonde geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 19:47
helaas werken de instellingen blijkbaar niet meer.

ik heb ook een htc desire, en sinds vandaag zou ik mobiel internet moeten hebben.
klantenservice bevestigde dat het internet aangezet was, en zei dat ik internet naar 1300 moest smsen.
uiteraard geen succes.
vervolgens op bel.nl gekeken, maar ook geen succes.
toen naar belcompany en t-mobile geweest, en deze konden niet helpen.

toen dit topic gevonden en de gegevens toegepast.
ook dat werkt niet, de melding die ik blijf krijgen is "verbinding mislukt wegens onjuist APN gegevens".
ik heb ben klantenservice al een aantal keer gebeld, maar ben is simpelweg waardeloos in hun klantenservice.
ze weten helemaal niets over de desire.

wanneer ik de instellingen uit dit topic overneem werkt dit niet.
het is zelfs nog vreemder, als ik de MCC instelling overtype (240) dan verdwijnt de hele APN uit de lijst.
er staat dan enkel en alleen nog maar de MMS APN lijst.
wanneer ik alles overneem behalve de MCC (die standaard op 204 staat) blijft hij wel in de lijst staan, maar krijg ik de foutieve APN melding.

erg vervelend, want ik betaal nu 10 euro voor een dienst die niet werkt, van een provider die helemaal niets weet over zijn eigen netwerk.
overstappen wordt zo erg aantrekkelijk.
Pagina: 1