Toon posts:

Thunderbird niet ver meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thunderbird kan nooit ver meer zijn want:
We zitten op 1ghz (10x100) en de max multiplier van de athlon is 10.5(dus 1050mhz)
daarna moet er dus wel een 133(266 omdat het DDR is)komen. deze bussnelheid zou komen bij de Thunderbird dat betekend dat een Thunderbird op 1066 maar een 8x multiplier heeft. dit samen met copper interconnects
zou de athlon(zou het is de vraag of het gehaald wordt)tot 1.4ghz kunnen brengen
dit is jammergenoeg slechts toekomst geleuter maar er is hoop
tweak ze

Verwijderd

Het zou anders niet de eerste keer zijn, dat een lage multiplier voor nieuwe processors een andere betekenis krijgt, dus
3x = 11x,
3.5x = 11.5x,
4x = 12x,
etc

Maar die 133MHz bus komt er inderdaad aan (op mijn EPoX zit al een "reserved") jumpertje voor de 100/133MHz processor-bus omschakeling...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het:
WCPUID laat bij een athlon 800 ook een 4x multiplier zien:
4x 200mhz(ddr bus)=800
asl ze dat veranderen dan wordt het bijv:
4x 266(ddr bus)=1066
en dan gaat die multiplier nog veel langer mee.
ff een fact de max snelheid die de athlon dan zou kunnen bereiken met die 10.5 multieplier= 10.5x400(dat is de maximale rek die in de EV6 bus zit)
CU

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik denk dat de multipliers binnenkort weer zullen gaan zakken omdat er straks standaard DDR ram in je pc gaat dus zal de fsb wel verdubbelen -> kun je de multiplier halveren.
Men is ook al bezig met quad-data-rate geheugen dus halveert je multiplier nogmaals...