Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:10
Sinds het begin dat ik mijn 320N heb, kamp ik al met wireless problemen. Ik kan niet altijd verbinden met de wireless (vindt hem wel kom er gewoonweg niet op), heb dit met meerdere laptops. Dit probleem treedt zich meerdere malen per week op, dus is erg frustrerend.

Uit / aan van de router heeft geen zin, ik moet dan met de kabel inloggen, de wireless channel veranderen en dan kom ik er weer op.

Tijdje geleden de dd-wrt firmware erop gezet, in de hoop dat ik dan van deze problemen af was... Niet dus.

- Channel op auto heeft geen zin;
- Niet elk channel laat altijd 54Mbps zien, vaak bijvoorbeeld 11;
- Maak gebruik van G only.

Ik lees dat veel mensen problemen hebben met deze routers, maar zie geen concrete oplossingen. Router wordt ook niet absurt heet, ik heb het idee dat de wireless channels vollopen ofzo dat er teveel draadloze apparaten in de buurt zijn op dat channel? Kun je zoiets controleren?

[ Voor 4% gewijzigd door S_tef op 14-05-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Scannen kan met bijvoorbeeld inSSIDer. Aan de hand van de resultaten kun je het beste 1,6 of 11 als kanaal kiezen (minste kans op interferentie).
Gebruik je AES encryptie (=niet TKIP&AES)? Welke netwerkkaart? Staat de router op G-only, zet hem dan eens op b/g/n mixed. Hoe ver weg zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Ik zit inderdaad meestal op 1, 6 of 11 maar moet deze evengoed vaker afwisselen :(.

- Ik gebruik inderdaad TKIP;
- Atheris AR5007EG netwerkkaart (maargoed andere laptop heeft het probleem ook);
- Ik heb hem express op G only gezet, om te proberen of de problemen minder werden (met mixed dus zelfde problemen);
- Ik zit ongeveer 10 meter van mijn router af.

Overings misschien handig om erbij te vertellen, had dit probleem voorheen ook met mijn andere Linksys router, maar deze faalde helemaal en heb hem daarom direct terug gebracht.

Het probleem begon zich dus "ineens" voor te doen, bij mij intern was hier niets verandert...
InSSIDer geeft nog 3 andere accespoints weer, waarvan er 1 op hetzelfde kanaal als mij zit en ik het sterkste signaal heb. Maar ik doelde eigelijk dat er misschien teveel apparaten verbonden zijn op een bepaald signaal, dus dat er bijvoorbeeld op mijn kanaal 10 laptops zitten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet ergens een storende factor bijgekomen? Zoals de extra grote 7x 200W receiver van de buurman die dus 30cm (muur ertussen) van je 320N staat?

Heb je al geprobeerd om de 320N een paar meter verderop midden in de kamer neer te leggen en te kijken of het dan wel vlekkeloos gaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Geen idee wat de buurman allemaal doet :P.
Maar er zit eerst een garage tussen dus valt wel mee lijkt me, ik heb hem inderdaad nog niet verplaatst, soms gebeurt het 2x per dag en zo 1x per 2 weken.

Overings zie ik nu dat wel een andere met vlagen boven mijn signaal uit komt...
Afbeeldingslocatie: http://www.whos.nl/tmp/inssider.thumb.png

Mijn SSID is wakslamp.

[ Voor 6% gewijzigd door S_tef op 14-05-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:44
Misschien een open deur, maar firmware al vernieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Met de standaard laatste firmware had ik hier last van en met de dd-wrt firmware ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

S_tef schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:34:
Met de standaard laatste firmware had ik hier last van en met de dd-wrt firmware ook..
Zelf heb ik 'em (nog) niet, maar ben benieuwd:
* heb je de problemen nog steeds?
* Kan je in de firmware kiezen dat je alleen 2,4GHz of juist alleen 5GHz gebruikt en zo ja, heb je dat al geprobeerd?
* Hoe zit het wanneer je alleen 802.11n gebruikt, zelfde problemen?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
UPNP uit?
Die trok op mijn WRT320N zoveel CPU dat de snelheid in elkaar zakte.
Packetloss schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:49:

Zelf heb ik 'em (nog) niet, maar ben benieuwd:
* heb je de problemen nog steeds?
* Kan je in de firmware kiezen dat je alleen 2,4GHz of juist alleen 5GHz gebruikt en zo ja, heb je dat al geprobeerd?
* Hoe zit het wanneer je alleen 802.11n gebruikt, zelfde problemen?
Met DD-WRT kun je kiezen uit 2,4 of 5GHz en dan zelfs welke channel. Standaard firmware bied de keuze ook, maar channel keuze alleen op 2,4GHz.

