Nou wil ik het toch ff weten: ben ik niet grappig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 19:41
Mijn reactie in Dutch Power Cows hitparade van 8 Maart

Ik vond hem zelf wel geslaagd, maar de moderatie van mijn reactie is toch een beetje verdeeld. Ik gebruik gewoon ff mijn eigen reactie als voorbeeld in dit geval, maar ik heb wel vaker het idee dat een leuke grap vaak wat ondergewaardeerd wordt. Soms zijn ze gewoon niet grappig of origineel, maar vaak ook wel, en daar zie je dan verbazend vaak "overbodig" bij staan. Hebben de frequente moddereters hier een afspraak over of zo? Of is mijn mening gewoon afwijkend:?

Of ben ik gewoon niet leuk: ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik wil nog vrij vaak in de lach schieten als ik iets grappigs zie. Ik moet zeggen dat jou reactie dus niet grappig is en dat íe nu op 1 staat kan je gerust mazzel noemen.

De nieuwsposting begint met de grap en er zijn daarna nog 3 mensen voor je die dezelfde grap maken met iets andere tekst. Jij bent dan dus nummer 5 die hetzelfde grapje maakt met ietswat gewijzigde tekst: helaas pindakaas maar da's dus niet grappig meer.

Sorry :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
Tja. Ik tik wat te langzaam waarschijnlijk. Er stond nog geen reactie toen ik begon, maar ik deed er ff over.

Ach, je zegt in ieder geval waarom je het niet grappig vindt. Kan ik mee leven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ik lach me een ongeluk...

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
Op vrijdag 09 maart 2001 23:44 schreef testcase het volgende:
Ik lach me een ongeluk...
Auw, je hebt me diep getroffen ;(

* worsie vindt dit nu een mooi voorbeeld van een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Damn, had dus een dubbelpost kunnen zijn ff kijken...

nieuws online 13:58,

eerste 14:10
tweede 14:15
derde 14:20
....

jij ergens rond de 14:40. neuh, sorry, kan er ook geen dubbelpost van maken.

* Delerium ziet hierin precies de reden dat ecteinascidin niet grappig wil proberen te doen op Tnet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
Op vrijdag 09 maart 2001 23:52 schreef ecteinascidin het volgende:
Damn, had dus een dubbelpost kunnen zijn ff kijken...

nieuws online 13:58,

eerste 14:10
tweede 14:15
derde 14:20
....

jij ergens rond de 14:40. neuh, sorry, kan er ook geen dubbelpost van maken.

* worsie ziet hierin precies de reden dat ecteinascidin niet grappig wil proberen te doen op Tnet. :)
Er zit een klein verschil tussen 14.26 en 14.40 ;)
* worsie bedoelt dus dat ecteinascidin (damn, kan je geen makkelijkere naam verzinnen?) heeft mis-gekoekeloerd, want worsie had om 14.26 gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben ff een extra troll gaan uitdelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op zaterdag 10 maart 2001 00:04 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik ben ff een extra troll gaan uitdelen >:)
Díé is dus wél leuk :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 09 maart 2001 23:56 schreef worsie het volgende:

[..]

Er zit een klein verschil tussen 14.26 en 14.40 ;)
* worsie bedoelt dus dat ecteinascidin (damn, kan je geen makkelijkere naam verzinnen?) heeft mis-gekoekeloerd, want worsie had om 14.26 gereageerd.
Ik stond achteraan toen de nicks werden uitgedeeld. Is overigens wel handig in Flamewars.

mmmm, inderdaad, er was een Nr6 op 14:40. Verandert niet veel aan mijn punt iig. Dubbel troll zelfs wegens het in twijfel trekken van en zeuren op TMF >:)

if only i could....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
Op zaterdag 10 maart 2001 00:39 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Ik stond achteraan toen de nicks werden uitgedeeld. Is overigens wel handig in Flamewars.

mmmm, inderdaad, er was een Nr6 op 14:40. Verandert niet veel aan mijn punt iig. Dubbel troll zelfs wegens het in twijfel trekken van en zeuren op TMF >:)

if only i could....
Als jij je er beter door voelt, troll maar een end weg hoor :) Like I care.

Maar de eigenlijke vraag of jullie er een streng beleid tegen voerden is niet beantwoord, dan zal het dus wel niet het geval zijn.

