Windows 7 - Geen permissie voor verwijderen van map

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Op verschillende computers heb ik inmiddels onverwijderbare bestanden. Op zowel de D:\-partitie van mijn thuiscomputer als laptop heb ik op Windows 7 een onverwijderbare D:\delete.me map. Ik heb de map kunnen renamen en dit was vroeger de Windows.old map na een nieuwe installatie van Windows 7.

Deze map kan ik op geen mogelijkheid verwijderen en ik heb al veel geprobeerd (geen specifieke software). Het betreft hier 70.000 bestanden van 14GB.

Ik dien door TrustedInstaller gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen. Indien ik instructies via http://www.tipandtrick.ne...les-and-folders-in-vista/ volg, dan krijg ik de melding dat ik geen permissies heb: "er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op D:\delete.me\Windows", hetzelfde voor Program Files en Program Files (x86).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Deze map kan ik op geen mogelijkheid verwijderen en ik heb al veel geprobeerd
wat dan? Take Ownership niet waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Jawel, dan krijg ik de volgende melding dus:
"er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op D:\delete.me\Windows", hetzelfde voor Program Files en Program Files (x86).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208534

Kun je niet met een backup systeen de map verwijderen? Je maakt een backup van het systeem en bij het terug zetten sluit je de verkeerde map uit. Of tijdens het backuppen geeft je aan dat de verkeerde map niet gebackuped hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maak een scriptje wat die folder delete en laat dat onder het SYSTEM account runnen via een scheduled task bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Het barst van de permission denied errors helaas, ook het taken van ownership werkt niet en LockHunter is ook niet in staat de map te verwijderen.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2jfg70k.jpg

Helaas herkent Ubuntu de schijf niet en ik denk dat dat komt door de partitie-wijzigingen die ik een paar keer heb doorgevoerd. Binnenkort ga ik ook een back-up maken van de harde schijf (alleen media, geen OS) en alles terugzetten na een schone format op een nieuwe complete partitie.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/mPaU3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb precies hetzelfde
Windows 7 weigert me iets op mijn eigen computer te laten doen
Ben nu al een uur bezig om een map te verwijderen.
Bemoeizuchtig ondoorzichtig kut besturingssysteem waar bemoeit het zich toch altijd mee.
Al wil ik een hamer erop zetten dat moet ik toch zelf weten?
Ik vind Windows 7 absoluut geen verbetering op het vlak van transparantie.
Het is een modderpoel van beveiligingsgelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Inderdaad. Laten we lekker terug gaan naar Windows '98. Daar mocht je alles nog gewoon als standaardgebruiker.

/sarcasme.

Als jij een half uur bezig bent om een map te verwijderen dan doe je iets niet goed. Geef het niet je besturingssysteem op de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 09:05
Een map met de naam delete.me doet me toch best veel aan een virus denken. In dit geval een worm dus, aan de grootte van de bestanden te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:51
Rvanlaak schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:51:
Een map met de naam delete.me doet me toch best veel aan een virus denken. In dit geval een worm dus, aan de grootte van de bestanden te zien.
Nou nee, lees de TS eens goed:
Op verschillende computers heb ik inmiddels onverwijderbare bestanden. Op zowel de D:\-partitie van mijn thuiscomputer als laptop heb ik op Windows 7 een onverwijderbare D:\delete.me map. Ik heb de map kunnen renamen en dit was vroeger de Windows.old map na een nieuwe installatie van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ubuntu cdtje downloaden en daar me opstarten sommige beveiligingsproblemen op bestanden kan ik niet met windows oplossen hier gebruik ik dan linux voor.

Hmm, lees net dat je dat al geprobeerd had maar een chkdsk zou dat probleem wel op moeten lossen.

[ Voor 24% gewijzigd door lamko op 23-05-2010 19:10 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
RolfLobker schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:46:
Inderdaad. Laten we lekker terug gaan naar Windows '98. Daar mocht je alles nog gewoon als standaardgebruiker.

/sarcasme.

