Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Hallo,

Sind kort is onze internetsnelheid gedaald.
Ik had wel het modem twee dagen verplaatst, maar dat was geen succes, en nu staat hij weer waar hij vorige week ook stond.

(Downstream/Upstream in Kbps)
Het hoort : 8000 en 906 te zijn.
Gisteren : 7000 en 600
Eergister : 6000 en (vergeten)
Vandaag :
Afbeeldingslocatie: http://ozovox.co.cc/bestanden/imgshare/modemsnelheid.PNG

Knijpt de kpn nou de verbinding af?
Of doet het modem iets verkeerd?

Mvg, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt alsof je op een verkeerd profiel bent gezet, bel ff met de HD. Misschien wel eerst dichtbij isra zetten want dat is meestal het eerste dat ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-08 13:48
Heb je bedraad of draadloos

[ Voor 78% gewijzigd door radeoxx op 14-05-2010 10:55 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoezo?
Modem is altijd met een draadje, de client kan dan wel met een draadje of draadloos aangesloten worden, maar dat maakt niet uit met de intrainsnelheid van het modem.

Wat er al gezegt is, neem eventjes contact op met KPN,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 16:25
Dat maakt niets uit met intrainwaardes van modems.

ADSL is gewoonweg erg storingsgevoelig. Je kunt proberen om het modem rechstreeks op het ISRA punt aan te sluiten zonder splitter. Misschien is je splitter gaar aan het worden.

Aan dit soort dingen is vaak erg weinig aan te doen, ik zit nu ook al een half jaar op een verbinding die vroeger (jarenlang!) een stuk sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:44
Noise margin is meer dan prima met 25, dus de lijn kan veel mee aan. Misschien is het weer een voorbeeld van een zojuist in werking gestelde DLM wat de boel hier verpest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Hmm, ik heb al een andere splitter geprobeerd.
Ik zal het eens zonder doen.

Als dat niks doet bel ik ze even op.

Er zijn in ieder geval geen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:55

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Guere schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:09:
Noise margin is meer dan prima met 25, dus de lijn kan veel mee aan. Misschien is het weer een voorbeeld van een zojuist in werking gestelde DLM wat de boel hier verpest?
bijna gegarandeerd niet, dan ga je a) niet zo rap naar beneden en b ) heeft ie een 4096/512 profiel zo te zien. Advies -> bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 10:47
Hier precies hetzelfde sinds een aantal weken.. van de week met KPN gebeld en toen zei zo'n medewerker dat wij nooit 8Mb gehad kunnen hebben omdat onze lijn op dit moment maar 4 Mb is.. 8)7

We hebben een jaar lang 8Mb gehad en sinds een paar weken is het ineens 4.. maar meneer wou dat niet geloven en probeerde een 8Mb pakket aan te smeren waarop je konden overstappen :D

Ik dacht in eerste instantie dat de lagere snel heidkwam door de snelheidsverhoging naar 16Mb, maar nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Dat soort trucjes zullen ze niet zo gouw doen. Want we hebben internet via de lijn geregistreerd op de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik heb op het forum van KPN gebruikers ook volle topics over gehalveerde snelheden gevonden. Maar dat gaat over mensen die een snelheidsverhoging zouden krijgen.

Overigens zonder splitter geen verandering, en de reset tot factory van het modem had ook weinig nut.
Nu ik er geen splitter tussen heb, scheelt het wel weer kabelzooi :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Laatst online: 18-08 10:59
Lijkt erop dat je slachtoffer geworden bent wat ook wel bekend staat als overspraak. Dit komt vooral voor in gebieden waar vdsl(2) is uitgerold. Doordat vdsl een groter spectrum aan frequenties gebruikt voor zijn verbinding kan dit een negatief effect hebben op mensen die in dezelfde kabelbundel (lees meestal bundels van 1000 aansluitingen) zitten. Nu kpn vdsl aan het uitrollen is zou dit best kunnen. Check image voor een overzicht hoe dit in zn werk gaat.

