[W7] Andere gebruikers uitsluiten van shared folders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eenvoudig gezegd:

Ik wil op de huiskamer pc al mijn belangrijke documentatie op mijn eigen pc kunnen benaderen.
Hierbij heb ik mijn volledige useraccount op mijn eigen pc als shared folder in de homegroup (home network) ingesteld.

Maar goed, nu kunnen alle gezinsleden bij mijn documenten komen. En dat is niet wenselijk. Ik wil dat ik alleen met mijn account op de huiskamerpc de shared folders kan benaderen.

Eerlijk gezegd verzuip ik een beetje in de W7 netwerkbeheeropties. Ik heb geprobeerd om via share permission de andere gebruikers te excluden; maar alleen de gebruikers van mijn eigen pc worden hier aangegeven. Ik kan als locatie ook niet de huiskamer pc vinden.

Is hier een, eenvoudige, oplossing voor?

Remote Desktop Connection zie ik vanwege de beperkingen niet echt als een optie.

Alvast bedankt.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt het al, shared dat is gedeeld.
Maak een map aan ergens op je computer, zet daarin je bestanden.
Rechter muisknop op de map, delen met> specifieke personen.
Klik daar jezelf aan en tada?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als gast-toegang uitstaat en als alleen jouw gebruiker rechten heeft op de share kunnen anderen er niet bij zonder jouw wachtwoord.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:45:
Je zegt het al, shared dat is gedeeld.
Maak een map aan ergens op je computer, zet daarin je bestanden.
Rechter muisknop op de map, delen met> specifieke personen.
Klik daar jezelf aan en tada?
Als ik dat doe ben ik continu aan het verslepen met me documentatie. Dat doe ik liever niet. Ik ga de tip hierboven even proberen.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:51:
[...]

Als ik dat doe ben ik continu aan het verslepen met me documentatie. Dat doe ik liever niet. Ik ga de tip hierboven even proberen.

Thnx
Doe je niet? Je doet alleen je bestanden in die map opslaan that's all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, zoals ik al zei; de Homegroup staat ingevuld als zijnde één user. Ik kan geen gastaccounten deactiveren.
Pagina: 1