Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Op mijn HTC Hero komen bestanden steeds automatisch in de LOST.DIR map terecht als ik ze upload. Gisteren heb ik 10GB aan audioboeken geüpload en uiteindelijk stonden er echt maar een paar nummers op.

Na een volgende herstart was de hele Muziek-folder zelfs leeg en de LOST.DIR was weer gigantisch. Het opnieuw formatteren van de micro-SD kaart heb ik al geprobeerd en dat had weinig zin.

Inmiddels maak ik 8 maanden gebruik van een iPhone 3GS en heb de HTC Hero sinds 2 maanden, maar qua software geef ik nu zonder twijfel het voordeel aan iPhone OS boven Android. Het prijsverschil was daarentegen natuurlijk ook €650,00 tegen €150,00, maar voordat ik een nieuwe Android telefoon zou kopen, zou ik wel goed uitzoeken of alles redelijk functioneert. (Interessante app-market? Navigatie tegenover iPhone TomTom/Navigon? Mediaspeler tegenover iPhone mediaspeler? Snelheid/Stabiliteit OS vergeleken met iPhone OS? Batterijduur navigatie+muziek vergeleken met iPhone?)

Ik hoop snel binnenkort weer audioboeken te kunnen luisteren tijdens het rijden en navigeren in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hoi, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Indien iemand algemeen advies kan geven of mij kan vertellen waar ik het beter kan vragen, dan hoor ik dat echt graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
je hebt het in het verkeerde subforum geplaatst, dit bericht moet namelijk in het android subforum staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ACC -> ABM :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-08 00:41
Hoe disconnect je je schijf van je pc?

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ja, de laatste keer had ik dus geen problemen, omdat ik "uitwerpen" klikte voor het loswerpen van de USB kabel, maar alle problemen zullen daar toch niet door ontstaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-08 00:41
Waarschijnlijk wel hè :p

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Dat was het dus niet! Zou mijn micro-sd defect zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

chronoz schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:26:
Dat was het dus niet! Zou mijn micro-sd defect zijn?
testen?

http://www.vconsole.com/client/?page=page&id=13

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Ik heb er ook last van. Met meerde micro SD kaarten. Alleen met muziek trouwens.

[ Voor 21% gewijzigd door -Edwin- op 24-05-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Nee, er zijn dus geen errors. Indien ik mijn micro-sd met adapter gebruik, zijn er ook geen problemen.

Pas indien ik mijn telefoon erbij betrek, ontstaan er problemen. Word soms weleens moe van de problemen om alles goed werkend te krijg op mijn Android-telefoon, tegenover de eenvoud van mijn iPhone.

Ik bel morgen sowieso even HTC Support. Hopelijk komt de nieuwe firmware ook binnenkort uit, ik draai nu op de Legend-2.1 firmware. Deze wordt door veel gebruikers op het forum als erg goed ervaren, dus zou gewoon moeten werken.

Zojuist heb ik 2 mappen naar de micro-sd gekopierd, een Blackarmor applicatiemap van 30MB (20 bestanden) en een map van de Windows repair dvd, met een bestand van 160MB. Nadat ik de micro-sd kaart in de HTC Hero had gezet, ontstonden de problemen. De Android doet dan een checkdisk, bereid de micro-sd kaart voor en verwijdert in principe vrijwel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:20
Heb ik met een Sandisk 8Gb kaart gehad.
Iedere keer was ik de hele inhoud van de SD kaart kwijt

A-Data kaart van 8Gb gehaald en tot op heden het probleem nooit meer terug gezien.
(De nieuwe kaart is ondertussen al meer dan een maand in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb vandaag contact opgenomen met HTC Support en zij zeggen dat het aan de micro-SD geheugenchip ligt, omdat het op één micro-sd kaart wel allemaal goed gaat. De 16GB micro-SD werkt alleen zonder de Hero wel gewoon perfect. Bij de Flash Drive Tester waren na een analyse van maar liefst 2 uur ook geen foute sectoren of andere fouten gevonden.

Formatteren van de schijf en schijfcontrole draaien ook perfect, maar als ik dan weer muziek op de micro-SD zet via de USB-kabel of rechtstreeks via mijn cardreader, dan geraakt de data weer corrupt op het moment dat de Hero de SD-schijf voorbereidt... na ontkoppelen USB kabel.

[ Voor 14% gewijzigd door chronoz op 25-05-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:20
Bij mij werkte alles met de door HTC meegeleverde Sandisk 2Gb alles prima.
Met de 8Gb Sandisk was ik om de haverklap alles kwijt.
Soms al na een half uur zonder dat ik iets met de telefoon gedaan had.

Op de computer werkte de kaart prima, en dan ga je toch aan jezelf twijfelen.
Uiteindelijk na (achteraf) veel te lang testen de kaart als defect terug naar de winkel gebracht en een andere gehaald.

En sinds de nieuwe kaart tot nu toe geen enkel probleem meer, nu al meer dan een maand.

Misschien ligt het aan de kaart, misschien aan de combinatie kaart / telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
De verkoper van mijn kaart bleek hem uit China te hebben gekocht en het bleek dus helemaal geen echte Sandisk SDHC micro-sd kaart en daarom wilde Sandisk er ook geen garantie op geven.

De Flash Drive Tester tool geeft de foutmelding "No such file" tijdens het testen, waar ik erg weinig van begrijp. Is er andere software beschikbaar om te kijken of de micro-sd kaart nog 100% is? Check disks heb ik al gedraaid, maar deze repareren gewoon steeds automatisch en geven niet aan of er foutmeldingen zijn. Op de computer werkt het ook gewoon, maar de checkdisk op de Hero gooit alles al rommel weg.

Ik zou graag bevestiging willen dat mijn micro-sd kaart niet alleen niet van Sandisk is, maar ook gewoon niet werkt. Ik heb hem geruild tegen mijn Sandisk 16GB SDHC class-6 SD-kaart, welke wel gewoon 100% werkte.
Pagina: 1