Hallo,
Ik moet voor school (1ste jaar ib) het spel galgje maken in vb. Ik weet hoe ik het wil doen maar zit met een vraag.
Mijn code tot nu toe (een deel ervan)
Als je dit dan uitvoert en de letter 'm' gokt, krijg je "******mm*' waar op zich niets mis mee is. Als ik opnieuw een gok wil maken, nu met de letter 'p' dan krijg ik 'p********'. Dit wordt dan achter mijn vorig woord geplakt.
De bedoeling is dat hij in die "******mm*' blijft werken.
Moet enkel nog een deel aan mijn code toevoegen (zoja welk deel?) of moet ik op een volledig andere manier te werk gaan?
Alvast bedankt.
Ik moet voor school (1ste jaar ib) het spel galgje maken in vb. Ik weet hoe ik het wil doen maar zit met een vraag.
Mijn code tot nu toe (een deel ervan)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Dim intTeller As Integer Dim strLetter As String = txtLetter.Text Dim strNieuwWoord As String = "programma" For intTeller = 0 To strWoord.Length - 1 Step 1 If strWoord(intTeller) = strLetter Then txtWoordOmTeRaden.Text += strLetter Else txtWoordOmTeRaden.Text += "*" End If Next End Sub |
Als je dit dan uitvoert en de letter 'm' gokt, krijg je "******mm*' waar op zich niets mis mee is. Als ik opnieuw een gok wil maken, nu met de letter 'p' dan krijg ik 'p********'. Dit wordt dan achter mijn vorig woord geplakt.
De bedoeling is dat hij in die "******mm*' blijft werken.
Moet enkel nog een deel aan mijn code toevoegen (zoja welk deel?) of moet ik op een volledig andere manier te werk gaan?
Alvast bedankt.