* worsie begrijpt wel dat het leuker is om iemands reactie af te kraken, en dat jullie het daardoor vergeten zijn;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ok, genoeg gezemeld. De oorspronkelijke vraag zou dan gewoon geherformuleerd moeten worden. Wil je het op dubbelpost gooien ie dat je niet kon weten dat de grap al was gemaakt? Dan heb je een punt, maar dan nog wist je zeker dat er al een grap van was gemaakt en voor grappen is Tnet iegenlijk niet bedoeld (+2 grappig is dan het hoogste dat je kan halen). Overigens staan er echt 6 grappen en ik vraag me werkelijk af.

Iets anders kan er ook zijn, maar feit is dat zulke reacties blijkbaar niet gewaardeerd worden, anders had ;ie wel hoger gestaan. Overigens gaat hiero mijn persoonlijke standaard dat een reactie wel 16% mag afwijken van de score die hij behoort te hebben ofwel 1 puntje. Je staat op 1, dus van mij sta je goed als je vind dat je een +2 waard bent. Om van +1 naar +2 te gaan zit je namelijk hiero bij het verkeerde adres.

* Delerium stelt worsie voor om morgen deze grap nog maar een keer te proberen als eerste posting :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
Het ging me ook niet zo zeer om mijn eigen post. Ben hier niet gekomen om mijn karma op te vijzelen ;).
Maar ik zie een tendens de laatste maanden die neigt naar intolerantie voor grappen. Ik vroeg me al een tijdje af of daar een reden voor was.
Die is er blijkbaar niet, dus moet ik concluderen dat Tweakers geen gevoel voor humor hebben;).

* worsie is dan dus een echte Tweaker, want volgens jullie is worsie niet grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

personal Reply boodschap()
/*waarde: automatische worsie-o-meter*/
{
int x http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/140898();
String resultaat;
where (x <= plain_text)
resultaat = "-1 overbodig"
where (x = plain_text And smiley >= 10)
resultaat = " http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&amp;amp;amp;amp;amp;amp;amp;ParentID=279956
where ( => C++_content)
resultaat = "U r N0t fuNNy at A11"
return resultaat
}

>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

heeee, eeen onverwachte wending als ik m'n bed uitrol? Het ging worsie dus over de statement over grappen op Tnet en of het kan.

Grappen op Tnet. Tnet is een PC-site waar het voornamelijk over computers gaat. Dat is natuurlijk niet de plaats om over grappen te beginnen. We willen het een beetje serieus en informatief houden daarom worden grappen nogal ontmoedigd. Tot 2 maanden terug was het maken van een goede grap een doel op zichzelf geworden en dat verziekte het niveau behoorlijk.

Dat neemt niet weg dat een goede grap af en toe geen kwaad kan. Een enkele droge opmerking zorgt dat de Site prettiger leesbaar wordt maar het is verdomde moeilijk om een goede grap te maken.

Grappen, liever niet dus.

Grappen herkauwen is dan wel het ergste wat je kan doen iig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
* worsie vindt dat ecteinascidin eerder zijn nest uit moet komen en beter moet lezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium hoopt dat Worsie dit vroeg genoeg vindt :P.

Als ik nu ook m'n ogen open kon doen, dan had ik het vast goed gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 23:24 schreef worsie het volgende:
Mijn reactie in Dutch Power Cows hitparade van 8 Maart

Ik vond hem zelf wel geslaagd, maar de moderatie van mijn reactie is toch een beetje verdeeld. Ik gebruik gewoon ff mijn eigen reactie als voorbeeld in dit geval, maar ik heb wel vaker het idee dat een leuke grap vaak wat ondergewaardeerd wordt. Soms zijn ze gewoon niet grappig of origineel, maar vaak ook wel, en daar zie je dan verbazend vaak "overbodig" bij staan. Hebben de frequente moddereters hier een afspraak over of zo? Of is mijn mening gewoon afwijkend:?

Of ben ik gewoon niet leuk: ;(
Tja, mosterd na de maaltijd, maar toch:

De meningen over het beoordelen van grappen zijn nogal verdeeld, er zijn geen afspraken (voor zover ik weet) gemaakt tussen de frequente modders hier en daarbij heb je ook nog eens te maken met de niet frequente bezoekers (en hoe die modden...)?

Inhoudelijk op jouw post reagerend: ja, hij is best wel leuk, maar wat je niet wilt zien is dat een volledige draad volgezet wordt met _alleen_ maar grappen, bij DPC wil dat nog wel eens gebeuren.

De enige officieuze afspraak die er ligt is dat er binnen DPC draden vrijwel niet gemod wordt, doorgaans proberen we (hoewel ik nu voor mijzelf spreek) de scores lekker op 1 te laten, echte uitschieters (veelal in negatieve zin) worden naar beneden verwezen en verder laten we de boel voor wat het is...
Pagina: 1