Toon posts:

Toch wel erg veel smartphone- en Android-nieuws?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de FP zijn sommigen toch wel erg ijverig met nieuws over smartphones en aanverwanten:
http://tweakers.net/plan/crew/296
http://tweakers.net/plan/crew/262
http://tweakers.net/archieven/cat/1/nieuws/?keyword=android

Ik weet dat je kan kiezen tussen core, pro, games, electronics en mobile, maar tegenwoordig lees ik op de indexpagina meer over smartphones dan over computerhardware of andere tweakersgerelateerde zaken. Ben ik de enige die het opvalt? (plus het feit dat ik smartphones eigenlijk maar een rage vind, maar dat terzijde :))

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is een beetje toevallig denk ik. Er is op het moment over Android veel te melden omdat er een nieuwe versie voor de deur staat. Daarnaast zijn tablets behoorlijk in opkomst, en ook daar wordt Android gebruikt. Na 19 mei zal het wel weer wat rustiger zijn op Android-gebied.

Overigens zul je mij bijna alleen maar over smartphones (en dus ook Android) zien schrijven, simpelweg omdat ik daar thuis in ben. Ook Arnoud is een Mobile-mannetje. Anderen doen weer de processors en al die hardware waar ik geen verstand van heb :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
Smartphones zijn hot, dus dat resulteert in veel nieuws erover. T.net is allang geen site meer die alleen over computerhardware gaat, het gaat over alles wat met techniek te maken heeft.

The devil is in the details.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bovendien beginnen smartphones min of meer computers op zakformaat te worden :)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Klopt helemaal: ik ben aangenomen om over telecom en smartphones te schrijven bij Tweakers.net en RoD ondersteunt Mobile als freelancer. Beide schrijven we wel eens over andere zaken, maar het wordt van ons verwacht dat we schrijven over Mobile.

Er zijn enkele zaken aan de hand: ten eerste is de telecommarkt veel dynamischer dan de markt voor processors of fotocamera's: dat komt omdat er veel worden verkocht en mensen elk jaar of elke twee jaar een nieuwe willen. Daarom is er een hoge omloopsnelheid bij fabrikanten en providers en dus altijd veel nieuws over nieuwe smartphones en ontwikkelingen.

Android staat nu inderdaad in de spotlights: de HTC Desire en Xperia X10 kwamen onlangs uit en Android 2.2 wordt volgende week aangekondigd. Over een paar weken komt een nieuwe iPhone en is dat even hot topic. In het najaar komen Symbian^3 en Windows Phone 7 en zijn dat hot topics: zo gaan die dingen :)

Bovendien zíjn smartphones een tweakergerelateerde zaak: wist je dat Tweakers.net sinds 2002 al reviews schrijft over smartphones (Nokia 7650) en sinds 2000 schrijft over telecom (umts-veiling)? Het is dus niet iets nieuws ;)

Overigens is er niet minder nieuws over computerhardware dan eerst: er staat gewoon meer omheen op de indexpagina :)

[ Voor 8% gewijzigd door arnoudwokke op 14-05-2010 11:02 . Reden: linkjes toegevoegd ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
(plus het feit dat ik smartphones eigenlijk maar een rage vind, maar dat terzijde)
Zo heb ik ook een tijd gedacht.
Tot ik zag wat mensen in mijn omgeving er allemaal mee konden en vooral nadat ik zelf mee had gespeeld.
Ik zou echt niet zonder smartphone kunnen. Dit terwijl ik de 10 jaar ervoor wel een mobieltje had, maar deze gebruikte ik maar weinig en ik had makkelijk zonder gekund.
Kortom het is logisch dat tweakers erover schrijft. En aangezien ik nog altijd meer mensen ken zonder smartphone, dan met smartphone, zal het dus nog wel even duren voor het wat rustiger op dit front wordt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar wat ik dan weer niet goed snap:
arnoudwokke schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:00:
Er zijn enkele zaken aan de hand: ten eerste is de telecommarkt veel dynamischer dan de markt voor processors of fotocamera's: dat komt omdat er veel worden verkocht en mensen elk jaar of elke twee jaar een nieuwe willen.
Is de markt van mensen die om de 1 à 2 jaar een nieuwe smartphone van 400/500/600€ koopt zo groot? Om de een of andere reden ontgaat deze rage me helemaal, ik vind het zo'n hoog gadget-gehalte hebben, maar misschien ligt het wel aan mijn bejaarde leeftijd (30) :)

Ik had het helemaal gehad toen een collega me met zijn nieuwe iPhone liet zien hoe je virtueel een glas bier kon drinken 8)7 Blijkbaar was dat het eerste en enige wat hij per sé wilde laten zien. :P

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mashable.com/wp-content/uploads/2010/01/iBeer.jpg

Enkele maanden later bood hij hem te koop aan...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 11:25 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
yup, die markt is zo groot dat Tweakers.net heeft gemeend er twee mensen op te zetten. En check de pageviews van reviews maar (zoals HTC Desire, HD2 of Nokia N900): ze liggen heel hoog tov andere hardware. Als het een rage is, dan duurt hij al een jaar of drie, vier en is niet gestopt door de economische crisis :)