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/2532/adslschema.th.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mgear op 15-05-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:18
Hij komt exact op 4096/512 uit. Dat is wel heel erg toevallig exact 4Mbit/1Mbit. Kleine kans dat dit probleem wordt veroorzaakt wordt door overspraak / noise dus. (Zeker met die waardes)

@TS: Gooi je modem is uit en vervolgens weer aan. Als hij dan weer op 4/1 uitkomt weet je vrijwel zeker dat ze je bij KPN op een 4/1 profiel hebben gegooid. Een administratieve fout dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Nijn op 15-05-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Laatst online: 18-08 10:59
Nijn schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:20:
Hij komt exact op 4096/512 uit. Dat is wel heel erg toevallig exact 4Mbit/1Mbit. Kleine kans dat dit probleem wordt veroorzaakt wordt door overspraak / noise dus. (Zeker met die waardes)

@TS: Gooi je modem is uit en vervolgens weer aan. Als hij dan weer op 4/1 uitkomt weet je vrijwel zeker dat ze je bij KPN op een 4/1 profiel hebben gegooid. Een administratieve fout dus.
Als hij op een 4 /1 zou staan zou hij wel 1mbit up hebben ipv 512. Kpn doet bij slechtere signaal kwaliteit terugdraaien tot de cappaciteit stabiel leverbaar is in de centrale. Begrijp me goed ik doel niet op direct de oorzaak van overspraak maar wel over de kans dat kpn daar rekening meehoud en waar nodig sleutelt aan zijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan wel even kijken of het administratief / technisch klopt. Mail je pc + hnr naar twa4u at hotmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:39:
ik kan wel even kijken of het administratief / technisch klopt. Mail je pc + hnr naar twa4u at hotmail.com.
En hoe weten we zeker dat je echt van KPN bent ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
jeroen3 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:39:
Ik heb op het forum van KPN gebruikers ook volle topics over gehalveerde snelheden gevonden. Maar dat gaat over mensen die een snelheidsverhoging zouden krijgen.
Bij ons op het ipbforum ook veel klachten over gehalveerde snelheden. Gaat niet goed bij kpn geloof ik. Daar waar het een groot aantal maanden erg goed ging en er weinig klachten waren stromen ze weer met een veelvoud binnen. Over de snelheden, over halfe abbonementen hd kwaliteit, enz...erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:05:
[...]

En hoe weten we zeker dat je echt van KPN bent ?
Niet, maar mijn kpn adres zet ik hier niet neer. Ik zou niet weten wat ik met een PC + hnr verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
En waarom DM je dat dan niet gewoon?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pieterbas12 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:27:
En waarom DM je dat dan niet gewoon?
Omdat ik nog niet wist hoe dat werkt maar nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik heb gebeld met de kpn. Volgens hun is het een storing. Ze gaan kijken, en bellen mij mobiel terug.
Wat overigens vreemd is, op onze factuur staat een klantenservice nummer: 08000403, maar daar verwijzen ze me door naar het consumenten nummer 0900-0244 :s. Er staat toch echt B.V. op de factuur, maargoed.

(ik had eerder geen tijd door de examens)

Update:
De verbindingen worden automatisch omlaag gezet als deze meer dan 5 keer per dag uitvalt door instabiliteit.
Aangezien wij vorige week ons modem hadden verplaatst en een instabiele lijn hadden was het in werking gezet.
Door het terugplaatsen viel het weer uit, en zakte weer verder.
Voor het weghalen van de splitter dus weer. En bleef dus. Verwacht wordt dat hij weer normaal is aan het einde van de week.
Een reset in ingesteld.

Opgelost dus. De kpn knijpt instabiele verbindingen af om hem stabiel te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door jeroen3 op 19-05-2010 13:38 . Reden: het de een... spelfouten. zucht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:48
Hier sinds vandaag ook precies hetzelfde probleem, heb een 16 Mb/s abonnement. De snelheid waarop mijn modem intraint is de laatste paar weken alleen maar toegenomen (tot een max. van ca. 1050/15000). Maar sinds vandaag is dit 773/7997.

Ook is mijn internetsnelheid op Speedtest.net nu nog maar 0,62Mb/s down en 0,49Mb/s up. Dit is normaal 12Mb/s down en 0,90Mb/s up.

Nog maar eens even wachten tot het eind van de week of het probleem zich vanzelf oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-08 15:51

Midas.e

Is handig met dinges

Ik heb dit "probleem" ook, zou in het profiel zitten om de intraining automatisch aan te passen.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Nee, ze zeiden mij dat er een reset gedaan moest worden voordat hij zich weer herstelde.
Bel ze maar even op dan.

(en dan modem niet meer uitzettne dus)

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 19-05-2010 16:24 ]

Pagina: 1