Beste tweakers,
Ik zit al enkele dagen op een programmeer probleem te broeden maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik wil een csv bestand per rij en kolom in een multidimensionale zodat ik per rij heel makkelijk elk deel van de kolom kan pakken met $array[1][1]. En per rij stukje code uitvoeren en dan weer de volgende rij tot het eind van het bestand.
Uit de help file plus wat op internet te zoeken heb ik wat code gevonden maar om dit te integreren tot een werkend stukje code wil mij maar niet lukken. Dan zit het hem vooral in nesting met arrays wat mij maar niet wil lukken om te begrijpen ! Tips ?
Ik zit al enkele dagen op een programmeer probleem te broeden maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik wil een csv bestand per rij en kolom in een multidimensionale zodat ik per rij heel makkelijk elk deel van de kolom kan pakken met $array[1][1]. En per rij stukje code uitvoeren en dan weer de volgende rij tot het eind van het bestand.
Uit de help file plus wat op internet te zoeken heb ik wat code gevonden maar om dit te integreren tot een werkend stukje code wil mij maar niet lukken. Dan zit het hem vooral in nesting met arrays wat mij maar niet wil lukken om te begrijpen ! Tips ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #include <file.au3> Dim $aRecords If Not _FileReadToArray("error.log",$aRecords) Then MsgBox(4096,"Error", " Error reading log to Array error:" & @error) Exit EndIf For $x = 1 to $aRecords[0] Msgbox(0,'Record:' & $x, $aRecords[$x]) Next |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Dim $lines,$Display, $NumCols $lines = "Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday,Sunday" ;--------------------------------------------------------------------- ;Lets convert a comma delimited string into a single dimension array ;--------------------------------------------------------------------- $Columns = StringSplit($lines, ",") $NumCols = $Columns[0] MsgBox(0,"Calculate # of Dimensions", "How many: " & $Columns[0]) ;--------------------------------------------------------------------- ;Lets build a multidimensional Array with enough columns ;--------------------------------------------------------------------- Dim $array[2][ $Columns[0] ] For $i = 1 To $Columns[0] $array[1][$i-1] = $Columns[$i] Next ;--------------------------------------------------------------------- ;Display comma delimited string to a multidimensional Array ;--------------------------------------------------------------------- For $j = 1 To $NumCols $Display = $Display & "array[1]["&String($j-1)&"]" & Chr(9) & " = " & chr(9) & $array[1][$j-1] & @CRLF Next MsgBox(4096, "Your Multidimensional Array",$Display) |
And this !! Is to go even further beyond!!!