Als jij een half uur bezig bent om een map te verwijderen dan doe je iets niet goed. Geef het niet je besturingssysteem op de schuld.
Wat was er dan eigenlijk zo gek aan win98 waar dat wel kon?
Dat rare bange gedoe over allerlei boeven die in je systeem zouden willen om jouw nutteloze briefjes over wat we vanavond eten te "hacken"
Of je spelsaves "wissen"
Wordt toch eens wakker man met dat rare "belangrijk" zijn

En wat die map betreft dat heb je dus ook helemaal mis.
Als je een half uur bezig bent om een map te verwijderen zegt dat iets over een besturingssysteem wat de boel continue op slot zet zonder dat ik erom vraag en daarmee meer dan onnodig dwarsligt.
Als ik besluit om zonder sleutel de vuilnisbak buiten te zetten wil ik niet dat de deur vanzelf dichtslaat ik heb zelf gekozen om hem even open te laten en ben niet gedient van ongevraagde bemoeienis waardoor ik in de kou sta.
Klaar!
En is het 100x openen van een te klein browservenster wat je diezelfde 100x dan maar handmatig groter maakt omdat ik er anders niets mee kan,soms ook een hoger plan van het besturingssysteem?
Nee dat is gewoon stompzinnig.
En de, en dat is niet overdreven, horror verhalen op ontelbare fora wereldwijd van de duizenden en duizenden gebruikers die dit soort problemen ook ervaren is ook de domheid van al die mensen?
Zelfs in deze thread lees ik er alweer een paar
Lijkt me nogal dom en arrogant om hier ja op te antwoorden denk ik zo
Nee er is iets heel erg mis met dat besturingssysteem.
Het zal ook niet de eerste keer zijn dat iets wat met veel tamtam op de markt gezet wordt na jaren als een grote mislukking wordt afgeserveerd.
Dat is nu eenmaal inherent aan ondernemersdoordrammerij, kijk maar naar bv JSF, Noord-zuidlijn en nog ontelbare andere voorbeelden
En als jij dat ok vindt is er met jouw manier van denken nog iets veel engers mis.
Het besturingssysteem is er voor de gebruiker en niet andersom.
Kortom dat sarcasme van jouw is "plain stupid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
* Dysmael zoekt popcorn etende smilie erbij op.

Straks ga je klagen dat het zo lastig is om je televisie open te halen en vervolgens de fabrikant vervloeken omdat ze geen uitgebreid schema hebben meegeleverd. Er is een reden voor de afscherming in Windows en dat is veiligheid. Niet alleen veiligheid tegen hackers. Ik ben het wat dat betreft helemaal met je eens dat op de gemiddelde PC niets interessants te vinden is. Het gaat vooral om stabiliteit van het systeem, voorkomen van abusievelijk verwijderen van systeembestanden etc. Het is heel goed mogelijk om mappen te verwijderen maar je moet weten hoe. Dankzij onder andere dit soort verbeteringen is een stabiele werking van de computer voor de meeste mensen beter te bieden dan bijvoorbeeld een systeem uitgerust met Windows 98 waarbij het voor een leek veel te makkelijk is om per ongeluk de hele boel te laten crashen. Ook ik vloek af en toe op dit soort beveiligingen, vandaag zelfs nog. Echter heb ik dan wel het besef dat hetgeen ik wil op een andere manier moet. Mensen zoals jij vrotten over het algemeen overal in, klagen dat ze gelimiteerd zijn en gaan vervolgens klagen dat het systeem instabiel is, door hun eigen toedoen.
Noemen we bijvoorbeeld gesigneerde drivers. Veel mensen vinden de popups irritant waarin gemeld word dat een driver niet gesigneerd / gevalideerd is en onder x64 zelfs geblokkeerd werd. Ze doen dan moeite om dit te omzeilen of negeren de waarschuwing en klikken op 'toch doorgaan'. Als vervolgens het systeem instabiel is geworden omdat de geinstalleerde driver roet in het eten gooit word Microsoft nogmaals vervloekt. Dat terwijl je zelf de waarschuwingen genegeerd hebt en / of de driver schuldig is en niet het OS.

