Mijn BEN abonnement betreft natuurlijk bellen & internet. Nadat ik de simcard in het toestel deed werkte bellen en smssen direct. Maar het sms-je met de internetinstellingen bleef weg. Een sms met 'internet HTC Desire' als inhoud naar 1300 leidde tot een bericht dat het toestel niet werd herkend en ik de instellingen van de T-mobile site moet halen. Dat blijk niet te werken ! 
De klantenservice deed navraag bij de technische dienst die ijkoud beweerde dat het gewoon zou moeten werken met de Desire. Niet dus, en ik moest dan maar bij een T-mobile winkel navragen. Daar stelde men vast dat hun (T-mobile) instellingen correct in het toestel staan, alleen stond deze niet 'aan' maar uit dus. Helaas bleek aanzetten nog niet tot internet op mijn mobiel te leiden.
Enig zoeken op internet en wat proberen loste dit probleem op. De 'APN' in de T-mobile-instellingen had niet de juiste naam. Er staat bij T-mobile "internet" en dit moet voor BEN zijn: "internet.ben" waarna de boel direct correct werkte.
Met deze instelingen werkt mijn BEN internet-abonnement nu zoals het hoort:
Naam: BEN internet
APN: internet.ben << DIT WIJZIGDE IK DUS
Proxy: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Poort: 8080
Gebruikersnaam: <niet ingesteld> (= niets invullen, maar "Ben" werkt ook !)
Wachtwoord: <niet ingesteld> (= niets invullen, maar "Ben" werkt ook !)
Server: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMSC: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMS-proxy: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMS-poort: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 240
MNC: 16
Verificatietype: PAP
APN-type: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Harmen.
De klantenservice deed navraag bij de technische dienst die ijkoud beweerde dat het gewoon zou moeten werken met de Desire. Niet dus, en ik moest dan maar bij een T-mobile winkel navragen. Daar stelde men vast dat hun (T-mobile) instellingen correct in het toestel staan, alleen stond deze niet 'aan' maar uit dus. Helaas bleek aanzetten nog niet tot internet op mijn mobiel te leiden.
Enig zoeken op internet en wat proberen loste dit probleem op. De 'APN' in de T-mobile-instellingen had niet de juiste naam. Er staat bij T-mobile "internet" en dit moet voor BEN zijn: "internet.ben" waarna de boel direct correct werkte.
Met deze instelingen werkt mijn BEN internet-abonnement nu zoals het hoort:
Naam: BEN internet
APN: internet.ben << DIT WIJZIGDE IK DUS
Proxy: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Poort: 8080
Gebruikersnaam: <niet ingesteld> (= niets invullen, maar "Ben" werkt ook !)
Wachtwoord: <niet ingesteld> (= niets invullen, maar "Ben" werkt ook !)
Server: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMSC: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMS-proxy: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMS-poort: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 240
MNC: 16
Verificatietype: PAP
APN-type: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Harmen.
Harmen