Toon posts:

AMD k6-2 300 o'c tot hoever ?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zegt u het maar .. ik heb zware koeling
dus daar ligt het niet aan (350 is al gelukt). Tot hoever is de k6-2 300 in principe te overklokken ?

greetz Gringo

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Heb hier een 400 draaien krijg hem met gemak op 500 mhz (2,5 volts) draait stabiel in windows . Maar zodra ik hem echt ga pijnigen (unreal) lukt helemaal niks meer zelfs 400 mhz 113 fsb 2,7 volt , dan kan ik op mijn heatsink een eitje bakken maar draaien ho maar :-)) ,, dus amd k6-2 overklokken ?? zeer lastig !!

Verwijderd

Vuistregel is (om hem goed stabiel te laten lopen EN om nog lang met je processor te werken) 50MHz max. (AMD processoren dus).

Denk dus dat je met je 350MHz op de goede weg zit.

Goed, het kan hoger, is alleen niet echt aan te raden.

Verwijderd

AMD ZUIGT om te overklokken. Mijn K6-3 400 wil niet eens op 450 draaien. Die dingen draaien exact rated speed en nauwelijks meer dan dat.

Marco

Verwijderd

AMD ZUIGT om te overklokken
Absoluut niet. Zal eerder aan je OC kwaliteiten liggen dan aan de AMD zelf.
De K6-2 is juist lekker over te klokken, iig beter dan de K6-3.
Misschien een verkeerd mobo te pakken?

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Mijn k6-2 300 wilde geen MHz omhoog. De 450 die er nu in zit ook niet ...snif....

Verwijderd

Ik had een K6-2-300 op 400MHz (4*100MHz) stabiel, op 2.4v ipv 2.2v. Ik kan niet meer kijken van welke produktie-week ie was, want ik heb hem net weggegeven (draait ie al, Ridge? ;) ).
Op 450MHz bootte ie wel, maar dan hield het ook op, meer voltage hielp ook niet meer.

Er is heel veel variatie tussen de K6-2's, sommigen kunnen niet eens 33MHz hoger, andere halen de +150MHz met extra koeling.

Verwijderd

Hangt er van af wat voor een mobo je gebruikt, met een Asus P5A en flinke cooling, met ietjes I/O voltage verhoging lukt het meestal wel, maar als je Zware spellen gaat spelen legt ie het weer af, DUS, maximaal 350MHz stabiel... ;)

http://dit.is/Super7
Pagina: 1