Sony STRD-B900 vervangen voor Onkyo TX-SR608?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:01
Best wel lastig zoeken en vergelijken soms als een nitwit
Heb nu een Sony STRDB900 versterker en Bose acoustimas 10 systeem
Verder een Dmp-bd60 blue ray speler en een playon hd

Zal voor mij de Omkyo Tx -Sr608 een verbetering zijn ?
Zie of hoor door het bos het verschil niet meer
Bose acoustimas 10 systeem wil ik toch wel behouden, toch wat centjes voor neergelegd, en zo "slecht " klinken vindt ik het niet.

Uiteraard heb ik geprobeerd verder te kijken, vooral via de pricewatch... maar ja dan kom ik niet echt verder
De acoustimas is een 5.1 systeem en de onkyo geschikt voor 7.2
Kun je dat wel of niet gebruiken ?

En voor de toekomst: ik raak compleet het spoor bijster; 3D video playback in the home is set to be the next big thing in home entertainment. The Onkyo TX-SR608 is one of the first receivers available that is ready to support the new 3D technology

3d is toch om de beelden ???????

http://hometheatergears.com/onkyo/onkyo-tx-sr608-review/

Maar goed: Kijk heel veel films via de Playon, dus elke suggestie of verwijzing is mij welkom.
Heb mij er nooit in verdiept in hifi gebied......tot nu toe, en ik vind het dermate lastig dat ik advies waardeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

Een 5.1 set aansluiten op een 7.2 receiver maakt niets uit, je kan als je wilt ook een 2.0 set aansluiten op een 11.3 receiver als je dat zou willen. De 7.2 geeft in dit geval alleen maar aan dat je tot zeven speakers en twee subwoofers aan kan sluiten. Genoeg aansluitingen dus om je 5.1 set op aan te sluiten.

Of de Onkyo TX-SR608 beter is dan de Sony STR DB900 is lastig te zeggen. Natuurlijk heb je met de Onkyo wel de nieuwste dingen als Dolby Pro Logic IIz, HDMI Processing, DTS HD, Dolby TrueHD, HDMI 1.4, etc. Maar qua klank zou je gewoon zelf moeten gaan luisteren of de Onkyo wel matched met je Bose speakers.

Het 3D van de Onkyo is inderdaad voor beeld, maar dan moet je ook een TV hebben die deze beelden aan kan en een apparaat wat geschikt is om 3D content af te spelen. En zowel de PlayOn als de BD60 zijn dat niet. Dus dat 3D heb je op dit moment nog niets aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
FeaR1986 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:53:
Een 5.1 set aansluiten op een 7.2 receiver maakt niets uit, je kan als je wilt ook een 2.0 set aansluiten op een 11.3 receiver als je dat zou willen. De 7.2 geeft in dit geval alleen maar aan dat je tot zeven speakers en twee subwoofers aan kan sluiten. Genoeg aansluitingen dus om je 5.1 set op aan te sluiten.

Of de Onkyo TX-SR608 beter is dan de Sony STR DB900 is lastig te zeggen. Natuurlijk heb je met de Onkyo wel de nieuwste dingen als Dolby Pro Logic IIz, HDMI Processing, DTS HD, Dolby TrueHD, HDMI 1.4, etc. Maar qua klank zou je gewoon zelf moeten gaan luisteren of de Onkyo wel matched met je Bose speakers.

Het 3D van de Onkyo is inderdaad voor beeld, maar dan moet je ook een TV hebben die deze beelden aan kan en een apparaat wat geschikt is om 3D content af te spelen. En zowel de PlayOn als de BD60 zijn dat niet. Dus dat 3D heb je op dit moment nog niets aan.
Thanks voor je reply..."Natuurlijk heb je met de Onkyo wel de nieuwste dingen als Dolby Pro Logic IIz, HDMI Processing, DTS HD, Dolby TrueHD, HDMI 1.4, etc. " voor mijn content vanaf de playon hd zou het dus wel wat kunnen uitmaken.

Mischien is het voor mij handig dat ik mijn versterker eruit haal en meeneem naar de winkel..

Eerst het verkoopverhaal aanhoor, het geluid hoor en dan subtiel vraag om vergelijking tussen het nieuwe geluid en mijn oude receiver

lastig blijft het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

Ik zou juist - hoe lastig het ook is - je speakers mee naar de winkel nemen en daar op de Onkyo TX-SR aansluiten. Dan heb je in ieder geval een beetje een idee van het klankbeeld, natuurlijk zal het door de akoestiek thuis wat anders zijn.

En aan Dolby ProLogic IIz heb je trouwens niets met een 5.1 set-up. Dan heb je voldoende aan Pro Logic IIx wat de Sony al heeft. En zo zijn er nog wel meer dingen die de PlayOn niet gebruikt. Het was alleen een voorbeeld van de dingen die de Sony sowieso niet heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
FeaR1986 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:29:
Ik zou juist - hoe lastig het ook is - je speakers mee naar de winkel nemen en daar op de Onkyo TX-SR aansluiten. Dan heb je in ieder geval een beetje een idee van het klankbeeld, natuurlijk zal het door de akoestiek thuis wat anders zijn.

En aan Dolby ProLogic IIz heb je trouwens niets met een 5.1 set-up. Dan heb je voldoende aan Pro Logic IIx wat de Sony al heeft. En zo zijn er nog wel meer dingen die de PlayOn niet gebruikt. Het was alleen een voorbeeld van de dingen die de Sony sowieso niet heeft.
Klanbeeld zal thuis inderdaad wel anders zijn, heb thuis laminaat liggen en dat klinkt natuurlijk holler dan in een winkel. Maar goed boxjes meenemen kan ik natuurlijk altijd doen. En eens luisteren naar het verschil.

Maar ik begrijp eigenlijk uit je verhaal dat alleen de versterker wijzigen niet zoveel meerwaarde heeft:
1) 5.1 setup
2) playon functies
3) 3d (lol, tv wacht ik wel een paar jaar mee...)

Maar zal je advies opvolgen en een paar boxjes losschroeven en meenemen naar de winkel.
Bedankt voor je advies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Misschien wel als je al je bronnen via de receiver wil schakelen. Wat voor een scherm heb je? Met een beetje hoge resolutie is die onkyo wel o.k. met upscaling en uberhaupt, HDMI.. Gezien je Blu-ray lijkt me dat geen overbodige optie (HD)

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 22:51
Ik vrees dat je niet echt verschil gaat merken met een andere reciever, je kunt veel beter naar andere speaker kijken, Tenzij je het alleen doet voor extra aansluitingen en hdmi-processing etc.
Pagina: 1