Ruis geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC op mijn stereo aangesloten om zo muziek te luisteren en producen. Het probleem dat ik ervaar is dat ik heel veel ruis ontvang, die ook zonder gespeeld geluid sterk aanwezig is. Weet iemand een oplossing?

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn geluidskaart of iig mijn pc hiervan de oorzaak is. Ik heb namelijk ook met mijn koptelefoon direct op mijn pc aangesloten het zelfde probleem. Ik heb al het uitgangsvermogen van de geluidskaart op max staan, maar dat staat los van de ruis. Wat mij opvalt is dat als ik bijvoorbeeld een programma laad, of een website scroll dat dat hoorbaar is in de mate van ruis.

Hardware:
Mijn PC is een Packard Bell iPower 6500
deze bevat een Gigabyte m570-sli moederbord waar de onboard 7.1 geluidskaart op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je je pc op een geaard stopcontact aangesloten?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het in niet geaard ... Ik zal m dan ook maar gaan aarden.
Ik heb geen geaard stopcontact bij mijn pc zitten, maar dat ga ik gelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

frapex

got r00t

verder alle line-in zaken muten (aux, cd, line)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Welke uitgang van je PC sluit je de kabel op aan? Front-aansluitingen gaan door het oerwoud van elektronische crosstalk in een PC zelf heen, waar een back aansluiting directer is (kooi van faraday, als het goed is, werkt daar op). Wil je toch persé front? Gebruik een geïsoleerde audio kabel ín je PC, en verleg hem zoveel mogelijk van bekende ruisbronnen (zoals harddisks) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb het zelfde probleem, een kleine computer met alles geïntegreerd en dus statische ruis op mn line out.
Zowel de voor als achter aansluiting.
Je hoort de hardeschijf storen lijkt het.
Ik heb al een goed afgeschermde kabel gebruikt van mn computer naar mn versterker maar dat maakt niet veel uit.

Ik hoop dat de TS een goede oplossing vind welke bij mij dit probleem op kan oplossen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat ook wel wil helpen (geen garantie, though), is een goede losse geluidskaart kopen. Ruis is eigenlijk altijd óf 50Hz brom van het lichtnet (op te lossen door computer aan geaard stopcontact aan te sluiten) óf ruisbronnen binnen de pc zelf (dan helpt dus wellicht een goede losse geluidskaart). Ik heb hetzelfde probleem met m'n integrated geluid op Asus M2N-SLI, maar geen geaard stopcontact in de buurt (aarden lost bij mij wel het probleem op). Ik heb er (helaas) mee leren leven :/

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Umbrah: ''Welke uitgang van je PC sluit je de kabel op aan? ''
Ik heb mijn audio-stekkertje aangesloten op de achteringang

@ Umbrah: ''Gebruik een geïsoleerde audio kabel ín je PC ''
Hoe kan ik dat ooit doen? Ik heb namelijk een on-board geluidskaart.

@ Mad Marty:''Ruis is eigenlijk altijd óf 50Hz brom van het lichtnet (op te lossen door computer aan geaard stopcontact aan te sluiten) óf ruisbronnen binnen de pc zelf (dan helpt dus wellicht een goede losse geluidskaart).''
Ik ga mijn stopcontact aarden, maar als dat niet het gewenste effect heeft, wat is dan een geluidskaart die goed genoeg is om mee te producen en niet te duur is? (BTW, de onboard geluidskaart is niet perfect voor producen, maar voldoet aan t minimum)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 16:09 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn stopcontact geaard, maar nog steeds heb ik veel hoge ruis en piepjes in mijn boksen zitten. Als ik mijn pc ontkoppel van mijn versterker is de ruis weg. Hieruit kan je dus concluderen dat de ruis afkomstig van mijn PC is.

Een van de oorzaken zou mijn Draadloze muis kunnen zijn, maar ook zonder deze aangesloten te hebben is er veel ruis en hoge piepjes.

Hoe kan ik dit nog oplossen?

- Andere geluidskaart
- Externe geluidskaart
- Ander idee
Pagina: 1