Maar na het lezen van je tekst kan ik niet anders concluderen dan dat je over gaat stappen op een ander OS? Bijvoorbeeld Windows 98. Linux valt al af namelijk, die kent dezelfde beveiligingsmechanismen (sudo) en OSX valt ook af met zijn restricties en 'alles voor je bepalen'. Toch maar een andere hobbie zoeken dan? Koken bijvoorbeeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
RolfLobker schreef op maandag 24 mei 2010 @ 02:41:
* MatMich zoekt popcorn etende smilie erbij op.

Straks ga je klagen dat het zo lastig is om je televisie open te halen en vervolgens de fabrikant vervloeken omdat ze geen uitgebreid schema hebben meegeleverd. Er is een reden voor de afscherming in Windows en dat is veiligheid. Niet alleen veiligheid tegen hackers. Ik ben het wat dat betreft helemaal met je eens dat op de gemiddelde PC niets interessants te vinden is. Het gaat vooral om stabiliteit van het systeem, voorkomen van abusievelijk verwijderen van systeembestanden etc. Het is heel goed mogelijk om mappen te verwijderen maar je moet weten hoe. Dankzij onder andere dit soort verbeteringen is een stabiele werking van de computer voor de meeste mensen beter te bieden dan bijvoorbeeld een systeem uitgerust met Windows 98 waarbij het voor een leek veel te makkelijk is om per ongeluk de hele boel te laten crashen. Ook ik vloek af en toe op dit soort beveiligingen, vandaag zelfs nog. Echter heb ik dan wel het besef dat hetgeen ik wil op een andere manier moet. Mensen zoals jij vrotten over het algemeen overal in, klagen dat ze gelimiteerd zijn en gaan vervolgens klagen dat het systeem instabiel is, door hun eigen toedoen.
Noemen we bijvoorbeeld gesigneerde drivers. Veel mensen vinden de popups irritant waarin gemeld word dat een driver niet gesigneerd / gevalideerd is en onder x64 zelfs geblokkeerd werd. Ze doen dan moeite om dit te omzeilen of negeren de waarschuwing en klikken op 'toch doorgaan'. Als vervolgens het systeem instabiel is geworden omdat de geinstalleerde driver roet in het eten gooit word Microsoft nogmaals vervloekt. Dat terwijl je zelf de waarschuwingen genegeerd hebt en / of de driver schuldig is en niet het OS.

Maar na het lezen van je tekst kan ik niet anders concluderen dan dat je over gaat stappen op een ander OS? Bijvoorbeeld Windows 98. Linux valt al af namelijk, die kent dezelfde beveiligingsmechanismen (sudo) en OSX valt ook af met zijn restricties en 'alles voor je bepalen'. Toch maar een andere hobbie zoeken dan? Koken bijvoorbeeld? :P
Ik wil geen tv openhalen want die doet het gewoon wel of niet.
En ik klaag daar ook niet over
eerlijk gezegd vind ik het een nogal brakke vergelijking .
Ik weet heus wel hoe ik een map moet verwijderen daarom is het zo irritant als het ineens om allerlei vage redenen ineens niet kan.
Ik wil niet tegen mezelf beschermd worden.
Windows 98 crashte bij niet en windows 7 ook niet
Daar gaat het hier helemaal niet om.
Je dicht me verder allerlei zaken toe die kant nog wal raken (aannames zonder grond)
Ik vrot??? nergens in ik ben een gewone gebruiker dus ook geen hobbyist
Waarom zou een computer gebruiker ineens een hobbyist zijn.
Ik werk gewoon met dit ding en wil een map verwijderen die ik niet meer gebruik en gewoon zelf heb gemaakt.
Niks systeemmappen etc.
Je zoekt iets heel erg ingewikkelds achter iets heel simpels.
Ik ga helemaal geen ander besturingssysteem gebruiken alleen maar omdat ik een map niet kan verwijderen.
Om even een kloppende vergelijking te maken:
Ik ga geen andere tv kopen omdat er een programma wordt uitgezonden wat ik niet leuk vind.
En tot slot
Je vloekt wel op allerlei beveiligingen maar neemt dat dus voor zoete koek?
Dat begrijp ik gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:06
Ik kan de TS niet verder helpen, maar wat de anderen en de TS hebben irriteert me ook mateloos bij 7 (en Vista): Dat het OS zomaar mappen op andere partities op slot gooit.

