Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op kpn.com afgelopen zaterdag een samsung diva besteld
met surf en mail totaal voor €21 per maand (1-jarige abonnement)
Die heb ik dus dinsdag binnengekregen en ik ging dus meteen op
internet om te kijken of het goed werkte enz.
Ik stuurde gisteren een smsje naar 1244 met SALDO erin omdat ik
wou zien wat me tegoed was en toen kreeg ik een smsje met:

'Melding Flexibel GPRS 0: verbruik 3,691 MB t.w.v. €14,99 sinds factuur
26 April.'

Moet ik nu nou €14,99 extra betalen bij mijn abonnement terwijl ik gewoon surf
en mail totaal hebt bij kpn? Mijn broertje heeft dezelfde abonnement (Samsung Jet)
een paar maanden geleden aangesloten bij KPN maar hij heeft er helemaal geen problemen
mee en krijgt gewoon zijn tegoed te zien als hij dezelfde smsje stuurt naar 1244.

Ook lukt het niet om me te registeren op mijnkpn. Ik krijg geen activatiecode teruggestuurd
en ik heb ook al gebeld naar 1200 om te vragen waarom maar ze zeiden dat er een storing
was en dat ik naar 1244 moet bellen om me tegoed te zien wat dus ook niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De internetbundel gaat gewoonlijk niet meteen in.

[ Voor 27% gewijzigd door Marly op 13-05-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
serieus? want bij mijn broertje ging het wel gewoon meteen in
en hij heeft dezelfde abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
Nou blijkbaar bij jou dan dus niet, anders had er wel Surf & Mail Totaal met een verbruik van 0,000 MB t.w.v 0,00 euro gestaan in die saldo sms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:28
Marly schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:53:
De internetbundel gaat gewoonlijk niet meteen in.
Da's typisch KPN idd. Belachelijk. Toch nog even proberen een slaatje eruit te slaan door onduidelijk te communiceren wanneer de bundel ingaat. Jammer dat Jelle het altijd voor de KPN opneemt, want het niet meteen ingaan van de bundel is technisch gezien nergens voor nodig (bij andere providers kan het direct ingaan).

[ Voor 23% gewijzigd door Naafkap op 13-05-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 18:26
Kolder. Jelle neemt het, m.i., ook niet standaard voor KPN op: het is toevallig een provider waar hij meer vanaf weet.

T-Mobile en Vodafone doen het standaard juist niet, KPN is juist een provider die het standaard bij een verlenging wel doet: er staat echter wel 48 uur voor (als ik mij niet vergis). Vodafone klantenservice wil het nog wel eens automatisch voor je doen, maar het systeem doet dit niet. T-Mobile heeft het standaard dus ook niet (er is vast wel een iPhone klant hier op Tweakers die zijn Relax bundel zonder internet heeft verlengd naar een iPhone bundel: standaard heb je dan dus nog steeds geen internet, pas per de einddatum).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:28
Sp!tF!re schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:00:
Kolder. Jelle neemt het, m.i., ook niet standaard voor KPN op: het is toevallig een provider waar hij meer vanaf weet.

T-Mobile en Vodafone doen het standaard juist niet, KPN is juist een provider die het standaard bij een verlenging wel doet: er staat echter wel 48 uur voor (als ik mij niet vergis). Vodafone klantenservice wil het nog wel eens automatisch voor je doen, maar het systeem doet dit niet. T-Mobile heeft het standaard dus ook niet (er is vast wel een iPhone klant hier op Tweakers die zijn Relax bundel zonder internet heeft verlengd naar een iPhone bundel: standaard heb je dan dus nog steeds geen internet, pas per de einddatum).
Wat een onzin. Als ik de T-Mobile klantenservice opbel dat ik graag mijn abonnement wil uitbreiden met een internetbundel, dan is dat geen enkel probleem en rest mij slechts het aan- en uitzetten van mijn toestel om het werkend te laten worden. Vodafone ben ik niet bekend mee, maar T-Mobile heeft het standaard dus wél.

Het is mij al vaker opgevallen dat bepaalde reactie nogal KPN-gekleurd zijn en ik ben toch vrij deze constatering te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 18:26
Jouw vergelijking houdt echter geen stand, doordat jij het hebt over een uitbreiding en het hier gaat om een verlenging van je abonnement (iets wat ik in mijn post ook noem). Bij T-Mobile gaat de verlenging in op einddatum, bij Vodafone ook (zoals dus op het contract vermeld), hetzelfde geldt voor Telfort. Bij KPN gaat hij al eerder in, maar wel met een vertraging van max. 48 uur.

Een uitbreiding kun je op geen enkele manier vergelijken met een verlenging, dat het bij T-Mobile om aan- en uitzetten ging is super, maar dit is bij KPN en Vodafone ook zo bij een uitbreiding van je abonnement. Deze kan meteen doorgevoerd worden, itt een verlenging van je abonnement waar het vaak wat langer duurt (die gaat langs een extra controle post.

Overigens ben je natuurlijk vrij om een constatering te melden (dat is iedereen!), ik vind het alleen jammer dat je het op de man speelt (wellicht dat dat in dit geval niet anders kan) maar vooral dat je zegt dat het zo is: geef dan aan dat je het vindt ;) Een nuance verschil, maar wel belangrijk! Ik vermoed overigens dat je dit idee hebt doordat Jelle, zoals aangegeven, meer weet van KPN en dus ook niet of weinig zal reageren op posts over T-Mobile en Vodafone. Ik neem het hier overigens op voor Jelle, omdat ik het zo jammer vind dat mensen allerlei dingen vertellen zonder goed te lezen of zonder er ervaring in te hebben. Ik weet dat Jelle wel ervaring heeft en dus vaak ook dingen zegt die m.i. gewoons kloppen (ik heb zelf, net als Jelle, in de telecom gewerkt en ben dit soort dingen dus tot in den treure tegengekomen)

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 13-05-2010 20:32 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
For what it's worth: met Sp!tF!re :) Het is niet echt mijn bedoeling KPN / Hi altijd te verdedigen ofzo, excuses als dat zo overkomt. Het heeft er inderdaad puur mee te maken dat ik kennis heb van regels, processen, systemen, mogelijkheden enz. van KPN / Hi, en dat is vrijwel niet het geval bij andere providers. Vandaar dat ik daar dus eigenlijk ook nooit op reageer, sterker nog: ik bekijk die topics niet eens :P

En nu weer on-topic ;)
Pagina: 1