Beamer aansluiten via composiet op Onkyo TX-SR607

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

Ik heb ipv een hdmi beamer eentje die via composiet aangesloten moet worden.

Nou doe ik de composiet op de monitor out van de receiver en rechtstreeks naar de beamer,maar
ik weet nou niet welk kkanaal ik moet aanzetten om het signaal beeld naar de beamer te sturen.

Verder zijn alle consoles via hdmi naar de receiver misschien kan dit ook niet via composiet eruit???

Ik word niet wijzer uit de boekjes.

Beamer- acer x1160
receiver- tx-sr607

hoe moet dit? Of moet ik dit totaal anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
kan die versterker wel signalen omzetten?

je hebt ook genoeg versterkers die alleen pass-through zijn, en zelf niet bv hdmi naar composiet kunnen omzetten

Edit: volgens de handleiding zou dat dus niet gaan. Heb je die uberhaupt al gelezen?

http://www.eu.onkyo.com/d...nual_TX-SR607_English.pdf
pagina 105

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/onkyoio.jpg
FeaR1986 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:44:
Sterker nog: er zijn meer heel weinig receivers digitaal beeld (HDMI) kunnen converteren naar analoog (composiet in dit geval). Van composiet naar HDMI is veelal geen probleem, maar andersom gaat niet. Snap sowieso niet waarom je dat zou willen: een PS3 of XBox hebben die vrolijk 720p dan wel 1080p uitspuugt over HDMI en dat dan terug willen brengen naar 480p dan wel 576i.
Die X1160 is een elcheapo 800x600 beamer. Dat ding snapt alleen svideo, composiet en vga. Geen component of hdmi dus.. Dus gewoon de consoles met composiet rechtstreeks de beamer in en dan werkt het.

[ Voor 89% gewijzigd door DJSmiley op 13-05-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36

FeaR

In GoT we trust

Sterker nog: er zijn meer heel weinig receivers digitaal beeld (HDMI) kunnen converteren naar analoog (composiet in dit geval). Van composiet naar HDMI is veelal geen probleem, maar andersom gaat niet. Snap sowieso niet waarom je dat zou willen: een PS3 of XBox hebben die vrolijk 720p dan wel 1080p uitspuugt over HDMI en dat dan terug willen brengen naar 480p dan wel 576i.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

HD heeft op die projector sowiezo weinig nut. Dat ding poept maximaal 800x600 (native) uit via de VGA-ingang.
(Blijkbaar is de max res wel 1440 x 900. Dat gaat via composiet echter niet lukken.)

[ Voor 32% gewijzigd door Neobahamuth op 13-05-2010 21:52 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok

het is idd een slechte beamer maar geeft goed genoeg beel voor mij als ik hem aansluit direct van mijn blurayspeler
naar de beamer maar dan heb ik het geluid nog niet over mijn boxen,ook heb ik geen zin om telkens te switchen met kabel als ik een andere console wil gaan doen.

Mijn vraag is niet of het goed of niet goed is maar hoe ik de beamer moet aansluiten op mijn receiver.

Ik ben hier niet zo slim mee want dat grafiekje wat je stuurde snap ik niks van.

Dus hoe moet ik het doen beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36

FeaR

In GoT we trust

De tabel geeft aan dat je alleen maar composiet in kan gebruiken op de receiver om apparaten aan te sluiten als je beeld wilt hebben over de beamer die ook met compsiet is aangesloten. Dus de consoles die je hebt moet je dan met composiet aansluiten op de receiver en dan via de composiet uit naar de beamer, dus geen HDMI meer gebruiken. Geluid kan je het beste dan via een optische kabel doen als die aanwezig is op de consoles.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok heel erg bedankt ik weet nu genoeg.

( andere beamer kopen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX