Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Kort geleden moest ik op mijn Samsung HDD een low level format uitvoeren omdat er bad sectors zouden zijn gedetecteerd. Voordat ik dit deed heb ik met het programma Snapshot in een Windows PE-omgeving een image gemaakt van beide partities, met het idee dat ik deze na de format kon herstellen. Na de format te hebben uitgevoerd verliep de herstelprocedure inderdaad vlekkeloos en alle bestanden op beide partities (WINDOWS en DATA) waren hersteld.

Toen ik mijn computer echter opnieuw startte, werd Windows niet gestart. Het enige dat ik zag was een knipperend liggend wit streepje linksboven in de hoek. Geen probleem dacht ik en na de Windows Vista installatie CD te hebben ingeladen heb ik vanuit "Computer herstellen" een cmd opgestart en daarin de volgende commands ingevoerd:

- bootrec.exe /fixmbr
- bootrec.exe /fixboot
- bootrec.exe /RebuildBcd

Helaas nog geen resultaat, dus terug naar de cmd en alle mogelijke combinaties van het volgende programma uitgevoerd:

- bootsect.exe {/help | /nt52 | /nt60} {SYS | ALL | <DriveLetter:>} [/force]
(Uiteraard alleen met de /nt60 switch)

Nog steeds geen resultaat. Ik had echter nog een CD'tje liggen met daarop de Windows Vista/7 bootloader en hiermee start de computer wel vrolijk op zonder problemen...

Nu de vraag of iemand weet hoe ik zonder CD de bootloader weer terug kan krijgen op mijn harde schijf.

EDIT: Het gaat om een 64-bit installatie van Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Ik heb het probleem inmiddels als volgt opgelost:

- Nieuwe installatie van Windows Vista, met exact dezelfde partitiegroottes. Hierna startte de PC weer op.
- Vervolgens weer teruggegaan naar de Windows PE-omgeving en daar met behulp van hetzelfde backup-programma (Snapshot) de partities hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Voor de volgende keer een snellere oplossing, of voor andere mensen die hier tegenaan lopen.

http://neosmart.net/wiki/...a+Bootloader+from+the+DVD

Die gaat net even verder dan wat jij hebt geprobeerd.

[ Voor 99% gewijzigd door job op 14-05-2010 16:06 ]