SB!live 5.1 + Dtt 2200 = *knak* geluid?

Pagina: 1
Acties:

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Topicstarter
Maybe een beetje misleidende topic, maar ik heb dus een prob met deze config.
Na zoveel tijd hoor je uit de speakers een *knak* geluid, zeg maar wanneer een ballon ontploft, maar dan wel wat zachter, maar het klinkt toch heel diep in je oren.
Nu vraag ik het me af, is het schadelijk en is dit een hardware fout?
Want het klinkt niet zo lekker, meestal gebeurt dit wanneer iemand licht aan / uit zet :|
heeft dit er ook mee te maken?

heb ik niet meer :P

Verwijderd

Ja, dat heeft er volgens mij wel degelijk mee te maken. Ik ben niet zo heel erg thuis in deze materie maar is de boel op een geaard stopcontact aangesloten?

En anders kan het zijn dat je computer enzo op een wat zwaar belaste stroomgroep is aangesloten, probeer eens een (geaard) stopcontact waarvan je weet dat het bij een andere stroomgroep hoort.

Succes ermee :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ha dhier ook last van met mijn vorrige speakerset.. nu nog allen waneer er op een andere groep de server aangaat.. heel lichtjes, tis een peikspanning, die je door je boxen klinkt, kan aarde probleem zijn , maar ook een reactie, wat allen maar vervelend is, zor iig voor een spanningsfilter met beveiliging, ook een ups kasn dit oplossen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Dat is de reden dat altijd het geluid en licht gescheiden wordt gehouden.

Ik heb ook een plop als ik een lamp buiten mijn kamer aan of uit zet. En een andere lamp zorgt voor een keiharde brom van mijn sub op het punt tussen aan en uit, erg vaag.
Ik denk niet dat het erg schadelijk is.

Jag

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
wanneer je een schakelaar omzet is het heel gewoon dat je speakers daar last van hebben dat komt op het moment wanneer deschakelaar schakelt er vonk vorming ontstaat. door die vonk vorming ontstaat er een magnetisch veld. dat magnetisch veld veldverspreid zich snel door de kamer dus ook door jou speakers. jou speakers denken dus dat ze op het moment dat die magnetische storing passeerd, maken ze van dat magnetisch veld een strommpje, je snapt wel dat strommpje doet de speaker activeren door een zoem op knak geluidje te maken. dit komt ook voor bij televisie's die storen hier ook door.

w00t

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Topicstarter
mmm..... bedankt voor de reactie, ik vind het alleen irritant :)
en wilde zeker weten dat dit niet mijn speakertjes schaadt ;)
Thanks

heb ik niet meer :P

Pagina: 1