[php] webbased syncen van test->productieomgeving

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om ontwikkelingen op een bestaande site goed te kunnen uitvoeren, wil ik het eerst testen op een testomgeving. Indien accoord, moet ik het met 1 druk op de knop synchroniseren naar de productieomgeving (live dus).

Nu ben ik uiteraard op zoek gegaan naar een dergelijke tool, ik kwam uitsluitend http://www.decodephp.com/...sync-tool-written-in-php/ tegen. Deze lijkt echter niet helemaal uitontwikkeld.

Hebben jullie nog ervaringen met soortgelijke tools? Of is er een betere oplossing om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Dit doe ik met rsync.
Die roep ik aan met een exec() waarna rsync verder het inventariseren van de wijzigingen en het verbinden naar de tweede server voor zijn rekening neemt.

Draai je op Windows of een *nix variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou niet zoeken naar synchronisatie, maar build en deploy.

Het ligt oa aan de applicatie / website die je hebt, maar denk bijvoorbeeld ook aan veranderingen van je database, wissen van (bepaalde) cache bestanden en aanmaken/wijzigen van bepaalde mappen (schrijfbaar maken voor de webserver bijv). Het is dan niet afdoende om enkel scripts te synchroniseren.

En er zijn een hoop tools die je daarbij kunnen helpen: [google=php build tool] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Dit zou je ook kunnen oplossen met een source repository zoals subversion. Dan laat je een postcommit hook luisteren naar een bepaalde branch (productie) en zodra deze wijzigt update je je productie server. Testen van je code doe je op de trunk en zodra het goed is merge je het naar de productie branch.

Het grote voordeel hiervan is, dat je gelijk historie van je code hebt.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Toevallig ben ik net bezig om bij mijn werkgever voor PHP een ontwikkelstraat te maken.

Wij gaan werken met een SVN server en Hudson als build server. Daaraan gekoppeld maken we phing build scripts die we gaan gebruiken om de juiste dependencies en updates voor een project bij elkaar te sprokkelen.

In het project komt een build.xml waarin de dependencies staan en bij het runnen van het script word alles samengevoegd in een tar en gedeployed waar we dat willen. Kan zowel testserver, lokaal of productieserver zijn.

Voordeel hiervan is dat we ook gebruiken kunnen maken van vendor drops. Helaas is php niet zo gemaakt dat je alle dependencies ook echt gescheiden van elkaar kan houden. Je zult altijd alles samen moeten voegen in een folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
pderaaij schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:42:
Toevallig ben ik net bezig om bij mijn werkgever voor PHP een ontwikkelstraat te maken.

Wij gaan werken met een SVN server en Hudson als build server. Daaraan gekoppeld maken we phing build scripts die we gaan gebruiken om de juiste dependencies en updates voor een project bij elkaar te sprokkelen.

In het project komt een build.xml waarin de dependencies staan en bij het runnen van het script word alles samengevoegd in een tar en gedeployed waar we dat willen. Kan zowel testserver, lokaal of productieserver zijn.

Voordeel hiervan is dat we ook gebruiken kunnen maken van vendor drops. Helaas is php niet zo gemaakt dat je alle dependencies ook echt gescheiden van elkaar kan houden. Je zult altijd alles samen moeten voegen in een folder.
Kan GIT dat niet beter? Ik wil op mijn werk SVN vervangen voor GIT (o.a. omdat ze SVN toch verkeerd gebruiken, maar ook om de voordelen van GIT tegenover SVN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben persoonlijk ook op zoek naar een externe git repository space. Of is het beter een goedkope vps te huren en dit zelf op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Mister_X schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Kan GIT dat niet beter? Ik wil op mijn werk SVN vervangen voor GIT (o.a. omdat ze SVN toch verkeerd gebruiken, maar ook om de voordelen van GIT tegenover SVN).
Wij hebben voor SVN en hudson gekozen aangezien we daar al veel kennis van hebben. De java afdeling werkt namelijk al op deze wijze en zo hoeven we het wiel niet compleet opnieuw uit te vinden. Daarnaast werken we veel met externen die wel kennis van SVN, maar nog niet van GIT hebben.
Pagina: 1