Sinds een week staat de tijd van mijn macbook 1 uur vooruit. Snow Leopard 10.6.3 en de timezone staat gewoon op Amsterdam. Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit oplos? Timeserver is euro.time.apple.com.
Staat je tijdzone goed?
Het ís nu zomertijd. Onder Windows kun je internet-syncing van de tijd uitschakelen. Probeer dat eens, en/of zet hem daarna weer aan.
Probeer anders eens een andere tijdserver, zoals bijvoorbeeld:
time.nist.gov
Probeer anders eens een andere tijdserver, zoals bijvoorbeeld:
time.nist.gov
Nou, niet want 't is zomertijd nuVerwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:14:
Ja hij staat op zomertijd maar hoe verander ik dat?
Draai eens handmatig ntpdate: 'sudo ntpdate -u 0.nl.pool.ntp.org' in de terminal.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ah, de oude Mac + tijd + zee bug, komt door de schommelingen 
Maar even serieus, kan het zijn dat je ook Windows naast OS X draait? Mijn ervaring met Windows is namelijk dat ie met zomertijd in plaats van system_time + 1 gewoon de system time aanpast. OS X gebruikt dan de system_time als basis van zijn tijd en kan deze niet syncen blijkbaar (als ik het uitdenk klopt het niet helemaal maar ik heb er ruzie mee gehad toen ik nog met Linux machientjes werkte).
Maar even serieus, kan het zijn dat je ook Windows naast OS X draait? Mijn ervaring met Windows is namelijk dat ie met zomertijd in plaats van system_time + 1 gewoon de system time aanpast. OS X gebruikt dan de system_time als basis van zijn tijd en kan deze niet syncen blijkbaar (als ik het uitdenk klopt het niet helemaal maar ik heb er ruzie mee gehad toen ik nog met Linux machientjes werkte).
Check de datum, pas de tijd handmatig aan, en kijk wat er gebeurt als je weer met je MacBook op de ntp-port naar buiten kan.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:27:
Lukt niet, zit op zee nu en die poort is waarschijnlijk dicht...
Zo raar het is nu 22:26...
Launching containers into space
Ah, dan kan je computer niet NTP-syncen en dan kan 'ie dat uur niet corrigeren. Zolang als dat het geval is, gewoon even handmatig instellen.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:27:
Lukt niet, zit op zee nu en die poort is waarschijnlijk dicht...
Zo raar het is nu 22:26...
Ik heb wel Windows 7 op Bootcamp en het is zo sinds ik windows heb opgestart herrinner ik me nu.Red Nalie schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:39:
Ah, de oude Mac + tijd + zee bug, komt door de schommelingen
Ga morgen weer naar huis misschien is het dan gefixt als ik wel weer met ntp servers kan communiceren.
Windows en unices hebben een ander idee over hoe de system clock ingesteld moet zijn. Als windows de tijd gesynct heeft met een ntp server staat daarna je system clock verkeerd. Daar merk je normaal niets van omdat osx 't direct ook synct en dan staat 't allemaal weer goed voordat er überhaupt een klok in beeld is geweest.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:13:
[...]
Ik heb wel Windows 7 op Bootcamp en het is zo sinds ik windows heb opgestart herrinner ik me nu.
Om precies te zijn: in elk fatsoenlijk OS dat er is, wordt de system clock (dus de hardware clock in je computer) op UTC gezet. Windows zet die op de lokale tijd. Dat verschil is voor ons precies een uur. (Nu even twee, maar zomertijd wordt door zowel fatsoenlijke OS'en als Windows wel omgerekend zonder de system clock aan te passen.)
Ik verwacht niet anders.Ga morgen weer naar huis misschien is het dan gefixt als ik wel weer met ntp servers kan communiceren.
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 13-05-2010 23:21 ]
Pagina: 1