Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb mijn iPhone nu al een tijdje en ben er ondanks wat kleine gebreken redelijk blij mee omdat het ding behalve tethering alles kan wat ik wil. Maar nu begin ik geloof ik toch tegen één van de beperkingen van iTunes aan te lopen, óf ik kijk niet goed; ik hoop op het laatste. :)

Ik syncte tot voor kort mijn iPhone met mijn laptop omdat ik toen ik mijn telefoon kocht geen pc had om mee te syncen. Inmiddels heb ik die wel, en toen ik mijn laptop laatst formatteerde besloot ik iTunes niet daarop te installeren maar op mijn pc.

Nieuwste versie van iTunes geïnstalleerd, iPhone eraan gehangen en die wordt ook herkend, so far, so good. Echter, hij ging niet meteen syncen, wat hij volgens mij destijds bij mijn laptop wel deed. Dus ben ik maar eens in iTunes gaan rondbladeren en ik zag inderdaad dat op alle tabbladen de synchronisatie-optie uit stond.

Nu komt het: ik vink die synchronisatieoptie aan en krijg vervolgens de melding dat deze iPhone al gelinkt is aan een andere iTunes-installatie en ik dus alle gegevens op de iPhone verlies als ik ermee sync... Nou vind ik dat wat de muziek betreft niet erg, die gooi ik er wel opnieuw op. Maar hoe nu verder met mijn contactpersonen, mijn apps en belangrijker: de settings van mijn apps? Hoe krijg ik iTunes zover dat hij mijn iPhone als leading ziet in plaats van achterlijk te doen en denken dat wanneer er niets op iTunes staat en duizenden dingen op de iPhone, dat dan die lege installatie tóch wel belangrijker zal zijn? :X

Voor zover het relevant is: het is een up to date versie van iTunes, geïnstalleerd op Windows 7. Mijn iPhone is een 3GS-model dat destijds nog gewoon geleverd is met OS 3.0.

Heeft iemand enig idee hoe ik hier omheen kan? Ik vind via Google eigenlijk alleen maar uitleg over hoe ik de eerste keer sync met een nieuwe iPhone, maar daar heb ik natuurlijk niks aan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Volgens mij kan je inderdaad maar synchroniseren met 1 pc/mac.
Je kan dan wel weer alle apps erop zetten door de computer te 'authorizen' maar het is erg onhandig.
Ik zou zelf bijvoorbeeld graag muziek via mijn pc op mijn iphone willen zetten, maar nou moet ik steeds mn MacBook erbij pakken, niet handig bedacht van Apple.
Misschien dat iemand toch een manier weet, dan ben ik er ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-07 23:45
Je contacten zal die niet verwijderen, wat je wel moet doen is op die nieuwe itunes je itunes account instellen (dus inloggen in de itunes store en vervolgens je account te "authorizen")
Op deze manier worden niet je apps verwijdert (maar kopieert ie ze naar je computer).
Als je vervolgens een sync doet dan verwijdert hij al je huidige muziek en zet hij de muziek van de nieuwe itunes erop en laat de overige gegevens staan.

EDIT: net te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb net mijn computer gemachtigd voor mijn account. Bij het syncen van muziek zegt hij inderdaad nog steeds dat de muziek op mijn iPhone verwijderd wordt. Het vervelende is dat als ik programma's wil syncen, hij dan deze melding geeft:
Weet u zeker dat u programma's wil synchroniseren? Alle bestaande programma's en de bijbehorende gegevens op de iPhone worden vervangen door programma's uit deze iTunes-bibliotheek.
Als ik daar op "Programma's synchroniseren" klik, dan zie ik inderdaad alle programma's die niet standaard bij de iPhone geleverd zijn verdwijnen uit het overzicht. Ik heb daar dus iTunes maar even afgesloten voordat die wijziging toegepast werd. :)

Maar goed, hoe laat ik nu die programma's syncen waarbij mijn iPhone leading is en niet mijn pc? :X

edit:
Ah, ik zie net "Aankopen overzetten van iPhone" in het bestand-menu. Lijkt me veelbelovend. :+

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 13-05-2010 13:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.