Dat systeemmappen op slot gegooid worden is IMHO normaal, ter bescherming van onwetende gebruikers.

Maar als ik even snel iets van E:\ op mijn mobiele HD wil overzetten, dan moet ik meteen adminrechten hebben, en dat terwijl er totaal geen systeembestanden op E:\ of de mobiele HD staan...

Bij mijn zus staat een Vista pc, waarop iedereeen een eigen account heeft, en hun 2 kinderen hebben accounts met beperkte rechten. Logisch, ze zijn 10 en 12 jaar oud, en zien de gevaren van virussen en malware nog niet.

Maar als de oudste wat muziek of savedgames wil backuppen (kopieren dus, niet knippen/plakken) naar haar USBstick kan dat niet, dan moet speciaal mijn zus (of zwager) inloggen om dat voor haar te doen.

Dit geeft alleen maar irritatie, en voegt qua beveiliging niets to, IMHO.

En als dalijk de jongste ook wat meer op de pc gaat doen, dan moeten mijn zus en zwager nog vaker in gaan loggen voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Geen idee of dit vandaag de dag nog werkt maar wat ik in het verleden altijd deed was m.b.v. AT een commandline aftrappen, deze draait dan onder het system-account, om hierin de boel te verwijderen.

Hetzelfde is te bereiken met de Sysinternals tool psexec: psexec -i -s cmd.exe

Misschien kom je hier verder mee indien een take ownership niet lukt.

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 09:12

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Richub schreef op maandag 24 mei 2010 @ 05:15:
Maar als ik even snel iets van E:\ op mijn mobiele HD wil overzetten, dan moet ik meteen adminrechten hebben, en dat terwijl er totaal geen systeembestanden op E:\ of de mobiele HD staan...
Hmm, dat is wel vreemd, dat heb ik nog nooit gehad.. Om wat voor bestanden gaat het? Is het werkelijk bij alle bestanden zo, of is het alleen bij bepaalde bestanden (aangemaakt door een bepaald programma bijv.)?
MatMich schreef op maandag 24 mei 2010 @ 02:56:
[...]

Ik wil geen tv openhalen want die doet het gewoon wel of niet.
En ik klaag daar ook niet over
eerlijk gezegd vind ik het een nogal brakke vergelijking.
Het is geen brakke vergelijking, het legt de vinger juist precies op de zere plek. Jij probeert iets te doen met een apparaat, maar het is overduidelijk dat je niet over voldoende verstand van het apparaat beschikt om die handeling te verrichten. Vervolgens kom je hier langs en ga je helemaal leip op dat apparaat. Een besturingssysteem is erg complex, en je kunt niet zomaar verwachten dat je zomaar in staat bent om van alles en nog wat met dat systeem te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Patriot schreef op maandag 24 mei 2010 @ 06:03:
[...]

Hmm, dat is wel vreemd, dat heb ik nog nooit gehad.. Om wat voor bestanden gaat het? Is het werkelijk bij alle bestanden zo, of is het alleen bij bepaalde bestanden (aangemaakt door een bepaald programma bijv.)?
Ik had dat dus altijd, ongeacht welk bestand. En zowel bij Vista als bij Win7. Ook mijn verschillende USBsticks zaten 'op slot'.

En nadat ik het binnenwerk van mijn PC volledig vernieuwde, en dus het OS opnieuw moest installeren had ik meteen weer hetzelfde.

