Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem, heb een nieuwe modem ontvangen van Ziggo en correct aangesloten en geactiveerd.

Heb achter de modem direct internet, nu heb ik op 1e verdieping een router staan (Belkin N1 Vision) deze
heeft voorheen altijd met de oude modem van Ziggo gewerkt, maar eenmaal aangesloten zegt mijn router dat hij geen modem kan vinden, Ziggo heeft de modem uitgelezen en heeft de melding "geen netwerk kabel aangesloten".

Het vreemde is als ik de kabel boven uit de router haal en rechtstreeks in de pc plug ook meteen internet heb, dus de kabel van beneden naar boven is goed ?

Als ik mijn Belkin vervang door mijn oude Linksys router werkt internet ook, het lijkt wel of die nieuwe Ziggo modem niet compatibel is met mijn Belkin router.

Iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Het zou kunnen dat je kabel te lang is. Sluit je belkin eens direct (dus korte kabel) op je ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je ook even alle instellingen van de router hebt gerest naar de fabrieks instelingen!?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de fabrieksinstellingen van de Belkin teruggezet maar hij ziet gewoon geen modem, een korte kabel direct achter de modem heb ik nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
- Reset dat Belkin routertje naar factory defaults via de reset knop 10 seconden inhouden (of zo).
- Zet alle netwerk apparaten uit, pc's, routers, APs, modem etc. (ook aangegeven op Ziggo stappenplan "vervangen modem").
- Laat het modem initialiseren voor je er een kabel inprikt.
- Verbindt je router met het modem terwijl de rest van je netwerk nog uit is.
- Probeer een andere kortere kabel als het nog steeds niet werkt.

Als je rechtstreeks op de kabel internet hebt, ligt het probleem bij de Belkin router. Lijkt dus verkeerde instellingen en bovenstaande zou dat moeten verhelpen, wellicht is er ook een firmware update voor die Belkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kortere kabel geprobeerd en dan ziet de router de model wel, het zal dan wel met de kabel te maken hebben :(

Blijft vreemd dat hij het boven met een ander router het wel doet en de Ubee modem vervangen door de oude motorola modem en de kabel werkt ook :)

Die kabel zit in de muur dus kan ik niet vervangen, bestaat er iets van een versterker ofzo om het signaal te verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Nu online
  • Plaats een naast het modem een goedkope switch kleine. Waarschijnlijk lost dat je probleem op. het is niet de eerste keer dat ik dit probleem zie.
  • Of je kabel is niet goedgeknepen, die kan je ook nog even nakijken.
  • Plaats je belkin moden beneden, naast je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zou in ieder geval de stekkers van de UTP kabel eens vervangen.Dit is een simpel klusje (stekkertjes en ook de tang zijn gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkten)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hoeveel aders heb je in die RJ45 stekker aangesloten? Met die oude Motorola modems kon je nog volstaan met 4, maar zo'n Ubee neemt alleen genoegen met 8, in de goede volgorde, aangesloten aders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de aders wel kloppen in de kabel want anders zou mijn oude Linksys router boven het toch ook niet moeten doen ?

Denk inderdaad dat een switch plaatsen wel een oplossing zou kunnen zijn, maar ga denk ik toch een nieuwe router halen Linksys WRT320 ofzo, hopen dat deze combinatie wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:08:
Ik denk dat de aders wel kloppen in de kabel want anders zou mijn oude Linksys router boven het toch ook niet moeten doen ?
Maar je belkin niet, dus......
Maar ga denk ik toch een nieuwe router halen Linksys WRT320 ofzo, hopen dat deze combinatie wel werkt.
Ik hoop het ook, maar je belkin zou het ook gewoon moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je oude Linksys is waarschijnlijk een 100Mbit poort router, je Belkin daarentegen allemaal Gigabit poorten. (Dus waarschijnlijk is het een niet zo'n goede cat 5 kabel.)

[ Voor 4% gewijzigd door Nivk op 14-05-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, de kabel door gemeten en paar 8 van de kabel werkte niet goed.
Deze opnieuw aangesloten en de router werkt perfect, had wel intussen een Sitecom 300N gekocht.

Snelheid met nieuwe router en nieuwe Ziggo modem is omhoog gegaan van 4 MB per seconde naar 10 MB :)

Bedankt voor de tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 18:44
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:15:
Jullie hebben gelijk, de kabel door gemeten en paar 8 van de kabel werkte niet goed.
Deze opnieuw aangesloten en de router werkt perfect, had wel intussen een Sitecom 300N gekocht.

Snelheid met nieuwe router en nieuwe Ziggo modem is omhoog gegaan van 4 MB per seconde naar 10 MB :)

Bedankt voor de tips !
En? is die mooi? werkt het goed met Ziggo?
HEb je op meubel staan of verstopt?
Pagina: 1