Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik ben momenteel op zoek naar een gesloten hoofdtelefoon die ik vooral zal gebruiken voor het luisteren van muziek op mijn PC of Laptop. Ik ben niet van plan om hiermee DJ dingen te gaan uitoefenen maar ik hecht toch veel belang aan de kwaliteit van geluid.

Ik luister vooral veel house/techno/dance waar de bass dus zeker en vast goed moet worden weergegeven. Na een zoektocht heb ik er een paar uitgezocht en zou graag jullie mening hierover eens weten of eventuele andere voorstellen. Dit omdat ik geen benul heb van de frequenties en noise cancelling toestanden en dit toch misschien zeer belangrijk is.

Hier wat ik tot nu toe gevonden heb en wat mij zeker aanspreekt, budget ligt hem maximum tot € 75 omdat het enkel en alleen maar bedoeld is om wat muziek te luisteren. Hij moet ook zeker en vast confortabel zitten:

pricewatch: Shure SRH240 (Zwart)
pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart)
productreview: Sennheiser HD 428 (Zwart) review door dubbeldekkert
pricewatch: Sennheiser HD 205 (Zwart)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ikzelf gebruik hiervoor een AKG 530:
pricewatch: AKG K 530 (Zilver)

Bassweergave is OK, sowieso is de geluidsweergave dik in orde. Maar het belangrijkste is dat ie echt supercomfortabel zit! De grote schelpen vallen helemaal over je oren en zijn van leer, het wordt niet zweterig en desnoods zijn ze afwasbaar. Ook de flexibele hoofdband is van leer.
Ik heb hem zelf aan een versterker hangen, maar een PC of laptop heeft wel genoeg vermogen om hem aan te sturen. Zelfs m'n Sansisk Sansa lukt dat, zij het nét (volume is te doen op maximaal vermogen)

🖥️ | 🚗

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
MadMarky schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:25:
Ikzelf gebruik hiervoor een AKG 530:
pricewatch: AKG K 530 (Zilver)

Bassweergave is OK, sowieso is de geluidsweergave dik in orde. Maar het belangrijkste is dat ie echt supercomfortabel zit! De grote schelpen vallen helemaal over je oren en zijn van leer, het wordt niet zweterig en desnoods zijn ze afwasbaar. Ook de flexibele hoofdband is van leer.
Ik heb hem zelf aan een versterker hangen, maar een PC of laptop heeft wel genoeg vermogen om hem aan te sturen. Zelfs m'n Sansisk Sansa lukt dat, zij het nét (volume is te doen op maximaal vermogen)
Ziet er goed uit, enkel het design spreekt mij ni zo aan :). En wat is de bouwkwaliteit want zag een review die hierover weinig punten geeft. Verder staat er ook bij de specs, Koptelefoon type : Half open, wat is het verschil met gesloten dan?

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:43
Ik heb net een steelseries siberia headset besteld

Deze headset kost normaal 80 euro zag ik, maar nou viel mij op dat hij bij azerty voor 40 euro verkocht werd
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=270054
Dit is de zwarte versie

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Droned schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:29:
[...]

Ziet er goed uit, enkel het design spreekt mij ni zo aan :). En wat is de bouwkwaliteit want zag een review die hierover weinig punten geeft. Verder staat er ook bij de specs, Koptelefoon type : Half open, wat is het verschil met gesloten dan?
De bouwkwaliteit is imo prima. Het is wat afwijkend van andere hooftelefoons omdat het behoorlijk flexibel is, er zitten 2 flexibele "buizen" die bovenlangs lopen en de schelpen bij elkaar houden. Door de leren hoofdband loopt een elastische band die zich aan je hoofd aanpast. Het ziet er wat vreemd uit maar is imo steviger dan de hardplastic verstelbare hoofdbanden die je vaak ziet. Die worden na een tijdje gammel en kunnen breken.

Halfopen betekend dat de kap niet helemaal dicht is. Doordat er ook buitenlucht gebruikt kan worden kan er een betere geluidskwaliteit bereikt worden, vooral voor de bass. Omgevingsgeluid wordt dan wel minder goed gedempt, al valt dat bij dit model AKG nog mee.

Maarre, ik dacht dat je al wat rondgekeken had naar headphones? Valt me tegen dat je het verschil dan niet weet tussen, gesloten, halfopen en open. Ga eens gauw googlen jij!

🖥️ | 🚗