Begrijp me niet verkeerd, Win7 is het beste OS wat ik ken, na XP. Dit is dus ook niet bedoeld als klacht verder, maar meer als een voorbeeld van doorgeschoten beveiligingsinstellingen waardoor gebruikers met beperkte rechten (mijn nichtjes, bijvoorbeeld) sommige dingen niet kunnen doen die geen beveiligingsrisico inhouden.

[ Voor 21% gewijzigd door Richub op 24-05-2010 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Al eens geprobeerd in veilige modus ? Ik had laatst op het werk met een 2008 r2 server ook het issue dat ik met geen mogelijkheid de host file mocht aanpassen ivm security ....... terwijl dit op alle andere servers wel gewoon kon. In veilige modus lukte het uiteindelijk wel.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Offtopic, @Punisher: Waarom de hosts file willen aanpassen? Je hebt toch een DNS server lijkt mij?

@SenZatioN: Leuke truuk. Je kan CMD.exe ook met adminrechten starten d.m.v. Win > CMD > CTRL-SHIFT-ALT + ENTER of rechtsklikken op CMD > Uitvoeren als administrator.

@TS. Heb je al geprobeerd via de administratoraccount? (http://www.sevenforums.co...count-enable-disable.html). Uiteraard als administrator wel eerst Take Ownership uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Richub schreef op maandag 24 mei 2010 @ 05:15:

Kijk een keer goed naar de standaard NTFS ACLs die je dan op die portable disk hebt staan.
Vooral bij 'slettebakken' die regelmatig op meerdere PC's worden gezet heeft het meer zin om Everyone erop te zetten.
Dan moet je met de hieronder vermelde entries eigenlijk geen problemen meer tegenkomen.
code:
1
2
3
BUILTIN\Administrators:(OI)(CI)(F)
NT AUTHORITY\SYSTEM:(OI)(CI)(F)
Everyone:(OI)(CI)(F)

En eigenlijk geldt dat voor meerdere personen hier: als je vind dat je het allemaal zo goed weet, dan had je zelf ook wel het besef kunnen hebben om de middelen die het OS je verschaft (ACLS) aan te passen zodat je daar niet herhaaldelijk bij herinstallaties last van hebt.
Tenslotte zijn we hier als tweakers handig genoeg om te weten en/of te achterhalen wat de Well-known security identifiers in Windows operating systems zijn en daarmee aan de gang te gaan, toch?

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 24-05-2010 12:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
De reden dat ik de bestanden niet kon verwijderen, is ee combinatie van:
• Een draconische Windows
• Een heel raar opgestelde D:\-partitie, waardoor Ubuntu de partitie niet kon benaderen. Dat zorgde er dus voor dat ik de mappen niet kon verwijderen via Ubuntu.

Ik heb de 700GB bestanden op mijn externe harde schijf gezet (duurde lang via USB2) en hierna partitie opnieuw aangemaakt en de schijf geformatteerd. De delete.me map zat me gewoon te dwars. Ik ben benieuwd of het via Ubuntu gelukt zou zijn met goede partitie, maar dat zal hopelijk wel, omdat Windows dan niets te zeggen zou moeten hebben over de permissies.

[ Voor 54% gewijzigd door chronoz op 24-05-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die map Windows.OLD moet je via Disk Cleanup (Schijfopruiming) gewoon even laten vinden, en dan verwijderen. Nog nooit problemen mee gehad, aangezien dat de voorgeschreven weg is :)
How to remove the Windows.old folder that is generated when you perform a custom installation of Windows Vista

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

De nette manier om windows.old te verwijderen is de manier zoals Microsoft die gedocumenteerd heeft: de disk cleanup wizard.

Edit: Wat sfj dus zegt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120725 op 24-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
alt-92 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:59:
[...]

En eigenlijk geldt dat voor meerdere personen hier: als je vind dat je het allemaal zo goed weet, dan had je zelf ook wel het besef kunnen hebben om de middelen die het OS je verschaft (ACLS) aan te passen zodat je daar niet herhaaldelijk bij herinstallaties last van hebt.
Tenslotte zijn we hier als tweakers handig genoeg om te weten en/of te achterhalen wat de Well-known security identifiers in Windows operating systems zijn en daarmee aan de gang te gaan, toch?
Hier ga je er te gemakkelijk vanuit dat elke user op GoT meteen zowat een MCSE/A is.

