Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Mn moeders tv was kapot, dus een nieuwe gehaald, een Sony KDL-32 402 AEP, iig een nieuwe lijn geschikt voor Ziggo digitale televisie. Een HDTV met analoog signaal is natuurlijk zonde, dus vandaag even het een CI+ module gehaald en een smartcard van Ziggo.

Nu is de handleiding vrij simpel: stel eerst de digitale zenders in (NL1, 2 & 3 zou je moeten ontvangen natuurlijk) en als je daar beeld hebt, pas de CAM module erin en daarna de smartcard, maar de tv kan NL 1, 2 of 3 helemaal niet vinden!

Als ik naar de auto-afstemming ga en ik stel de frequentie in (372.000) en het netwerk-id (5555) dan zoekt hij een minuutje of wat en geeft dan aan geen services te kunnen vinden en dat ik de netwerk-id moet controleren. Maar ik weet dat de netwerkcode 5555 is. De tv wil overigens 5 getallen voor de netwerk-id, dus ik heb 55550, 05555 & 55555 geprobeerd, maar geen beeld.

Ik begin het een beetje zat te worden en wil even troubleshooten. Hij moet NL1 iig toch gewoon vinden? Zonder CI+ module? Dat wil de handleiding namelijk =P In de handleiding van de tv staat nog dat je gewoon auto kan invullen bij frequentie en netwerk-id, maar dat kan helemaal niet. Ook kan ik het snelscannen niet vinden, waar ze het in de handleiding wel over hebben.

Ik heb nog gezocht op google, maar kan niet echt goeie suggesties vinden. Mijn vrees is dat de COAX kabel niet goed is, maar dan moet ik de TV weer uit de kast gaan halen, dus voor ik dat probeer eerst nog maar even dit topic, misschien heeft iemand hier een betere suggestie :)

Ik heb de videorecorder er al tussenuitgehaald, dus de kabel gaat rechtstreeks van de muur naar de tv. In de meterkast is het signaal alwel opgesplitst, maar hier zijn goeie splitters gebruikt, het analoge signaal ziet er ook prima uit verder. Er zitten geen versterkers of iets tussen.

Zou het aan de kabel kunnen liggen? Of heeft iemand een andere suggestie? Ik heb dus wel prima analoog beeld, maar hij vind geen digitale zenders.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon de CAM en smartcard erin en dan nogmaals zoeken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet iets stoms als de smartcard verkeerdom ?

ned 1 werkt btw altijd bij ziggo. 2 en 3 hangen al achter encryptie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
De smartcard zit er nog niet eens in, omdat volgens de handleiding EERST NL1 gevonden moet worden, daarna de CAM erin en dan de smartcard. Dus tot op heden heb ik gezocht zonder CAM (en dus ook smartcard).

Ik heb nu de CI+ module erin gedaan en de smartcard erin, de tv ziet informatie over de module en ik kan het smartcard nummer uitlezen via de tv, dus ik ga ervan uit dat alles er goed inzit. However, nog steeds geen zenders! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan zou ik toch even je splitter in de meterkast overbruggen en direct aansluiten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
Boosdoener is gevonden! :D

Had gelukkig nog een lange goeie coax kabel in de schuur liggen, die even in de muur gedaan en in de tv, en toen deed hij het wel :)

Het ligt dus niet aan de splitter, maar aan de kabel die nu naar de tv gaat. Moet zeggen dat dat stekkertje er ook niet al te best meer uitziet, dus ik hoop dat het met 2 goeie stekkers opgelost is, die kabel ligt achter plinten weggewerkt enzo :)

Nu alleen dus NL1, en een E16-4 fout, maar dat komt wel goed.

Pagina: 1