Welke router moet ik gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben nu in het bezit van een Sweex router, deze retour is voorzien van een modem & router in één.
Ik kan meteen de telefoonlijn in deze router pluggen, en dan kan ik 4 netwerk kabels gebruiken.
Deze router gebruiken wij voor vast (kabel) internet maar heeft wat mankementen, dus willen wij deze eruit trappen.

Nu hebben wij een poos geleden een Linksys router aangeschaft, maar deze heeft geen poort voor de telefoonlijn. Alleen maar de dikkere netwerk aansluitingen, wat dus jammer is aangezien we nu dus twéé routers moeten gebruiken terwijl de nieuwe linksys ook vier poorten achterin heeft zitten voor de normale netwerk kabel.

Kan ik ook bijvoorbeeld (voor de inputt) een stekker nemen van telefoon -> CAT.5 netwerk of werkt dit gewoon niet aangezien hier waarschijnlijk geen modem inzit?

Ik hoor het graag!
Mvg J.Bouw

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan ik ook bijvoorbeeld (voor de inputt) een stekker nemen van telefoon -> CAT.5 netwerk of werkt dit gewoon niet aangezien hier waarschijnlijk geen modem inzit?
Kan idd nooit.
Maar waarom is de Linksys er gekomen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat niet werken, hiervoor heb je echt een modem nodig ( of een router met modem in één ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:55:
[...]
Kan idd nooit.
Maar waarom is de Linksys er gekomen?
Linksys is er gekomen voor draadloos internet, maar we hebben er eigenlijk niet opgerekend dat we dan beide routers nodig hebben.

Welke router van linksys heeft bijvoorbeeld vaste kabel aansluitingen en een moden in één? we hebben al een draadloze router van linksys.

Om het zelfde model te behouden leek me dit wel wat klik maar deze heeft zeker weer geen modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:24
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:01:
[...]

Linksys is er gekomen voor draadloos internet, maar we hebben er eigenlijk niet opgerekend dat we dan beide routers nodig hebben.

Welke router van linksys heeft bijvoorbeeld vaste kabel aansluitingen en een moden in één? we hebben al een draadloze router van linksys.

Om het zelfde model te behouden leek me dit wel wat klik maar deze heeft zeker weer geen modem?
Dat model, is vrij duur t.b.h. voor wat het te bieden heeft. Plus als ik het goed zie is de WAN input gelimiteerd tot 10 Mbps, wat betekent dat je wanneer je een internet abonnement hebt wat een hogere snelheid bied, je die snelheid niet kan benutten omdat je gelimiteerd bent tot 10 Mbps. Je verliest ook nog eens de draadloos functie volgens mij.

Ik heb het idee dat je voorkeur uitgaat qua merk, naar Linksys. Misschien is dit een optie http://tweakers.net/price...ess-n-adsl2+-gateway.html

Denk dat hij alles biedt voor huis-tuin-keuken gebruik.