Anoniem: 307302

Topicstarter
Voor de liefhebbers: Op het NMT forum is een private beta gestart voor XBMC op het NMT platform, o.a. voor de Popcorn Hour A100 serie: http://www.networkedmedia...read.php?tid=40300&page=1. Ziet er veelbelovend uit.

XBMC (voorheen "Xbox Media Center") is een gratis, open source mediaspeler en mediacenter, compatibel met de besturingssystemen Windows, Mac OS X en Linux en blinkt naar mijn mening uit in de uitermate gelikte user interface. Voor meer info, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/XBMC.
Tot bovenstaand bericht van ontwikkelaar ejp op het NMT-forum verscheen was de algemene aanname dat het technisch niet mogelijk was XBMC op het NMT-platform te laten draaien. Maar het lijkt erop dat ejp het tegendeel gaat bewijzen.

Enkele voorbeelden van NMT's waarop dit zou moeten gaan werken:
- Popcorn Hour A100;
- Popcorn Hour A110;
- Egreat EG-M34A;
- HD Digitech HDX 1000;
- Popcorn Hour A200;
- Popcorn Hour C200.

Er zijn ook NMT-forumleden die twijfelen aan dit verhaal, maar de reputatie van ejp is behoorlijk goed. Eerder ontwikkelde hij de Aeon en Alaska movie jukeboxes. Maar wat zijn verhaal niet erg helpt is dat hij het brengt met een hoop geheimzinnigheid.
Mocht het allemaal goed gaan werken, heb je voor 99 Euro (de Egreat) een xbmc hd mediaplayer en dat is minstens de helft goedkoper dan xbmc op een ION.

[Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 307302 op 20-05-2010 12:18. Reden: Op verzoek wat extra info]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zat hier gister al naar te kijken en het filmpje dat er nu bij gezet is ziet er inderdaad erg veelbelovend uit. Ik hoop dat ze snel uit het private beta stadium komen. Support voor de A110 (en dus ook HDX1000) en nieuwere modellen zou natuurlijk helemaal gaaf zijn :)

Zoals de Confluence skin al draait op die A100 is echt magnifiek .... kan haast niet wachten om mijn HDX te upgraden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15

GeeBee

Oddball

Zo hee da's goed nieuws.
Hopelijk kan deze goed overweg met DFS shares. * GeeBee keeps fingers crossed

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Het zal nog wel enige tijd duren voordat dit 'mainstream' toepasbaar is op verschillende mediatanks.
Ik zie het wel met veel plezier tegemoet, ben alleen benieuwd hoeveel van de functionaliteit intact kan blijven gezien beperkte power van de verschillende mediaspelers.

Topicstarter
Inmiddels is er een nieuw filmpje beschikbaar, zie link in het eerste bericht. De ontwikkelingen gaan sneller dan ik had verwacht.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 16:42

oXygeN

oftewel oxje...

Misschien is het verstandig om je startpost incl titel even aan te passen naar XBMC zodat wanneer mensen zoeken naar de juiste term ook dit topic te zien krijgen...

\o/

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ziet er geweldig uit _/-\o_
Hopelijk wordt er niet halverwege besloten om toch maar verder te gaan op een 2xx-NMT.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:46
Soo, dit zou mooi zijn. Heb net pas mijn oude xdoos weggedaan en wilde eigenlijk een C200 kopen. Maar de mogelijkheden vond ik met XBMC nog altijd ongeevenaard. Als dit nu gaat lukken, koop ik zo'n ding acuut.

Moetiewel het frontdisplay ook aansturen.

[Voor 9% gewijzigd door maartend op 26-05-2010 22:00]

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Op de A100 zit geen frontdisplay...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WOW! :*)

Stond zelf op het punt om mijn A100 de deur uit te doen en mogelijk een HTPC te bouwen maar als XBMC inderdaad netjes werkend wordt opgeleverd, dan ben ik al helemaaaaal tevreden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Topicstarter
En er is weer een nieuwe video: http://www.youtube.com/watch?v=XXstDDlUj0k&feature=sub. Wel wat kort, maar het goede nieuws: het is de bekende killa sample. Dus HD met een belachelijk hoge bitrate.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

En die pakt-ie zo te zien moeiteloos?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GeeBee schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:00:
En die pakt-ie zo te zien moeiteloos?
Vraag ik me af... Ken zelf die sample niet noch de resolutie waar XBMC in het filmpje op draait, maar mijn A100 heeft over SMB wel problemen om de originele scene in 720P-MKV af te spelen...

[Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 27-05-2010 21:02]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Iemand dit getest op een Egreat EG-M34A?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee