[Win7]zoekservice is onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGanseij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-12-2021
Hallo,

Om even een duidelijk beeld te geven van mijn probleem: link naar plaatje Ik mis dus de zoek service in windows 7, die naar mijn weten normaal in de gemarkeerde velden zitten.

Ik heb verder zelf nog geprobeerd om wat informatie te krijgen via google, maar daar kreeg ik helaas maar één forumtopic op een andere site waar iemand hetzelfde probleem had, alleen daar stond geen oplossing tussen.
In de Windows 7 service lijst staat er ook niets in de trant van "search" of "zoek" en als ik probeer de zoekfunctie aan te roepen met windowsknop + f, dan krijg ik de foutmelding dat de search klasse niet geregistreerd is.

Mijn systeem rebooten, of alleen het specifieke explorer.exe proces beëindigen geeft helaas ook geen resultaten. :(

Als iemand hier een oplossing voor heeft of mij zou kunnen proberen te helpen, zal ik dat zeer op prijs stellen.

Gegroet MGanseij,

P.S. Bijna vergeten te vermelden maar dit probleem deed zich voor nadat ik ben overgestapt van windows 7 x86 (32 bits) naar windows 7 x64 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
1e hit in google:
google is je vriend als je weet waar je op moet zoeken

Voortaan zelf beter zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGanseij
Zoals ik zelf al zei, ik heb ook op google gezocht. En deze "oplossing" werkt niet voor mij aangezien ik geen windows search o.i.d. daarin in die features heb staan. Misschien heb ik dat fout verwoord, mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07

mendel129

Radioactivator

configuratiescherm => programs and features (of add/remove programs) => turn windows features on or of => windows search?

hierzo => http://mendel.dommel.be/Capture.PNG

[ Voor 16% gewijzigd door mendel129 op 14-05-2010 20:07 . Reden: pic erbij ]

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGanseij
mendel129 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:05:
configuratiescherm => programs and features (of add/remove programs) => turn windows features on or of => windows search?

hierzo => http://mendel.dommel.be/Capture.PNG
plaatje
hier weer een plaatje, ik heb de functie aan staan, maar zoals je ook in het plaatje kan zien heb ik nog steeds geen zoek functies ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een "originele" Win7 x64 dvd gebruikt of een (waarschijnlijk) aangepaste uit de nieuwsgroepen/torrents/etc?
Pagina: 1