Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LG Laptopscherm probleem: meerdere mini schermpjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn vrouw heeft een erg vreemd probleem met haar laptop. Ze heeft een LG R500 laptop met Windows Vista en gisteren zo van het één op het andere moment krijgt ze strepen op het scherm van haar laptop. Ik dacht, laten we m eerst eens rebooten, kijken wat 'ie doet.

Bij het booten komt direct (al voor Windows gestart wordt) een veel vreemder probleem naar voren: in plaats van één scherm met een fatsoenlijke resolutie krijgt ze 6 mini schermpjes. Tussen de schermen door komen soms wat rare tekens op het scherm.

Verder werkt de laptop nog normaal, maar met zo'n resolutie valt natuurlijk weinig te lezen.

In de event viewer gekeken en niets vreemds opgemerkt, behalve een melding dat een Windows update is geinstalleerd en dat een registry key werd vastgehouden. Heb een system restore gedaan, geen resultaat. Heb daarna een volledige virusscan uitgevoerd, geen virussen aangetroffen (Virusscanner was up to date).

Het lijkt me niet in Windows zitten omdat het al bij het booten van het bios optreedt. Garantie zit er niet meer op helaas, dus terug naar de computerboer ook niet (laptop komt overigens uit Canada, net als mijn vrouw...).

Jullie enig idee?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54
Kijkeens of je met een bootable live cd van bijv. linux hetzelfde probleem hebt? Dan weet je of het hardware dan wel software gerelateerd is.

[ Voor 27% gewijzigd door jjbstolk op 14-05-2010 08:59 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Da's een hardwarematig defect scherm. Gebeurt best vaak hoor bij laptops.

Als je nogal handig bent kun je het display openschroevenen openklikken en zien wat voor connectors er gebruikt worden, dan kun je een losse vervangende display kopen en die er in zetten, die 'operatie' voer ik zowat iedere maand uit. :P

Verwijderd

Topicstarter
Hm, hardware probleem zou balen zijn... Maar is het dan niet logischer dat het een defecte videokaart is? Het beeld zelf is namelijk nog prima, het probleem is alleen dat ik 6 mini schermpjes zie in plaats van 1 normaal scherm.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 20:20
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:02:
Hm, hardware probleem zou balen zijn... Maar is het dan niet logischer dat het een defecte videokaart is? Het beeld zelf is namelijk nog prima, het probleem is alleen dat ik 6 mini schermpjes zie in plaats van 1 normaal scherm.
Laptop aansluiten op een extern scherm.
Zelfde probleem? videokaart.
Is je beeld dan goed, is toch je scherm kapot.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Noxious
Wat is de afmeting en resolutie? Als je niet al te ver weg woont kunnen we wel es afspreken om te testen met een scherm van een andere laptop als de connector hetzelfde is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fanatix schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:19:
[...]

Laptop aansluiten op een extern scherm.
Zelfde probleem? videokaart.
Is je beeld dan goed, is toch je scherm kapot.
Slim :) Heb alleen geen extern scherm, maar zal het morgen eens bij mijn ouders uittesten.
Noxious schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:48:
Wat is de afmeting en resolutie? Als je niet al te ver weg woont kunnen we wel es afspreken om te testen met een scherm van een andere laptop als de connector hetzelfde is. ;)
Afmeting = 15,4" en resolutie = 1280 x 800. Connector heb ik geen idee van... Woon in de buurt van zwolle :)

Verwijderd

Als je je laptopscherm beweegt, kleine bewegingen maken, tot helemaal open zetten, blijft dit probleem zich dan ook voordoen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn klomp is zojuist gebroken... Alles werkt weer! We houden het in de gaten en mocht het nog een keer optreden dan hoop ik met jullie tips een stuk verder te komen.

Bedankt voor de ondersteuning!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:33:
Ok, mijn klomp is zojuist gebroken... Alles werkt weer! We houden het in de gaten en mocht het nog een keer optreden dan hoop ik met jullie tips een stuk verder te komen.

Bedankt voor de ondersteuning!
Enig idee hoe?
Heb je een bijzondere verrichting uitgevoerd?
Oplossing?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Waarschijnlijk een losse connector of slechte kabel. Als het probleem weer voorkomt, dan zal je de laptop uit elkaar moeten halen en de connectors moeten aandrukken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Noxious
Ik heb al zo'n vermoeden wat voor display er in zit. Als er nog eens iets mee is dan stuur je maar een DM ;)
Pagina: 1