Digitale TV - beeld en geluid haperen regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• Amplifiction
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08-2025
Hallo,

De titel van de post zegt het al: soms lijkt ons digitale TV signaal niet goed door te komen. Bewegende elementen in het beeld bestaan dan uit vreemde blokken en het geluid hapert of valt helemaal weg.

We maken gebruik van de DVB-T optie in onze TV om het signaal te ontvangen. Onze TV "set-up" bestaat dus enkel uit de TV zelf en de kabel. Het signaal dat bij ons binnenkomt, wordt niet gesplitst. De kabel die we gebruiken is in principe wel veel te lang. Kan de kabel inkorten het probleem verhelpen?

Zo niet, kan een signaalversterker dat dan wel? Ik moet zeggen dat ik niets van zo'n dingen ken. Waar moet ik op letten bij een aankoop van zo'n toestel? Kent iemand misschien een goed exemplaar met een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Alvast bedankt!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
Gebruik je DVB-T? Dat is voor Digitenne... neem aan dat je DVB-C gebruikt via ziggo/caiway en een CI+ kaartje of een settop box?
Als je digitenne hebt, is je antenne gewoon niet op een goede plaats. Als DVB-C het is, hoe is het analoog signaal?? Als beiden slecht, moet je eens contact opnemen met je kabelmaatschappij

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31

NeHoX

Gamer + PV

Als je Digitenne hebt zou ik hun gewoon bellen, het probleem uitleggen. Sturen ze gratis een goede buitenantenne op die ook binnen beter/stabieler beeld op zal leveren.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp