Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:51
Sinds kort ben ik in het bezit van een Linksys WRT320N. Deze heb ik ingesteld volgens de wizzard. Vanzelf wordt deze dan ingesteld op 2,4ghz. Echter als ik in Windows (7) kijk bij mijn netwerkverbinding, staat er dat ik een verbinding van 150mbps heb (op een tweede laptop wisselt de verbinding constant).

Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd zoals de kanalen veranderen, maar ik krijg maar geen verbinding van 300mbps zoals de verpakking beloofd.
Ook heb ik geprobeerd de router op de 5ghz-band te zetten. Als ik dit doe is de router onvindbaar voor mijn laptop.

Wie kan me helpen de verbinding op 300mbps werkend te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
heb je wel een wifi N adapter in je laptop zitten
anders gaat hij gewoon G "boosten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
xtrme schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:33:
heb je wel een wifi N adapter in je laptop zitten
anders gaat hij gewoon G "boosten"
Ja, beide laptops hebben een N-netwerk adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

daanNL schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:34:
[...]
Ja, beide laptops hebben een N-netwerk adapter
ja en die heb je in 150 en 300 e.g. http://www.sitecom.com/Network-Adapters
Netto een verschil tussen 65 en 75 MB/s oid niet echt iets om je druk over te maken

dat je laptop deze niet ziet kan heel goed niet alle kaarten zijn ook geschikt voor 5 Ghz, dat geld ook voor de routers

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 13-05-2010 22:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
fish schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:35:
[...]

ja en die heb je in 150 en 300

netto een verschil tussen 65 en 75 MB/s oid
Oké, dat wist ik niet. Ik haal een download snelheid van +- 7 megabyte / sec. Vanuitgaande dat ik dan waarschijnlijk een 150mbps netwerkkaart heb mag ik dus dik tevreden zijn begrijp ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja hoor

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 13-05-2010 22:41 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Vanwaar wil je een perse een connectie van 300Mbit? Dat Windows aangeeft dat een verbinding aanwezig is van 300Mbit wil niet zeggen dat er de snelheid ook 300Mbit is.

Dat er geen 300Mbit wordt aangegeven, is afhankelijk van meerdere factoren. Zo kan de fabrikant van de WLAN-kaart er wel mee adverteren maar mochten niet alle antennes zijn aangesloten (da's bij sommige laptopfabrikanten het geval), dan zul je het zeker niet halen. Ditzelfde geldt voor de router, dat het op de doos staat wil niet zeggen dat het ook wordt gehaald. Een doorsnee router doet op de 2.4GHz-band zo'n 50Mbit / 60Mbit, op de 5GHz-band wordt maximaal zo'n 100Mbit gedaan.

Naast je WLAN-kaart en router speelt ook de omgeving waar je je in bevindt een rol. Zijn er meer buren die op de 2.4GHz- of 5GHz-band zitten? En zitten ze ook op het zelfde kanaal? De WiFi-routers in de buurt zijn een onderdeel van de interferentie waar je WLAN-verbinding mee te maken heeft. En mocht in het huis het WiFi-signaal door muren heen gaan, speelt dat ook een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

van wwwtourcane een leuke link

http://www.theinquirer.ne...-discloses-real-wi-speeds
let op de mac speed

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Oké, bedankt voor de reacties. Ik besef nu dat ik gewoon tevreden moet zijn met 150mbps :) Geen prob.

Is het ook normaal dat ik op de laptop mijn router niet kan vinden als ik de router op 5ghz-band instel ? Werkt deze 5ghz band alleen i.c.m. een 300mbps-netwerkkaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja, een kaart kan geschikt zijn voor 2.4 en 5.0 of alleen2.4, alleen 5.0 zie je eigenlijk alleen bij wireless a kaartjes (en dat is oud)

(gewoon ff de spec lezen van de kaart)

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 13-05-2010 23:17 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Welke netwerkkaart heb je?

Als je kaart al 300Mbps verbindingssnelheid ondersteunt moet je letten op de instellingen voor channel width, dit staat hoogstwaarschijnlijk standaard op 20MHz (=150Mbps). Zet dit op 40MHz of Auto om te kunnen connecten op 300Mbps, idem voor je netwerkkaart. (Vergis je er wel niet in dat je zo dus een groot deel van de beschikbare 2,4GHz band inneemt, je gebruikt immers 2 kanalen (2x20MHz) met als gevolg kans op meer interferentie)
En natuurlijk WPA2 met alleen AES encryptie.

[ Voor 21% gewijzigd door Nivk op 14-05-2010 00:53 . Reden: beveiliging ]

Pagina: 1