Toon posts:

storing telefonie (tele 2)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ADSL en bellen van tele2. Mijn telefoon valt steeds uit. Soms 3 keer per dag; dan weer enkele dagen niet. Of ik ben een dag onbereikbaar (lijn is dood). Maar het internetten is steeds mogelijk. Resetten etc. veel contact gehad hierover. Monteur €80 langs laten komen (eigen rekening). Maar het probleem blijft steeds terugkomen. Het vreemde is dat een telefoontoestel rechtstreeks op de modem via een kort kabeltje het wel doet. Maar als ik dit kabeltje doorverbind met de rest dan komen de klachten. De monteur heeft trouwens één kabeltje opnieuw aangesloten. Na 5 minuten was hij weer weg. Gisteren een uur gesproken met iemand van de helpdesk. Maar de oplossing is nog niet in zicht. Hebben jullie nog een voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 00:12
Als je 1 toestel rechtstreeks aansluit en het werkt wel maar als je je ganse binnenhuisbekabeling aansluit en het werkt niet is het duidelijk de het probleem in je bekabeling zit, of misschien is er te veel apparatuur aangesloten (te hoge aansluitfactor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:42
Je geeft zelf aan waar het probleem zit. Net wat Hulkiedulkie ook aangeeft.
Wat jij 'doorverbinden met de rest' noemt, is wat telt en dat beschrijf je niet.

En daarvoor €80 pop de deur uit gooien??? Gelukkig voor jou is lid worden op GoT gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:06:
ADSL en bellen van tele2. Mijn telefoon valt steeds uit. Soms 3 keer per dag; dan weer enkele dagen niet. Of ik ben een dag onbereikbaar (lijn is dood). Maar het internetten is steeds mogelijk. Resetten etc. veel contact gehad hierover. Monteur €80 langs laten komen (eigen rekening). Maar het probleem blijft steeds terugkomen. Het vreemde is dat een telefoontoestel rechtstreeks op de modem via een kort kabeltje het wel doet. Maar als ik dit kabeltje doorverbind met de rest dan komen de klachten. De monteur heeft trouwens één kabeltje opnieuw aangesloten. Na 5 minuten was hij weer weg. Gisteren een uur gesproken met iemand van de helpdesk. Maar de oplossing is nog niet in zicht. Hebben jullie nog een voorstel?
Nieuwe kabels trekken vanaf modem naar telefoon. Dat is de oplossing. Je interne bekabeling is van zo danig slechte kwaliteit dat er storing ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoeveel telefoons hang je dan aan dat ene lijntje ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry allemaal. Maar kreeg geen mailtje dat er was gereageerd. Zie nu pas dat er veel reacties zijn. Er hangen 6 telefoonkabels aan de modem. Althans 1 kabel die naar een verbindingspunt gaat. Waar ik alle lijnen naar toe heb gebracht. Ik zal de adviezen maar eens opvolgen.

Ik ga nieuwe kabels trekken vanaf de modem naar de telefoons. Maar ik lees iets over een hoge aansluitfactor. Valt hier nog iets aan te doen. En als laatste (erg belangrijk) kan ik hier iets aanklikken,om automatisch op de hoogte te worden gesteld van reacties.

Jammer dat ik een monteur heb laten voorrijden. Had ik maar eerder van dit forum geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet kun je aan de aansluitfactor niets veranderen.
Als je er 6 toestellen ook op hebt aangesloten, dan heb je ook wel eens grote kans dat dit de bottle neck is.
Je komt dan namelijk boven je aansluitfactor uit en dan ontstaan er problemen.
Ik zou zeggen dan, doe is 2 of hooguit 3 toestellen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

telefooncentrale help ook natuurlijk.

Of pleur een dect centrale neer met 6 handsetjes wat zal dat kosten ? 100-150 euro

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:53:
telefooncentrale help ook natuurlijk.

Of pleur een dect centrale neer met 6 handsetjes wat zal dat kosten ? 100-150 euro
Ik ga er eentje van drie kopen. En leg twee nieuwe kabels uit. En dan maar duimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer eerst of het fatsoenlijk werkt met één telefoon !

Iperf

Pagina: 1