Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• fuuv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 13:01
Hallo forum,

Ik werd gebeld door kpn voor een nieuwe telefoon. Hierbij heb ik gekozen voor de blackberry bold 9700 (heb nog een nokia e75 die prima bevalt, maar je wilt wat nieuws).

Belangrijk voor mij zijn de email/agenda sync met exchange en de snelheid van de software op de telefoon.
Ik ben wat op zoek geweest, maar alle BES, BIS en speciale blackberry enterprise server software wordt me wat onduidelijk.

Dus wat mijn vraag ik het kort is. Kan ik met een standaard blackberry internet abbonementje mijn agenda/email met de exchange server syncen zonder extra software/licenties te moeten aanschaffen?

Alvast bedankt.

Mvg

Mark

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik dacht (maar weet het niet zeker) dat de eerste 75 licenties voor sommige connectivity-pakketten gratis waren.

Maar, is het niet handiger om dit even na te vragen bij de beheerder van de Exchange-bak?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fuuv
uhm, dus er MOET sowieso software geinstalleerd worden op de exchange server voor dit te laten werken? want ik denk niet dat dit gaat gebeuren (al helemaal niet als die licenses wel geld kost)

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
BIS is voor als je geen exchange omgeving hebt, BES voor exchange.
Er moet op de exchange server inderdaad software geinstalleerd worden om dit aan het werken te krijgen.
Er is een versie van BES namelijk BES Express deze is gratis en kan tot maximaal 5 (geloof ik) clients aan.
Ondersteuning bij KPN op BES = nihil

• fuuv
Oke bedankt, maar dan moet mijn internet abbo op telefoon ook BES zijn? of staat dit er los van? (of slaat dit nergens op?)

zit steeds meer af te wegen of ik dan wel de telefoon wil.

• fuuv
Ik heb hem al geannuleerd.

Ik heb particulier abbo bij kpn en dan was het niet mogelijk op een BES abbonement te pakken.

Het ging wel met third party software, maar dan was het sinken alleen mogelijk met de email. en niet met de agenda. en dat vind ik juist het handigst.

Toch bedankt tweakers!
Pagina: 1