Image capture herkent camera niet meer

Pagina: 1
Acties:

• plotterotter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09-2020
Tot voor kort ondervond ik nooit problemen met mn canon ixus 95 en image capture. Aansluiten en er werd direct herkent. Opeens wordt er niets meer herkent (enige dat gebeurd is, is dat de camera aangesloten is op een windows pc).

Image capture is het standaard programma om mn cam te openen, andere programma's op standaard zetten helpt ook niet meer. System profiler laat echter keurig mn ixus zien op de bijbehorende USB poort. Kaartje leeg gehaald en geformatteerd (zelfs gewiped) maar geen oplossing. Het kaartje wordt wel goed herkent met een kaartlezer, dus het kaartje lijkt de boosdoener niet te zijn.

Oplossingen in de library door bijv. "com.apple.ImageCaptureNotifications.DeviceDiscoveryDatabase.501" te verwijderen werken ook niet. zucht 8)7

• plotterotter
Geen sync? btw systeem snow leopard, zelfs de oude image capture (versie 4 uit de time machine) terug proberen te proppen, jammer dat snow leopard daar geen zin in heeft (error not compatible) 8)7

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Je geeft aan dat het met een kaartlezer wel werkt. Waarom gebruik je die niet gewoon dan?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• plotterotter
Omdat het voorheen gewoon werkte, cam aankoppelen en klaar. Mijn mac bevat ook geen sd reader, ik wil geen workaround

[ Voor 32% gewijzigd door plotterotter op 18-05-2010 20:23 ]

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:11
Hmm, heb een tijd geleden hetzelfde probleem met dezelfde camera gehad... Ik ga ff heeel diep nadenken wat ik toen gedaan heb om het op te lossen!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 02:11
Heb dit probleem ook gehad, maar dit is later weer opgelost, ook al weet ik niet precies waarom :S

Restart kan helpen, soms werkt het om iPhoto even op te starten.

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:11
Volgens mij heb ik de SD kaart van de camera opnieuw geformatteerd. Eerst via mac disk util en later via de camera zelf. Toen deed Image capture / iPhoto het weer.

• plotterotter
Ik heb de kaart zelfs gewiped, maar geen effect. Mooie is dat de camera gewoon herkent wordt, zelfs als ik met vmware fusion XP opstart, ziet XP hem zelfs.
Pagina: 1