[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
Wat heb je zelf gevonden?
Komt meer door de temperatuur denk ik, maar tegen de tijd dat je processor niet meer werkt heb je al lang een andere.
Komt meer door de temperatuur denk ik, maar tegen de tijd dat je processor niet meer werkt heb je al lang een andere.
Verwijderd
Mischien nog intresse in slot 1 cpu`s, of socket 478, socketA ???????????????
Ik denk het niet, maar ze zijn hier allemaal overgeclocked geweest, en uiteraard is het voltage met grote regelmaat goed omhoog gegooid.
En ze werken allemaal nog steeds goed, dus ja de levensduur wordt in theorie korter, maar je gaat er niets van merken naar mijn mening. Misschien dat je cpu dan nog maar 20jaar mee gaat oid
Ik denk het niet, maar ze zijn hier allemaal overgeclocked geweest, en uiteraard is het voltage met grote regelmaat goed omhoog gegooid.
En ze werken allemaal nog steeds goed, dus ja de levensduur wordt in theorie korter, maar je gaat er niets van merken naar mijn mening. Misschien dat je cpu dan nog maar 20jaar mee gaat oid
^^ dat vind ik fijn om te horen. Ik was net als nb1 wat twijfelachtig over het kosten baten plaatje.
het valt me wel op dat ik zeer uiteenlopende meningen hoor. die meningen worden nog eens onduidiger door de enorme verscheidenheid aan CPU's. binnen de Q-serie van intel zijn al verschillende productie-procedés toegepast met ieder hun bijhorende maximale wattage en voltages wat het het 'veilig' OC'en er niet makkelijker op maakt. Maar dat is offtopic. Sorry.
Maar om op je vraag te reageren: het voltage staat gelijk aan je warmteproductie. Het is dus een kip of het ei verhaal. omdat het met elkaar te maken heeft komt het ook door allebei mijn inziens.
het valt me wel op dat ik zeer uiteenlopende meningen hoor. die meningen worden nog eens onduidiger door de enorme verscheidenheid aan CPU's. binnen de Q-serie van intel zijn al verschillende productie-procedés toegepast met ieder hun bijhorende maximale wattage en voltages wat het het 'veilig' OC'en er niet makkelijker op maakt. Maar dat is offtopic. Sorry.
Maar om op je vraag te reageren: het voltage staat gelijk aan je warmteproductie. Het is dus een kip of het ei verhaal. omdat het met elkaar te maken heeft komt het ook door allebei mijn inziens.
Verwijderd
als je voltage op schroeft word je cpu warmer, dat is logisch.
maar zolang hij op "normale" temparaturen blijft en op standaard clock settings.
gebeurd er niks met je levensduur
pas als je FSB gaat verhogen en je cpu buiten ze standaard clock settings laat lopen
dan schroef je levensduur een achteruit.
alleen meestal is voltages verhogen gelijk met FSB verhogen.
want het heb geen zin om alleen je voltages te verhogen.
en worden die 2 verhoogt dan gaat je temparetuur ook omhoog.
en je levensduur achter uit.
maar zolang hij op "normale" temparaturen blijft en op standaard clock settings.
gebeurd er niks met je levensduur
pas als je FSB gaat verhogen en je cpu buiten ze standaard clock settings laat lopen
dan schroef je levensduur een achteruit.
alleen meestal is voltages verhogen gelijk met FSB verhogen.
want het heb geen zin om alleen je voltages te verhogen.
en worden die 2 verhoogt dan gaat je temparetuur ook omhoog.
en je levensduur achter uit.
Voltage natuurlijk.
Huidige cpu's clocken gewoon terug bij te hoge temperaturen, of stoppen met werken.
Huidige cpu's clocken gewoon terug bij te hoge temperaturen, of stoppen met werken.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Verwijderd
Klopt.nb1 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:06:
Hoi ik heb gehoord dat als je het voltage van je cpu verhoogt de levensduur korter wordt maar komt dat nu door het verhoogde voltage of omdat hij daardoor warmer wordt
mvg norbert
Beide.
edit:
Je kan dit eens lezen:
http://www.csl.mete.metu.edu.tr/Electromigration/emig.htm
Komt hier op neer:
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 13:11 ]
Pagina: 1