Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag. Als je een nieuwe mobiele telefoon aanschaft dan moet je weten hoe je een accu van je mobiel moet opladen voor een langdurige houdbaarheid. Kan iemand mij adviseren (per merk of batterijsoort als het uitmaakt) of je een mobiel steeds helemaal moet opladen en weer helemaal moet leeg laten lopen alvorens je deze weer oplaad. En is het slecht voor de houdbaarheid om je accu van je mobiel bijvoorbeeld net niet helemaal op te laden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn veel topics over dit vraagstuk. Welke heb je zelf al gevonden? Welke telefoon gaat het om, want je bent nu wel erg algemeen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met de nieuwe li-ion en de oudere ni-mh hoef je daar niet echt zorgen over te maken

de ni-cd haddden een sterk geheugen effect en die worden nagenoeg niet meer gemaakt

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
hoi Gambieter,

Ja ik heb het een en ander gevonden. Het probleem is alleen dat je hier en daar steeds weer verschillende adviezen leest. Dit doe ik in opdracht van mij afstudeerscriptie. Ik heb informatie hierover nodig. Ik heb zojuist gebeld met de helpdesk van Dixsons en die vertelde mij dat je de telefoon helemaal moet volladen en dat als het al een beetje leeg is en je de gelegenheid krijgt om het meteen op te laden dan moet je dat doen. Dat schijnt beter te zijn voor de houdbaarheid. Maar van de week sprak ik een andere leerling uit me klas (die toevallig ook bij Dixsons heeft gewerkt) en die zei dat het juist beter is om je telefoon eerst leeg te laten lopen, voordat je het weer oplaad. Ja ik weet het ook niet meer. Het is handige informatie voor mij om zwart op wit te weten hoe dat precies zit.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:32
De meeste telefoons beschikken tegenwoordig over een Li-ion accu bij mijn weten. Voor dit soort accu's maakt het eigenlijk niet zo veel uit hoe vaak en hoe lang je ze oplaadt.

Li-ion verliest capaciteit door ouderdom, hoeveel je hem gebruikt hebt maakt niet echt veel uit. De gemiddelde lading welke in de accu zit maakt daarvoor weer wél uit, een half opgeladen accu verouderd veel minder snel dan een vol opgeladen accu. Daarnaast heeft de temperatuur een behoorlijke invloed, hoe hoger hoe sneller de li-ion accu slijt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoi, welkom op GoT :)

Er is met Google veel info over batterijen te vinden en we verwachten hier dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Dus, wat heb je zelf al gevonden en waarom kom je er niet uit?

Edit: Wij zijn er niet om je huiswerk te doen. Dus daarom gaat dit topic op slot. Als je een topic hierover wilt openen zul je eerst toestemming moeten vragen.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 14-05-2010 20:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.