Hallo allemaal,
Ik heb sinds een week een nieuwe pc. En vroeg mij af of het verstandig is om deze misschien te overclocken voor betere game prestaties. Zonder dat alles instabiel gaat werken...
Dit zijn mijn specs:
Processor: Intel Core i5 750
Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel)
Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD3
Grafische kaart: ATI Radeon HD5770, 1GB
Harde schijf: 1TB, SATAII, 32MB cache (Samsung HD103SJ)
Brander: 22x, SATA DVD-Brander
Behuizing: Antec Three Hundred
Voeding: Be Quiet 550W 80+ certified
Ik weet dat het mogelijk is om de intel core i5 en de hd 5770 te overclocken, maar ik heb geen idee wat een mooie overclock ratio is. En wat stabiel blijft werken, maar toch betere game prestaties geeft. Kan iemand bij een beetje hierbij helpen, of iemand die hier al ervaring mee heeft? Via CCC kan ik wel de hd5770 overclocken, maar voor mn processor kan ik hiervoor niets vinden. Of moet ik mijn moederbord overclocken ofzo. Zoals je leest...niet zo veel verstand ervan
Of raden jullie het gewoon helemaal af om iets van mijn pc te overclocken?
gr pablo
Ik heb sinds een week een nieuwe pc. En vroeg mij af of het verstandig is om deze misschien te overclocken voor betere game prestaties. Zonder dat alles instabiel gaat werken...
Dit zijn mijn specs:
Processor: Intel Core i5 750
Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel)
Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD3
Grafische kaart: ATI Radeon HD5770, 1GB
Harde schijf: 1TB, SATAII, 32MB cache (Samsung HD103SJ)
Brander: 22x, SATA DVD-Brander
Behuizing: Antec Three Hundred
Voeding: Be Quiet 550W 80+ certified
Ik weet dat het mogelijk is om de intel core i5 en de hd 5770 te overclocken, maar ik heb geen idee wat een mooie overclock ratio is. En wat stabiel blijft werken, maar toch betere game prestaties geeft. Kan iemand bij een beetje hierbij helpen, of iemand die hier al ervaring mee heeft? Via CCC kan ik wel de hd5770 overclocken, maar voor mn processor kan ik hiervoor niets vinden. Of moet ik mijn moederbord overclocken ofzo. Zoals je leest...niet zo veel verstand ervan
gr pablo
[ Voor 3% gewijzigd door Pablo11392 op 14-05-2010 13:15 ]
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White