• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Komende zomer wordt weer een mooie 'sportzomer' met oa het WK voetbal.
Tijdens het WK voetbal ben ik per week 2x 3 uur in de trein en nog redelijk wat tijd op een andere locatie waar ik geen tv kan kijken op een gewoon toestel.

Nu heb ik net al een DVB-T tunertje voor mijn laptop aangeschaft om op een stilstaande locatie (mits genoeg signaal) het WK te kunnen bekijken op mijn laptop. (nederland 1 2 en 3 zijn namelijk free to air en de NOS heeft de uitzendrechten, you do the math ;) )
Echter in de trein werkt DVB-T niet (werkt uit ervaringen, ook op GoT) tot een kilometertje of 70 per uur en een trein rijd (gelukkig) harder.

Met het EK Voetbal zond de NOS live streams uit op internet, hiervoor kan ik mijn mobiele Data abbo eens goed pijnigen maar dit blijft niet helemaal ideaal (niet overal is UMTS dekking tenslotte en op sommige delen van het traject zelfs helemaal geen dekking).
Ik ga er van uit dat de NOS ook voor dit WK weer steams gaat uitzenden op internet.

De laatste optie die ik heb gevonden is DVB-H. Speciaal voor mobiele apparaten.
Nadelen hiervan zijn echter: mijn telefoon ondersteund het niet en er is een abonnement (van kpn) voor nodig waar ik geen geld voor over heb en niet aan vast wil zitten.

Nu vroeg ik me af of er nog tweakers waren met ervaringen op dit gebied of andere suggesties.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-02 16:23
Tsjah, ik denk dat je alle mogelijke opties om mobiel te kijken al hebt opgenoemd. DVB-T, DVB-H en Live Streams. Wat je kunt doen is de wedstrijden opnemen met een PVR (Harddiskrecoder) en dan later terugkijken of anders gewoon radio'tje mee en langs de lijn luisteren. Ik denk dat er verder niets anders opzit.

HD4Life @ Full-HD