Helaas moet ik je teleurstellen dat ik dat niet ben... Misschien geldt dat ook wel voor meer gebruikers hier. ;)

Hoe dan ook, bedankt voor je antwoord, op die manier is het idd makkelijk om het probleempje wat ik heb even snel te fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Patriot schreef op maandag 24 mei 2010 @ 06:03:
[...]

[...]

Het is geen brakke vergelijking, het legt de vinger juist precies op de zere plek. Jij probeert iets te doen met een apparaat, maar het is overduidelijk dat je niet over voldoende verstand van het apparaat beschikt om die handeling te verrichten. Vervolgens kom je hier langs en ga je helemaal leip op dat apparaat. Een besturingssysteem is erg complex, en je kunt niet zomaar verwachten dat je zomaar in staat bent om van alles en nog wat met dat systeem te doen.
A:Jij hebt het nooit gehad en dus bestaat het niet
B: de vergelijking is wel brak alleen begrijp je ook dit niet.
Als ik iets met een tv wil doen wat binnen de mogelijkheden ligt (een programma bekijken) hoef ik hem niet open te maken.
Als ik iets in windows verkenner doe,in dit geval wat bestanden ordenen door o.a. een lege map te verwijderen ligt dit keurig binnen de aangeboden mogelijkheden die windows voor de gewone gebruiker aanbiedt.
Dit heeft niets te maken met "onvoldoende" verstand. Of om nog maar te zwijgen van iets "complex"
Je bent vevelend joh met je wijsneuserij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Kijk maar uit want je wordt hiervoor door de heren hier zomaar opzij gezet als klungel.

Modbreak:Dat heb je volledig aan je eigen (wan)gedrag te wijten.
Nu ophouden met je getroll - en leer eens behoorlijk quoten.

[ Voor 75% gewijzigd door alt-92 op 24-05-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en toevallig niet UAC uitgezet? heb wel meer vreemde dingen gezien als je UAC uitzet,waaronder het niet kunnen verwijderen van folders omdat het op dat moment een systeemmap is en je dus op Allow moet drukken in de popup die op dat moment niet meer verschijnt om je hogere rechten te geven.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 19-05 11:31

Brons

Fail!

RolfLobker schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:46:
Nouja, of het besturingssysteem zit niet goed in elkaar. Als superuser moet jij gewoon de mogelijkheid hebben bestanden te verwijderen waarvan Windows denkt dat je dat beter niet kan doen. Desnoods met een waarschuwing. Dit is mijn persoonlijke ergernis nummer 1 in ongeveer alle Windows versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Brons schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:55:
Als superuser moet jij gewoon de mogelijkheid hebben bestanden te verwijderen waarvan Windows denkt dat je dat beter niet kan doen. Desnoods met een waarschuwing.
Die krijg je toch ook?
Dan kun je vervolgens als superuser met superuser tools de boel zelf aanpassen :)

Het gaat mis als er zoals in het geval van de TS een oude installatie met oude ACL restanten achterblijft (met ook nog een vreemde partitiesetup). Dan moet je wel met wat hak en breekwerk aan de slag als het niet op de reguliere manier werkt.
Richub schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:58:
[...]
Hier ga je er te gemakkelijk vanuit dat elke user op GoT meteen zowat een MCSE/A is.
We zitten hier toch op Tweakers.net, en niet op één of andere beginnersweb achtige site? ;)
Hoe dan ook, bedankt voor je antwoord, op die manier is het idd makkelijk om het probleempje wat ik heb even snel te fixen. :)
En dat allemaal met de aanwezige middelen van Windows zelf ;)

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 24-05-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 09:12

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MatMich schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:44:
[...]