[ Voor 76% gewijzigd door Zandpad op 27-05-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Met DD-WRT kun je kiezen uit 2,4 of 5GHz en dan zelfs welke channel. Standaard firmware bied de keuze ook, maar channel keuze alleen op 2,4GHz.
Aha; ik ben benieuwd of s_tef dat ook al geprobeerd heeft.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Packetloss schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:49:
[...]
Om mezelf maar ff te beantwoorden, met de originele firmware (1.0.03) kan je in de WRT320N kiezen tussen 2.4 of 5 GHz. En als je 5GHz kiest, kan je alleen 802.11a of 802.11n gebruiken. Mijn iPhone 3G kan geen a en geen n -alleen b en g voor zo ver ik weet- en dus moet ik mijn WRT320N wel op 2.4GHz gebruiken :(.

http://occult.nl/WRT320N-2.4-keuze.png
http://occult.nl/WRT320N-5-keuze.png

[ Voor 0% gewijzigd door Packetloss op 28-05-2010 12:18 . Reden: firmware versie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
En daarom flashen naar DD-WRT. Die bied die optie wel. Volg gewoon hun eigen handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Niet online

Packetloss

Zandpad schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:20:
En daarom flashen naar DD-WRT. Die bied die optie wel. Volg gewoon hun eigen handleiding.
Tjek, ga ik zeker nog doen; eerst nog ff met de originele firmware spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depeje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Sinds kort begin ik ook gelijkaardige problemen met mijn wrt320n+ddwrt te ondervinden. De problemen zijn ongeveer begonnen toen het kwik voor de eerste keer boven de 20° uitkwam. Bij mij staat de router op een hoge kast in de keuken. Ik kan me voorstellen dat het daar dus extra warm wordt.

Zou de temperatuur een probleem kunnen zijn?

Ik ben allesinds van plan na de examens de router eens tegen een bakstenen muur te hangen in de garage op nog geen meter van waar hij vroeger stond. Enkel aan de andere kant van de muur dus. Als de problemen blijven, ben ik van zin er terug de originele firmware op te zetten en hem terug te sturen voor garantie. Ik heb hen van deze winter toen het buiten nog vroor.

5GHz heeft bij mij altijd slecht gewerkt. Gewoon slechte ontvangst, niet het af-en-aan probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

depeje schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:12:
Sinds kort begin ik ook gelijkaardige problemen met mijn wrt320n+ddwrt te ondervinden. De problemen zijn ongeveer begonnen toen het kwik voor de eerste keer boven de 20° uitkwam. Bij mij staat de router op een hoge kast in de keuken. Ik kan me voorstellen dat het daar dus extra warm wordt.

Zou de temperatuur een probleem kunnen zijn?

Ik ben allesinds van plan na de examens de router eens tegen een bakstenen muur te hangen in de garage op nog geen meter van waar hij vroeger stond. Enkel aan de andere kant van de muur dus. Als de problemen blijven, ben ik van zin er terug de originele firmware op te zetten en hem terug te sturen voor garantie. Ik heb hen van deze winter toen het buiten nog vroor.

5GHz heeft bij mij altijd slecht gewerkt. Gewoon slechte ontvangst, niet het af-en-aan probleem.
ik kom net toevallig over dit topic heen omdat ik dezelfde router heb, warmte is idd een gevoelige factor van deze router, als je ddwrt installeert op je wrt320n dan zet deze de TX-antenne'kracht' op 71 mW, dit tegenover de stock 24 mW. De increase zorgt voor een beter bereik, maar ook voor een grotere warmte ontwikkeling, zorg dus dat je router op een koele plaats staat (meterkast??).

Groet,
btz
Pagina: 1