HDMI lip sync toepassen op SP/DIF aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views

• nospam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2025
Ben misschien van plan de Pioneer VSX-819H-K versterker te kopen.

Het enige minpuntje vind ik het aantal HDMI ingangen (3). Graag had ik er wat meer gehad. Met name omdat mijn TV een behoorlijke vertraging veroorzaakt in het beeld waardoor ik graag van de automatische HDMI lip sync / audio delay gebruik maak.

Daarom mijn vraag, is het mogelijk om de HDMI audio delay die de receiver kan meten via een loopback signaal in de HDMI output naar m'n TV ook toe te passen op geluid wat via de SP/DIF ingang naar binnen komt? Of werkt dit echt alleen voor geluid wat via een HDMI ingang naar binnen komt? Zijn er uberhaupt receivers die dit kunnen?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

mace

Sapere Aude

Dit moet in principe kunnen, ik heb weinig ervaring met recievers met HDMI, maar toen ik nog veel deed met recievers konden ze het praktisch allemaal wel. Dus ook via SP/DIF. (was ook de enige digitale aansluiting toen).

Moet je gewoon het aantal ms opgeven wat je aan delay wilt hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 14-05-2010 14:25 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt me sterk dat een receiver kan detecteren wat de delay moet/kan zijn van een geluidssignaal als de bijbehorende video ook niet wordt aangeboden.

/edit: iets wat via spdif binnenkomt hoeft namelijk niet het geluidsspoor te zijn van de HDMI-IN die je op dat moment geselecteerd hebt staan.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 14-05-2010 14:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

mace

Sapere Aude

Oh wacht je wil dat het vanzelf gaat, volgens mij kan dat niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Normaal gesproken geeft je TV aan je reciever door (terug) wat de vertraging is (als deze gebruik maakt van hdmi 1.3 of hoger) zodat deze automatisch wordt aangepast. Andere optie is een spdif/hdmi loop-back connectie gebruiken als je TV dat kan.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 14-05-2010 14:32 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Als ik een topic op slot zet heeft dat een reden, het is dan niet de bedoeling dat je een nieuw topic opent.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.