Decoder/Home Cinema/Laptop/TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Avado
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een home cinema 5.1 set. Nu ben ik zelf een leek op dit gebied en heb wat vragen over de manier van aansluiten van alle apparaten.

- Receiver van de Home Cinema Set die ik op het oog heb heeft in ieder geval aantal HDMI INgangen en 1 HDMI UITgang. Ook heeft hij een optische ingang.
- Decoder Samsung DCB-H380 (1 HMDI UITgang + optische uitgang).
- Laptop: 1 HMDI UITgang.
- TV: 2x HDMI INgang.

Nu wil ik graag digitale TV kijken, waarbij de audio over de 5.1 set gaat. Idem voor de laptop, wil graag films via m'n laptop afspelen op m'n TV met het geluid van de 5.1 set.

Op andere fora las ik dat je een HDMI kabel tussen TV/Decoder kan hangen + HDMI kabel tussen Receiver en TV. Daarnaast voor de audio een optische kabel tussen de Decoder en de Receiver.

Nu vroeg ik me af waarom je niet het beeld via de receiver kan laten lopen, dus:

Decoder --> HMDI kabel --> Receiver --> HDMI kabel --> TV
en
Laptop --> HMDI kabel --> Receiver --> HMDI kabel --> TV

Op die manier zou je toch ook voorkomen dat het geluid niet synschroon loopt met het beeld?

Kan iemand mij verder helpen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Ik zou eerst eens uitzoeken of de receiver van de home cinema set beschikt over HDMI Processing / HDMI repeating en niet over HDMI Switching / HDMI Passthrough. Want als het laatste het geval is dan kan je niet slechts met een HDMI kabel van het apparaat naar de receiver en met een kabel naar de tv. Dan moet je namelijk een extra audio kabel trekken omdat de receiver dan het geluid niet van het HDMI signaal kan halen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Avado
Bedankt voor je reactie. HDMI™-herhaling JA zal denk ik op hetzelfde neerkomen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Zou op HDMI Repeating kunnen slaan. Maar welke set heb je op het oog, want dan wil ik het nog wel even dubbel checken voor je.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Avado
Ben meerdere setjes tegengekomen:

- Sony HTPBD36SF
- Sony HTD-A105SF (werkt deze harddisrecorder met een de decoder die ik eerder noemde van Ziggo? Bv. TV 'pauzeren')
- LG HB965TZ
- Philips HTS 7520

Zoals ik al eerder zei ben ik vrij onervaren in de home cinema setjes. Mijn wensen zijn eigenlijk alleen: laptop/decoder er makkelijk op aan kunnen sluiten (liefst dus alleen met hdmi kabel voor zowel beeld als geluid), de achterste 2 speakers moeten op een poot staan (voorste speakers maakt niet heel veel uit). Blu-ray speler is niet vereist (maar in ieder geval geen DVD speler). TV kunnen pauzeren zou wel ideaal zijn, maar ik weet dus niet of dat met die decoder kan en of het dan niet slimmer is een losse harddiskrecorder te kopen.

Wellicht kan jij mij wat adviseren. Mijn budget ligt rond de € 600,- excl. kabels.