A:Jij hebt het nooit gehad en dus bestaat het niet
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ík het nog nooit gehad heb, derhalve concludeer ik dat het ook mogelijk is om bestanden van die schijf naar een USB-stick te verplaatsen zonder waarschuwing. Dat is niet gek, ik ontken het probleem niet en vraag juist door naar de aard van de bestanden om wellicht tot een oplossing te kunnen komen.

Snip de rest - let's not fuel the flames here

[ Voor 57% gewijzigd door alt-92 op 24-05-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

alt-92 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:12:
[...]

Die krijg je toch ook?
Dan kun je vervolgens als superuser met superuser tools de boel zelf aanpassen :)
Je zegt het zelf al: je hebt tools nodig. Waarom kan ik bestanden als superuser niet verwijderen? Ik snap dat het OS sommige mensen bij het handje moet houden maar waarom mag ik, een ervaren gebruiker, bestanden niet verwijderen? Geef desnoods een pop-up met de mededeling dat dit de stabiliteit van het systeem in gevaar kan brengen, maar weiger niet te doen wat ik wil.
Het gaat mis als er zoals in het geval van de TS een oude installatie met oude ACL restanten achterblijft (met ook nog een vreemde partitiesetup). Dan moet je wel met wat hak en breekwerk aan de slag als het niet op de reguliere manier werkt.
Oftewel: je kan alles als superuser maar soms kan je bestanden niet van je eigen harde schijf halen. Ik noem dat brakheid en dit is mijn grootste ergernis rond Windows.

[ Voor 8% gewijzigd door Brons op 24-05-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Brons schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:09:
[...]
Je zegt het zelf al: je hebt tools nodig. Waarom kan ik bestanden als superuser niet verwijderen? Ik snap dat het OS sommige mensen bij het handje moet houden maar waarom mag ik, een ervaren gebruiker, bestanden niet verwijderen?
Je mag alles, je krijgt er zelfs alles voor meegeleverd (commandline utils als icacls, takeown, subinacl, robocopy).
Kom op, laten we nou niet ineens gaan doen alsof we spontaan vergeten zijn hoe we een ACLletje moeten aanpassen zeg..

Juist van een self-proclaimed superuser mag je meer clue verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Natuurlijk krijg je alles mee. Maar wat is er mis met de deletetoets? Ja systemen kunnen fucked up raken maar dan moet je maar niet als superuser werken. Persoonlijk vind ik het behoorlijk irritant dat windows soms zaken gewoon weigert te doen. En dat is gewoon mijn mening, ik ben geen MS hater of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Brons schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:24:
Ja systemen kunnen fucked up raken maar dan moet je maar niet als superuser werken.
^^
En in dat soort gevallen heb je aan je delete toets niks en kun je je andere tools uit het arsenaal halen.
Dat is de keuze die je maakt als je jezelf tot super user bombardeert.

Hetzelfde verhaal kun je bij elk OS afsteken trouwens, het is niet beperkt tot de Windows wereld hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
alt-92 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:12:

We zitten hier toch op Tweakers.net, en niet op één of andere beginnersweb achtige site? ;)
Klopt helemaal, maar ik als autodidact pc-knutselaar mis erg veel theoretische kennis die men als bijvoorbeeld MCSE/A wel heeft.

En dan kun je erg lang aankloten met iets wat achteraf erg simpel blijkt te fixen - Omdat je gewoon niet weet waar je moet zoeken.

Iets wat ik van mede-GoTters trouwens erg veel lees: Men heeft veel praktijkervaring met PC's en OS'en, maar geen brede technische achtergrond.

En dan kun je soms echt akelig lang zoeken naar een (achteraf simpele) oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarvoor hebben ze onder andere Technet.microsoft.com voor in het leven geroepen :)
Alle naslagmateriaal die je ook op je bord krijgt als je een MCSE/weetikveel ding wil hebben, maar dan kostenloos te benaderen (MCSE boeken kosten geld, examens ook).

