aftermarket fan voor hd4870

Pagina: 1
Acties:

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05-2025
Hi ik zit met een probleempje
ik heb twee hd4870,en op 1 ervan heb ik de scytthe musashi op zitten,naar volle tevredenheid.
Nu wil ik op de andere kaart ook andere fans zetten maar zit ik met een probleem.
Ik heb als moederbord de msi p45 diamond en die heeft een soundblaster X-fi aan boord.
ik heb tot zover nog geen andere fans kunnen vinden omdat waneer ik die zou monteren de schroeven die de boel vasthouden tegen de onderkant van de geluidskaart komt en zodoende dus er niet in past.

Zijn er mensen die hier een oplossing voor weten,zoals welke andere fans er wel op zouden moeten passen.

Verwijderd

kun je misschien een foto van je moederbord posten?

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:29:
kun je misschien een foto van je moederbord posten?
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/MSI%20P45%20diamond%2001.jpg

Van google afgehaald.

Verwijderd

volgens dat plaatje zou er dus geen probleem zijn aangezien er zowel boven als onder de pci express sloten een slot zit voor je geluidskaart..

• Snarf26966
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:38:
volgens dat plaatje zou er dus geen probleem zijn aangezien er zowel boven als onder de pci express sloten een slot zit voor je geluidskaart..
Ik gebruik 2 videokaarten waarvan 1 al voorzien van een aftermarket van die zit in het 2 pcie slot onderaan dus.
dus die slot valt al weg.
dan blijft de bocenstae over en daar zit hij dus in die geluidskaart.
als ik in de bovenste ook een aftermarket fan plaats op de graka dean zit die geluidskaart in de weg toch??

Verwijderd

de koeling zit toch aan de onderkant van je GPU? of ben ik nou gek?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:38:
Precies. Gebruik het bovenste x1 slot voortaan voor de geluidskaart en de andere 6 sloten voor de GPU's + koelers ;)

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:53:
[...]

Precies. Gebruik het bovenste x1 slot voortaan voor de geluidskaart en de andere 6 sloten voor de GPU's + koelers ;)
of we zijn allebei gek :9

• Snarf26966
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/204/grakaboutenedited1.th.jpg

De bouten die bij 1 te zien zijn geven een probleem als ik dezelfde koeler ook in de bovenste grafische kaart stop. Bij 2 zie je hoe weinig ruimte er tussen de bovenste graka en de geluidskaart is.

Hoop dat het nu duidelijk is geworden wat ik bedoel.
Dus als er mensen zijn die een aftermarket fan weet die beter koeld dan de standaard en minder geluid maakt,laat het me even weten.

Verwijderd

oke, nu is het probleem duidelijk.

nou heb ik volgens mij ooit ergens gelezen dat zo´n geluidskaartje ook in een normaal PCI slot kan, probeer dat eens...

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Een PCI-E x1 kaartje krijg je alleen maar met een voorhamer in een pci slot.
Dat zal dus niet lukken.

Heb je al gekeken of het mogelijk is om andere schroeven te gebruiken?
Of is het mogelijk de heatsink dusdanig aan te passen dat je gebruik kan maken van de originele schroeven?

• Snarf26966
Hmm dat van die schroeven,de orriginele zal ik eens moeten bekijken.
Maar de pc boer in ons dorp die ook bij tweakers is verteld edat er van zalman fans zouden zijn die wel zouden moeten passen,ik heb ze alleen nog niet gevonden

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Snarf26966 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:12:
[afbeelding]

De bouten die bij 1 te zien zijn geven een probleem als ik dezelfde koeler ook in de bovenste grafische kaart stop. Bij 2 zie je hoe weinig ruimte er tussen de bovenste graka en de geluidskaart is.

Hoop dat het nu duidelijk is geworden wat ik bedoel.
Dus als er mensen zijn die een aftermarket fan weet die beter koeld dan de standaard en minder geluid maakt,laat het me even weten.
Ik zie je probleem nu ook eindelijk ;) Wat je ook nog zou kunnen doen, is de behuizing van je geluidskaart eraf halen. Heb een vergelijkbaar modelletje welke bij het moederbord geleverd werd, en daar kan die ook vanaf. In jouw geval ook nog iets om te overwegen lijkt mij zo. Het behuizinkje zou namelijk dienen voor de bescherming tegen interferenties / storingen welke veroorzaakt zouden kunnen worden door de andere componenten in de pc. Of dit een fabeltje is durf ik niet met alle zekerheid te zeggen maar je kan wel zien hoeveel aftermarket / dedicated geluidskaarten niet zo'n behuizing bevatten. Creative heeft er een paar die het wel hebben, maar de high-end kaarten van bijvoorbeeld Auzentech zitten dan weer niet ingepakt. Die behuizing dient dus niet voor koeling oid, alleen voor bescherming van het kaartje ;)

• Snarf26966
Blue-Tiger schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:26:
[...]

Ik zie je probleem nu ook eindelijk ;) Wat je ook nog zou kunnen doen, is de behuizing van je geluidskaart eraf halen. Heb een vergelijkbaar modelletje welke bij het moederbord geleverd werd, en daar kan die ook vanaf. In jouw geval ook nog iets om te overwegen lijkt mij zo. Het behuizinkje zou namelijk dienen voor de bescherming tegen interferenties / storingen welke veroorzaakt zouden kunnen worden door de andere componenten in de pc. Of dit een fabeltje is durf ik niet met alle zekerheid te zeggen maar je kan wel zien hoeveel aftermarket / dedicated geluidskaarten niet zo'n behuizing bevatten. Creative heeft er een paar die het wel hebben, maar de high-end kaarten van bijvoorbeeld Auzentech zitten dan weer niet ingepakt. Die behuizing dient dus niet voor koeling oid, alleen voor bescherming van het kaartje ;)
Ja dat zou ik eventueel ook nog kunnen proberen.
Maar als er een andere oplossing is zoals een andere fan die wel zou passen heb ik dat liever.

• Urian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05-2023
Deze past zeker, zelf op een 4890 zitten, schroefjes steken absoluut niet uit. Zijn even klein of lager dan de originele.

Past op 4870

edit: links werken nu

[ Voor 6% gewijzigd door Urian op 20-05-2010 20:20 ]

• Snarf26966
Urian schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:05:
[url=" [url]http://tweakers.net/pricewatch/250931/arctic-cooling-accelero-twin-turbo-pro.html#tab:info[/url]"]Deze[/url] past zeker, zelf op een 4890 zitten, schroefjes steken absoluut niet uit. Zijn even klein of lager dan de originele.

[url="[url]http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=2_&mID=379&language=en[/url]"]Past op 4870[/url]
bijde links werken niet.

• Snarf26966

• Urian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05-2023
ja ;-)
Pagina: 1