Toon posts:

Wired Connection valt weg bij kopieren van/naar WHS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee/oplossing voor het volgende:

Wanneer ik data kopieer tussen mijn WHS en mijn Win7-PC (over een Gigabit-Router (Linksys610n), beide wired ! ), kegelt mijn router (denk ik) mijn connectie buiten (van de Win7-PC), zelfs mijn internet-connectie.
Enkele seconden/minuten later herstelt Win7 de connectie zelf terug. |:(

Hierdoor kan ik onmogelijk grote bestanden kopieren! Mijn firmware van de router is up-to-date...

Wanneer ik echter via mijn laptop (wireless, zelfde router) hetzelfde doe met de WHS : no problems !

Downloaden van internet lukt wel voor grote bestanden, geen connection-drops.

Alle info welkom, alvast bedankt !

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is je laptop Vista/XP? Heb je dan Power Pack 3 al op je WHS staan? als ik me niet vergis zou die met Windows Update mee moeten komen :)

Kan je wel iets pingen als de verbinding wegvalt? Netwerkdrivers zijn op Win7 helemaal up2date?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
wegvallen van verbinding is cpu overload op je router. Heb ik ook wel eerder gehad, al was dat met een 100mbit routertje waar ik 120mbit internet overheen probeerde te pompen.
Het kan ook nog eens oververhitting zijn van je routertje. Kan er wel genoeg (koele) lucht bij komen?
Test eens met een crosslink kabel (zonder router er tussen dus).

ik heb deze app in geen 100 jaar meer gebruikt maar hier kun je evt ook mee testen
http://www.netlimiter.com/

[ Voor 14% gewijzigd door Razwer op 15-05-2010 02:13 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
People,

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Om te antwoorden :

- Power Pack 3 was reeds geïnstalleerd en running.
- Na connection-drop lukt pingen totaal niet meer (niet naar WHS, niet naar website).
- Overhitting lijkt mij raar, aangezien (grote) downloads van (bv) het internet wél lukken (die moeten toch ook de router passeren he).

Win 7 geeft na het oplossen volgende info :
Issue : The default gateway is not available /
Hij lost dit op door : Reset the 'Local Area Connection" adapter

Wie of wat gooit in godsnaam mijn connectie buiten en waarom :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Razwer schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 02:10:
wegvallen van verbinding is cpu overload op je router.
^^
Dan zou je server ook de verbinding verliezen overigens. Ping mee laten lopen en naar een logbestand laten echo'en, dan kun je dat vanzelf zien.

Stop er een dedicated switch tussen als test.
Gebeurt het dan nog steeds, dan is het iets in de communicatie tussen beide machines. Werkt dat gewoon door dan kan je router het gewoon niet aan om én volledig 1Gbit te switchen én je internet verbinding up te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 17-05-2010 20:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:13:
- Overhitting lijkt mij raar, aangezien (grote) downloads van (bv) het internet wél lukken (die moeten toch ook de router passeren he).
heb je 1gbit internet dan en download je van 1gbit bronnen? nee toch.

maargoed, ik ken die linksys krengen niet, maar elke router heeft tegenwoordig allemaal gekke opties er op (spi firewall, ddos protection etc etc). Het kan zijn dat je router denkt dat je een ddos aanval krijgt ofzo (of het is gewoon te hoge CPU load maargoed) en de poort dicht pleurt.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1