En omdat je vaak niet de eerste bent die zoiets gebeurt is er ook een grote kans dat je in één of andere FAQ wel een uitleg kan vinden die je dan ook kan toepassen samen met wat gezond verstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
[...]
Je zegt het zelf al: je hebt tools nodig. Waarom kan ik bestanden als superuser niet verwijderen? Ik snap dat het OS sommige mensen bij het handje moet houden maar waarom mag ik, een ervaren gebruiker, bestanden niet verwijderen? Geef desnoods een pop-up met de mededeling dat dit de stabiliteit van het systeem in gevaar kan brengen, maar weiger niet te doen wat ik wil.
Ik verwacht dat mijn Inserttoets € 100,- bijschrijft op mijn rekening maar dat doet hij niet! Windows weigert om te doen wat ik wil, schandalig.

Natuurlijk heb je tools nodig. De deleteknop is ook een tool.
[...]
Oftewel: je kan alles als superuser maar soms kan je bestanden niet van je eigen harde schijf halen. Ik noem dat brakheid en dit is mijn grootste ergernis rond Windows.
Je kan je bestanden wel van je harde schijf afhalen.
Brons schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:24:
Natuurlijk krijg je alles mee. Maar wat is er mis met de deletetoets? Ja systemen kunnen fucked up raken maar dan moet je maar niet als superuser werken. Persoonlijk vind ik het behoorlijk irritant dat windows soms zaken gewoon weigert te doen. En dat is gewoon mijn mening, ik ben geen MS hater of wat dan ook.
Zelfde beredenering: wat is er mis met de daarvoor beschikbaar tools?

PS.
Het niet kunnen verwijderen van mappen / bestanden door TS word dus veroorzaakt door bestandscorruptie en / of onjuist geschreven software en heeft niets te maken met Windows. De rechten op het bestand staan niet goed en dat is op te lossen met de door alt-92 genoemde middelen daarvoor. Niets aan de hand dus, gewoon doen wat je moet doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dysmael op 24-05-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:21
Meestal kun je een directory niet verwijderen, omdat deze in gebruik is. Om precies te zijn is de search indexer waarschijnlijk de schuldige. Al meerdere malen al last van gehad. Oplossing: gewoon de search indexer killen in de service.msc lijst. Daarna is de map wel te verwijderen.
Als je het trouwens probeert om het process te killen, wil dit meestal niet, omdat deze daarna direct weer wordt opgestart.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je al eens gekeken met Filemon Process Monitor of de folder niet wordt vastgehouden door een bepaald proces? Met deze tool kun je ook dieper troubleshooten wat er gebeurt als je de map probeert te verwijderen. Maar het lijkt een permissie probleem te zijn. Je zou dan in safe-mode kunnen booten, en dan proberen de permissies voor die map proberen te herstellen.

[ Voor 72% gewijzigd door Turdie op 24-05-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2023
Het kan misschien dè heilige oplossing wezen, of compleet nergens op slaan (en over een ander probleem gaan), maar ik heb precies hetzelfde gedoe gehad, en bij mij was het probleem dat de 'Application Experience' service niet draaide. Heeft dat erg zinnige gerotzooi met services voor die laatste 1-2% toch nog nut gehad.

Maar voor de leken op servicegebied onder ons, volg dit:
- Open een 'Run/Uitvoeren' venster. Windows+R of zoiets dergelijks.
- Typ 'services.msc'.
- Nu krijg(t) je/u gepresenteerd wat er allemaal op de achtergrond voor windowsonderdelen draaien.
- Sorteer even op 'Startup Type'.
- Kijk of 'Application Experience' bij Manual of bij Automatic staat. Betekent:

- Disabled: Windows mag niet opstarten, gebruiker mag dat niet.
- Manual: Windows mag starten wanneer nodig (is er nogal slecht in), gebruiker ook.
- Automatic: Starten als Windows start
.

- Dubbelklik op Application Experience. Het verschijnende venster spreekt voor zich.
- Probeer eens Automatic (zodat 'ie ieder geval draait), reboot, en kijk of het probleem er nog steeds is.
Pagina: 1