[ Voor 7% gewijzigd door arnoudwokke op 14-05-2010 11:21 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 14:53

Haan

dotnetter

Quacka schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Zo heb ik ook een tijd gedacht.
Tot ik zag wat mensen in mijn omgeving er allemaal mee konden en vooral nadat ik zelf mee had gespeeld.
Ik zou echt niet zonder smartphone kunnen. Dit terwijl ik de 10 jaar ervoor wel een mobieltje had, maar deze gebruikte ik maar weinig en ik had makkelijk zonder gekund.
Kortom het is logisch dat tweakers erover schrijft. En aangezien ik nog altijd meer mensen ken zonder smartphone, dan met smartphone, zal het dus nog wel even duren voor het wat rustiger op dit front wordt.
Hier precies hetzelfde, ik had eerst altijd een mobieltje die alleen kon bellen/sms-en en ik vond dat prima. Nu heb ik sinds een paar maanden een smartphone en ik zou niet meer zonder willen.

Ik vind de hoeveelheid 'mobile' nieuws sowieso wel meevallen trouwens. Als ik op dit moment naar de frontpage ga, tel ik 7 items in de Mobile categorie, en 21 items in andere categorieën. Dat is dus een kwart van het totaal.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:16:
Is de markt van mensen die om de 1 à 2 jaar een nieuwe smartphone van 400/500/600€ koopt zo groot? Om de een of andere reden ontgaat deze rage me helemaal, ik vind het zo'n hoog gadget-gehalte hebben, maar misschien ligt het wel aan mijn bejaarde leeftijd (30) :)
Ik denk dat onder het Tweakers publiek het percentage dat regelmatig een nieuwe smartphone koopt, of er in ieder geval over wil lezen, inderdaad relatief hoog zal liggen ja. Een gemiddelde tweaker zal een groter zwak voor gadgets hebben dan de gemiddelde Nederlander.

[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 14-05-2010 11:25 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:16:
Die markt zou wel eens een stuk groter kunnen zijn dan die van degenen die elke 1 a 2 jaar voor zo'n bedrag een nieuwe processor of videokaart kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:43:
[...]

Die markt zou wel eens een stuk groter kunnen zijn dan die van degenen die elke 1 a 2 jaar voor zo'n bedrag een nieuwe processor of videokaart kopen ;)
Dat doe ik toch ook niet hoor :) Misschien om de 3-4 jaar. :)

Nee, ik bekijk het vaak door deze bril (eender om welke smartphone het gaat :)):
http://www.depers.nl/econ...-patsen-met-je-Berry.html
http://www.iphoneclub.nl/...n-iphone-met-applicaties/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 13:21 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De meeste mensen hebben tweejarige abo's, dan komt er inderdaad om de twee jaar een nieuwe telefoon en tegenwoordig is dat steeds vaker een smartphone. In de topics over nieuwe modellen zie je vaak, dat men het nieuwe abo niet eens afwacht, maar het toestel los koopt, maar ja, daarvoor zijn het dan ook tweakers ;).
In de telecom-industrie volgen vernieuwingen elkaar tegenwoordig sneller op, dan in de computerwereld en er zijn veel mensen, die interesse hebben in nieuws over smartphones, imho voldoende reden voor een tech-site, om erover te schrijven.
Naast diegenen, die er eentje kopen om ermee te "patsen", zijn er veel meer mensen, die de mogelijkheden ervan ook daadwerkelijk gebruiken en dan wil je weten, welk toestel het beste bij je wensen past en dus lees je, alvorens er eentje bij je nieuwe abo te kiezen, zoveel mogelijk nieuws en reviews over het betreffende toestel. Zelf gebruik ik al smartphones sinds de eerste Orange SPV in 2002 en ik zou niets anders meer willen, maar ik wil, na Windows Mobile en Symbian misschien wel eens een ander OS uitproberen en dus lees ik momenteel alles over Android met heel veel interesse.
Maar wanneer het je niet interesseert, lees je er toch gewoon overheen ? Mij interesseert ook niet alles, wat op de FP staat ;).

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Mij begint het de laatste tijd op te vallen dat ik meer op GOT rondhang de laatste tijd dan op de FP en dat ik ook heel veel in Mobile zit op GOT.

Ik loop net als Marly (nouja iets korter) sinds SPV E200 mee maar ik heb het er eigenlijk wel mee gehad.
Natuurlijk blijf ik al het nieuws wel volgen maar ik kom nogsteeds prima uit de voeten met m'n HTC TD, voor de remote op de comp. heb ik m'n P3300 (op 1 of andere manier doet de TD dat niet) en voor de tv gebruik ik een MDA VARIO.

Om eerlijk te zijn lees ik af en toe een nieuwsberichtje over android of over WiMo of symbian maar het doet me eigenlijk niet zo veel meer.
HTC word te commercieel, E-TEN is op sterven na dood (volgens mij), de Iphone heeft me nooit kunnen interesseren, de blackberry's en palm's...... tsja

Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen smaak maar, als je je eraan ergert, zou je altijd nog de custom frontpage-indeling kunnen gebruiken :)

who put a "stop payment" on my reality check

Pagina: 1