LCD (LDVS) kabel stuk, hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:35
Hi,

De laptop van mijn zoon (Fujitsu Siemens Amilo Pi2530) heeft het probleem dat ie erge horizontale strepen heeft oip het display. Als we op de bezel van het display drukken (bij het rechter scharnier) gaat het probleem weg.
Dit klinkt als een los contact of brakke kabel dus de schroevendraaier gepakt en e.e.a. gedemonteerd.

Als ik dan voorzichtig aan de kabel zit die naar het display gaat, gaat het probleem weg.
Ofwel, klaarblijkelijk is de kabel van mobo naar LCD brak.(in de buurt van het scharnier, waar ie van base unit naar display gaat).
Het gaat om zo'n kabel: http://www.gillibert.fr/i...lelcd-cableinverter-2.jpg (de grote, niet de kleine).

Is zo'n kabel te repareren? Heeft iemand anders een goed adresje voor reserve onderdelen (op ebay kost een tweedehands kabel incl verzending eur 30. Replacedirect.nl vraagt eur 50 (yuk).
Of iemand die dit soort dingen voor een redelijke prijs repareert (bij voorkeur in brabant of omgeving Nijmegen).

Op de kabel staat:
P55
29GP55083-50
Rev: .0
HIGH_TEK (L33) 07/06/17

Pointers naar evt alternatieve kabels zijn ook van harte welkom!

Alvast bedankt! Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
sja, speciale kabeltjes dus of je die zomaar ergens goedkoop vind, kleine kans. Zelf maken zou kunnen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zelf maken lijkt me heel moeilijk, aangezien de lengte van de kabel soms ook een rol kan spelen.
Wat je wel kan doen is een plat stukje tussen de flatkabel en de connector te steken. Dit kan de flatcable extra goed tegen de connector duwen, waardoor het slechte contact opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Zelf maken lijkt me niet triviaal.
Stukje tussen flatcable en connector lijkt me ook niet te gaan helpen, want het probleem treedt typisch op als ik bij het scharnier op de kabel duw, en de aansluiting naar het display zit boven (en daar duwen heeft geen effect).

Het goede nieuws is dat ik 'm weer in elkaar geschroefd gekregen heb, en dat het probleem althans nu weer even weg is (idee was om in ieder geval de laptop met een extern display te gebruiken).

Ik vrees echter dat dit maar een tijdelijke oplossing is, dus ik ben nog steeds geinteresseerd in een goede onderdelenverkoper of betaalbare reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Die onderste kabel is eenvoudig te maken. Die onderdelen zijn overal wel te krijgen. Die bovenste kabel hangt af van de connector links. Een reparateur gaat je meer kosten dan die 30 euro dat ze vragen voor zo'n kabel.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Deze kabeltjes hebben maar één echte oplossing: vervanging kopen. PCHub of Laptopkings. Soms Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
bedankt voor jullie hulp.
pchub en laptopking lijken deze specifieke soort niet te hebben, maar ik zoek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
effem schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:09:
bedankt voor jullie hulp.
pchub en laptopking lijken deze specifieke soort niet te hebben, maar ik zoek verder.
ebay? Daar staat ie idd voor 30 eur. Prima prijs toch als je je laptop daarmee kan fixen?

En anders eens informeren bij Telemos. (Telemos is officieel Fujitsu-sparepartsleverancier) Alleen zul je dan incl order/verzendkosten ook wel boven de 30 uitkomen (maar dan heb je wel een nieuwe)

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 16-05-2010 15:12 ]

Pagina: 1