Windows 7 - Goed buitenlandse talen kunnen typen (Turks)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
De laatste weken ben ik actief bezig met het leren van Turks en chat ik ook regelmatig in het Frans.

Een probleem hierbij is dat ik niet in staat ben op Franse karakters te maken met mijn toetsenbord en bij Turkse karakters wordt het nog lastiger.

Het is hierbij mogelijk om een extra toetsenbord-instelling in te stellen en ik zou best de nieuwe Turkse toetsenbord lay-out uit mijn hoofd willen leren (zo moeilijk is dat niet), zodat ik blind Turks kan typen.

Het grote probleem is alleen dat Windows vaak uit zichzelf overspringt tussen verschillende talen tijdens het gebruik. Dan zit ik lekker op Tweakers te reageren en dan schakelt hij over naar de Turkse character set.

Ik wil gewoon op een eenvoudige manier de Turkse toetsenbord lay-out kunnen gebruiken tijdens chatten 2 of 3x per week in de avond, maar niet dat ik daar last van ga hebben tijdens mijn normale werkzaamheden.

Hetzelfde heb ik ook vaak als ik Windows in het Nederlands installeer. Dan dien ik echt de Nederlandse toetsenbord-layout te verwijderen, omdat hij anders steeds overstapt van VS-Internationaal naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

dan weet je onderhand toch ook wat de hotkey is om van taal te wisselen? talen installeren, hotkey uitschakelen, en language bar in je systray laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ja, de hotkey is dus alt-shift, maar de taal verschilt per tab of programma die is geopend en staat telkens weer op Turks. Hierdoor dien ik dan steeds weer te corrigeren en verwijder ik vaak van ellende maar het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan stel je een andere hotkey in? En kijk even je Office taalinstellingen apart na, die willen nog wel eens hun voorkeurinstellingen laten staan.
Windows zelf zal die taalinstellingen echt niet aanpassen op eigen houtje, daar is een trigger voor nodig - hetzij een toetsencombi, hetzij het laden van programmaspecifieke settings.

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 15-05-2010 11:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device